Habár a 2010-es esztendőben szabadalmaztatott F-csatorna használata továbbra is tiltott a Forma-1-ben, a legfrissebb hírek szerint a királykategória egyes csapatai jelenleg is egy ehhez hasonló megoldással kísérleteztek a téli teszteken.
Habár a 2010-es esztendőben szabadalmaztatott F-csatorna használata továbbra is tiltott a Forma-1-ben, a legfrissebb hírek szerint a királykategória egyes csapatai jelenleg is egy ehhez hasonló megoldással kísérleteztek a téli teszteken.
Mint ismert, az F-csatornaként elhíresült trükkös megoldást a McLaren alakulata vetette be először versenyautóin. Működési elve az volt, hogy a versenyző egy kéz –vagy lábmozdulattal csökkenthette a hátsó szárny légellenállását az egyenesekben a nagyobb végsebesség elérése érdekében, miközben a kanyarokban megfelelő leszorítóerő hatott az autóra.
Mivel a rendszer működtetéséhez a versenyző beavatkozására volt szükség, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal együttműködve úgy határozott, nem engedélyezi a használatát a 2011-es évadban.
A tavalyi év vége felé azonban a Mercedes alakulata kifejlesztett egy hasonló, passzív rendszert az első szárnyra, és az Auto Motor und Sport című szaklap értesülései szerint az utolsó előszezoni teszten, Barcelonában a McLaren alakulata is kipróbált egy efféle trükkös megoldást.
A legfrissebb hírek pedig arról szólnak, a fent említett két csapat, illetve a Red Bull és a Lotus is dolgozik egy F-csatornához hasonlító megoldáson, mely a versenyautók hátsó szárnyain fejti ki jótékony hatását.
Mikor a Red Bull főtervezőjét, Adrian Newey-t arról kérdezték, az RB8-as versenygépek orrán található titokzatos nyílás ezt a funkciót tölti-e be, röviden csak ennyit felelt: „Nem mondhatok semmit.”
A német sajtó egyébként úgy tudja, néhány csapatnak kétségei vannak a rendszer legalitását illetően. Állítólag valamely istálló már az FIA-nál is megérdeklődte a dolgot, a sportot irányító testület azonban elutasító választ adott a trükkös megoldás használatára vonatkozóan.