Verstappen vs. Ocon

Újabb fordulat a 2021-es F1-es szabályok ügyében

Fotó: Renault
Fotó: Renault

Újabb fordulatot vehetnek a 2021-es motorszabályokról szóló egyeztetések, a Forma-1 jelenlegi gyártói ugyanis megkérdőjelezték azt az elképzelést, mellyel a Liberty Media, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előállt.

A Forma-1 tulajdonosa, illetve irányító testülete még tavaly októberben jelentette be, hogyan is képzeli el néhány év múlva a száguldó cirkusz motorszabályait.

Az egyeztetések azóta is folynak a témában, és korábban a gyártók jelezték, készek arra, hogy a terveknek megfelelően lemondjanak a hőenergia-visszanyerő rendszerek [MGU-H] használatáról. Az FIA azt remélte, június végéig sikerül véglegesíteni a 2021-től érvényes szabályokat.

A legfrissebb lapértesülések szerint azonban a Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülése után a gyártók visszakoznak, és inkább megtartanák a jelenlegi hardvercsomagot – beleértve az MGU-H-t is.

A jelenlegi motorszállítók azzal érvelnek, hogy mindezidáig egyetlen új gyártó sem jelezte csatlakozási szándékát – márpedig ez volt az egyik célja az egyszerűbb erőforrásoknak.

A Porsche érintett volt a 2021-es motorszabályokról szóló egyeztetésekben – akárcsak annak idején a Volkswagen, amikor a jelenlegi, V6-os hibrid motorokról folytak az egyeztetések. Döntést viszont nem hoztak az F1-es program elindításáról.

Nemcsak a Porsche, hanem az Aston Martin is érdeklődik az F1 iránt, mindezidáig azonban ők sem jelezték, hogy 2021-től motorokat szállítanának a száguldó cirkuszba. Ráadásul az autógyártó partnere, a Red Bull Racing nemrég több évre szóló motorszerződést jelentett be a Hondával.

Emiatt a jelenlegi gyártók nem látják indokoltnak azt, hogy ilyen hatalmas beruházásba kényszerítsék őket a motorspecifikáció megváltoztatásával. Hajlandóak viszont nagyobb hangsúlyt fektetni az egyéb kulcsterületekre: például a hanghatás javítására, a nagyobb üzemanyag-felhasználásra a több motorerő érdekében, illetve néhány egységesített elem bevezetésére.

 

Kapcsolódó cikkek

Az év első F1-es csoportképe

Hamarosan megkezdődik a 2019-es Forma-1-es szezon első versenye, a pilóták pedig az ilyenkor szokásos módon összeálltak egy közös csoportképre.

Kubica miatt nem jutott tovább Sainz

Carlos Sainz, a McLaren versenyzője nagyon csalódott az F1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjét követően, miután önhibáján kívül nem sikerült a továbbjutás a Q2-be.

Ekkor lesz az F1-es időmérő Melbourne-ben

Lewis Hamilton és a Mercedes elsőségével vette kezdetét a 2019-es Forma-1-es idény pénteken, Melbourne-ben. A versenyhétvége szombaton a harmadik szabadedzéssel, majd az időmérővel folytatódik.

Friss hírek