Változhat a bevételmegosztás a Forma-1-ben

A Forma-1-es csapatok azt fontolgatják, hogy komolyan átalakítják a konstruktőri bajnokság jutalomdíj rendszerét, hogy ezzel is segítsék a privát alakulatok életben maradását. A kezedményezés szerint mindenki egyenlő arányban részesülne a kereskedelmi bevételekből.

A Forma-1-es csapatok azt fontolgatják, hogy komolyan átalakítják a konstruktőri bajnokság jutalomdíj rendszerét, hogy ezzel is segítsék a privát alakulatok életben maradását. A kezedményezés szerint mindenki egyenlő arányban részesülne a kereskedelmi bevételekből.

A csapatok újonnan életre hívott szövetsége, a FOTA keményen dolgozik azon, hogy megreformálja a Forma-1-et.

A csapatok egyre több új ötlettel állnak elő, és azt követően, hogy a hét elején felvetették a pénteki pénzdíjas versenyek megrendezésének lehetőségét, most azt fontolgatják, hogy átalakítják a konstruktőri bajnokság jutalomdíj rendszerét.

A jelenlegi rendszer szerint a csapatok nem egyenlő arányban részesülnek a sport kereskedelmi bevételeiből, ugyanis a konstruktőri helyezések alapján kerül kiosztásra, a közel 500 millió dollár, amit a Formula One Management (FOM) utal a csapatok számlájára.

Bár egy ideje már ez a rendszer van életben, az egyre inkább egekbe szökő költségek és a világgazdasági válság miatt a csapatok arra törekszenek, hogy egyenletesebben osszák szét a bevételeket.

Az Autosport információi szerint a csapatok vezetői már arról tárgyalnak a FOTA-n belül, hogy miként lehetne megoldani, hogy mindenki egyenlő arányban részesüljön a befolyt összegből.

Bár az élcsapatok nyilvánvalóan mindent megtesznek azért, hogy megakadályozzák ennek a kezdeményezésnek az érvényre juttatását – hiszen ez azt is jelentené számukra, hogy sokkal kevesebb pénzt kapnának a jövőben –, a FOTA szabályai szerint elég hét szavazat ahhoz, hogy elfogadjanak egy javaslatot.

Az egyik, magát megnevezni nem kívánó csapatvezető a következőket mondta az Autosportnak: “Ez egy kiváló módja lenne annak, hogy biztosítsuk az összes csapat anyagi hátterét, anélkül, hogy hátrányba kerülnének az élen állók. Az élcsapatok továbbra is több szponzorációs pénzt követelhetnének, mint a hátsó régiókban autózók, így a jövőben is előnnyel járna a győzelem.”

A Williams istálló névadó résztulajdonosa, Sir Frank Williams is támogatja az ötletet, mert véleménye szerint ezzel talán kitörhet egy-egy kisebb csapat a középmezőnyből, és felveheti majd a versenyt az igazán nagyokkal a királykategóriában.

“A probléma az, hogy azok az emberek, akik a legtöbb pénzt nyerik, a Ferrari és a McLaren, a nagy srácok, rengeteg pénzzel rendelkeznek és annyit költhetnek, amennyit csak akarnak, megvehetik a legjobb szakembereket, és mindent, míg a kiscsapatoknak erre még csak esélyük sincsen” – mondta a csapatvezető az Autosportnak.

“Ha továbbra is megengedjük a nagyoknak, hogy annyit költsenek, amennyit most költenek, akkor a mezőny második fele soha nem fogja tudni felvenni velük a küzdelmet.”

Williams azonban bevallotta, vegyes érzései lennének, ha szavazásra bocsátanák ezt a javaslatot a FOTA-n belül, ám minden bizonnyal a kezdeményezés mellé állna, mert a csapatok életben tartása a legfontosabb.

“Mit csinálnánk, ha szavazni kellene erről? A túlélési ösztön azt mondaná, hogy igen. A józan ész is azt mondaná, hogy igen. Azonban ez már nem lenne többé versengés. Éppen ezért nem is tudom, mit tennénk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!