Újabb fordulat az Alonso/Kubica incidens ügyében

A Ferrari nem kapott azonnali utasítást arra, hogy Alonsónak vissza kellene adnia pozícióját Kubicának, miután előzés közben levágta az egyik kanyart, derül ki az olasz gárda nyilvánosságra hozott rádióbeszélgetéséből.



A Ferrari nem kapott azonnali utasítást arra, hogy Fernando Alonsónak vissza kellene adnia pozícióját Robert Kubicának, miután előzés közben levágta az egyik kanyart a Brit Nagydíjon, derül ki az olasz gárda nyilvánosságra hozott rádióbeszélgetéséből.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting az Autosprint magazinnak a hét elején azt nyilatkozta, hogy közvetlenül az eset után azt tanácsolták a Ferrarinak, hogy Fernando adja vissza pozícióját lengyel ellenfelének a versenyen Silverstone-ban.

Igen ám, de a Gazzetta dello Sport c. olasz szaklapban megjelent részletek ennek az ellenkezőjéről tanúskodnak, és bizonyítják, hogy a Ferrari valóban lehetetlen helyzetbe került, és igazából esélye sem volt reagálni a szövetség figyelmeztetésére.

Az incidens utáni események kronológiai sorrendben:

13 óra 31 perc 5 másodperc: Alonso megelőzte Kubicát a Club kanyarban, és egy másodperccel később a Ferrari csapatmenedzsere, Massimo Rivola felhívta Whiting urat, aki tizenegy másodperc múlva reagált. Rivola a következőket kérdezte: „Láttad az előzést? A mi véleményünk szerint nem volt hely az előzésre.”

Huszonhat másodperccel az előzés után Whiting időt kért arra, hogy visszanézhessék a televíziós felvételeket.

13 óra 33 perc: A Ferrari egy újabb kísérletet tett a versenyigazgató felhívására. Ez pontosan egy perc és ötvenöt másodperccel az előzés után történt meg. Alonso eközben egy teljes kört, illetve egy szektort teljesített, és Nico Rosberg, valamint Jaime Alguersuari mögött haladt, miközben Kubica egyre jobban csúszott vissza, egy technikai probléma miatt.

Whiting ekkor szólt a Ferrarinak, hogy a stewardok úgy gondolják, hogy Alonsónak vissza kellene adnia a pozícióját. Rivola visszakérdezett: „Ez a döntés?”

A válasz azonnal jött Whitingtól, hogy „nem, de mi így látjuk.”

Rivola jelezte ezt a csapat felé, miközben Rosberg megelőzte Alguersuarit. A GPS monitoron, ami mutatja az autók pozícióját, a Ferrari látta, hogy Kubica tovább csúszik vissza, miközben Alonso elment Alguersuari mellett a kettes kanyarban.

13 óra 33 perc 22 másodperc: A Ferrari harmadszor is felhívta a versenyirányítást.

Rivola közölte Whitinggal, hogy „Alonso már nincs közvetlenül Kubica előtt. Már két pozíció választja el őket egymástól.”

Miközben erről beszéltek, Rubens Barrichello is megelőzte Kubicát, így Alonsónak már három pozíciót kellett volna eldobnia ahhoz, hogy maga elég engedje a Renault lengyel versenyzőjét.

Whiting a következőket válaszolta: „Megadtuk a lehetőséget arra, hogy reagáljatok az ügyre. A stewardok meg fogják hallgatni a versenyzőket a futam leintése után, de megértem az álláspontotokat.”

13 óra 35 perc 30 másodperc: Kubica egy műszaki probléma miatt kiállt a boxba, és feladta a versenyt, így Alonso már nem tudta visszaadni pozícióját ellenfelének.

13 óra 45 perc 31másodperc: A stewardok megkezdték az Alonso/Kubica ügy kivizsgálását. A monitoron látható volt, hogy ’a nyolcas rajtszámú autó vizsgálat alatt’, 14 perc 26 másodperccel az előzés után.

13 óra 46 perc 26 másodperc: Mindössze ötvenöt másodperccel később, a stewardok úgy döntöttek, hogy Alonso egy áthajtásos büntetést érdemel a manőverért.

A Renault rádióforgalma egyelőre nem került nyilvánosság elé, és azt sem tudni, hogy a már kisett Kubica beszélt-e a versenyirányítással időközben, de bizonyára nagyon érdekes lenne tudni, hogy mi folyt pontosan a háttérben.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!