Újabb rekord a Red Bullnál, ezúttal a bokszutcában

1,94 másodperces kerékcseréjével újabb rekordot állított fel a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon a Red Bull Forma-1-es csapata – az osztrákok a Ferrari rekordját adták át a múltnak Austinban.



1,94 másodperces kerékcseréjével újabb rekordot állított fel a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon a Red Bull Forma-1-es csapata.

Az osztrákok Mark Webber autójának szervizelésekor adták át a múltnak a Ferrari korábbi, 1,95 másodperces csúcsát.

Mióta a verseny közbeni tankolást betiltották a Forma-1-ben, a csapatok mindent megtesznek azért, hogy a lehető leggyorsabb idő alatt lecseréljék a négy kereket versenyautójukon, az egymás elleni versengés tehát nemcsak a pályán, de a depóban is a tetőfokára hág manapság.

Hivatalos rekordokról mindazonáltal nem beszélhetünk, a televíziós közvetítések során ugyanis nem kapunk pontos adatokat arról, mennyi ideig is tart egy-egy kerékcsere – kénytelenek vagyunk tehát az egyes csapatok méréseire támaszkodni.

„Mindig nagy kérdés, hogy hogyan, és mit is kell mérni” – mondta Ron Meadows, a Mercedes csapatmenedzsere.

A királykategória alakulatai az elmúlt években mondhatni tökélyre fejlesztették bokszutcai módszereiket – folyamatosan bukkannak fel új technikák, melyeknek hála tovább faraghatnak a kerékcsere idejéből. Jó ideje használják például a bokszutcai lámpákat is.

„A lámpa lehetővé teszi, hogy a „nyalókás ember” a forgalomra koncentráljon, figyelje a bokszutcában zajló eseményeket, ráadásul a bokszkiállások is gyorsabbá válnak, hiszen kevesebb emberi reakcióidő érintett a folyamatban” – mondta korábban az F1Világ.hu-nak nyilatkozva Paul Seaby, a Lotus csapatmenedzsere.

„Ha a versenyző nem pontosan a kijelölt helyen áll meg, azzal nagyjából 0,2-1,0 másodperccel lassíthatja le a kerékcserét. Ha minden esetben meg tudnak állni az arra kijelölt részen, azzal nemcsak optimális munkát tud végezni a gárda, de embereink önbizalma is megnő, így pedig minden tőlük telhetőt megtehetnek azért, hogy a pilóták a lehető leggyorsabban hagyhassák el a bokszutcát.”

„Ami a légkulcsokat illeti: minden csapat más-más mechanizmust használ. Mi úgy fejlesztjük ki a saját légkulcsainkat, hogy azok megfeleljenek az igényeinknek, de erről nem árulhatok el többet.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!