Fotó: Singapore GP Media
HírekKiemelt

Újra vizsgálhatja az FIA a Ferrarit, de a Mercedes is ugyanúgy trükközik

Fotó: Singapore GP Media

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt tervezi, újra megvizsgálja majd a Ferrari legújabb találmányát, mellyel az olaszoknak ismét sikerült kitakarniuk a fedélzeti kamera képét Szingapúrban, habár a csapat korábbi, szárazjeges zsákját már betiltotta az FIA.

A Ferrari már hetek óta tör borsot a riválisok orra alá azzal, hogy valamiért kitakarja autói fedélzeti kameráinak képét. Bár a maranellóiak szerint a korábban alkalmazott szárazjeges zsákot csak a kamerák elektronikájának hűtésére használták, az ellenfelek azt gyanítják, inkább azt akarják megakadályozni, hogy bárki belásson autóik pilótafülkéibe a versenyek, illetve az edzések előtt.

A szárazjeges zsák használatától az FIA már eltiltotta a Ferrarit, az olaszok azonban Szingapúrban egy olyan hűtőeszközt vetettek be, mely kialakítása révén ugyancsak eltakarta a fedélzeti kamera képét.

@ZsoltGodina

A megoldással kapcsolatban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke a Bildnek azt mondta: „Megnéztük, és a kamera képét nem takarja ki. Csak akkor lenne probléma, ha kitakarná a képet.”

Whiting meglátása mindazonáltal nem tűnik túlságosan helytállónak: az F1VILÁG a vasárnapi verseny előtt arra volt kíváncsi, a légbeömlőre helyezett eszköz mennyire akadályozza meg azt, hogy a kamera belásson a pilótafülkébe. A válasz: teljesen.

Az FIA versenyigazgatója aztán később elárulta, ő valójában akkor látta csak az eszközt, amikor az még nem volt feltéve az autókra.

„Elmentem megnézni a Ferrarihoz, de az még fel sem volt téve az autókra. Ez 1 órával az egyik szabadedzés után volt. A légbeömlőre helyezték rá, és a lényeg, hogy hideg levegőt fújnak be a légbeömlőbe, és egyéb más helyekre ezekkel a nagy csövekkel.”

„Vannak másodlagos csövek is, melyek egy kis levegőt fújnak a fedélzeti kameraegységre is. De a mi szakembereink azt mondják, nincsenek aggályaik.”

„Ha a fedélzeti kameraegységet hűtik, és a FOM-nak nincs gondja vele, addig rendben van – amíg nem takarja ki a kamera képét.”

Az Autosport című szaklap azon kérdésére, hogy várhatóak-e további ellenőrzések, Whiting így felelt: „Meg fogom nézni újra, de nem ez a legnagyobb prioritással bíró ügy, hogy őszinte legyek.”

„Legyünk őszinték: mindannyian játszadoznak, nem igaz?”

Fotó: Singapore GP Media

És valóban: bár a média erről nem ír, nemcsak a Ferrari, hanem a Mercedes is használ olyan trükkös hűtőeszközt, mellyel szintén kitakarja a fedélzeti kamera képét, így ahogy a Ferrari, úgy a Mercedes autójának pilótafülkéjébe sem igazán lehet belátni a versenyek előtt a kamerákon keresztül…

Alább megmutatjuk, pontosan mit is látnak a fedélzeti kamerák az egyes versenyautók tetejéről – nem sokkal a rajt előtt:

@ZsoltGodina

 

Szólj hozzá!