Változhat a jövő évi forma-1-es versenynaptár

A forma-1-es csapatvezetők találkozóra hívták a sportág kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-t, hogy átbeszéljék vele a hét elején jóváhagyott jövő évi versenynaptárat, mert néhány logisztikai probléma felmerült a menetrenddel kapcsolatban.

A forma-1-es csapatvezetők találkozóra hívták a sportág kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-t, hogy átbeszéljék vele a hét elején jóváhagyott jövő évi versenynaptárat, mert néhány logisztikai probléma felmerült a menetrenddel kapcsolatban.

Bár a 19 futamból álló versenynaptár javarésze mindenki számára elfogadható, sokak szerint gondot okozhat az, hogy a Török Nagydíj a Monacói Nagydíj utáni hétre került, mert a csapatoknak csak néhány napjuk lesz arra, hogy mindent átszállítsanak.

A május 30-i dátummal szereplő török futamot pedig nem lehet egy héttel eltolni, mert egy tengerentúli verseny, a Kanadai Nagydíj követi, ami előtt kell a két hét, az előbb említett logisztikai problémák miatt.

A Kanadai Nagydíj helye azonban még koránt sem biztos, attól függ, hogy a szervezők meg tudnak-e egyezni Ecclestone-nal néhány vitatott kérdésben.

Ha a tárgyalások megszakadnak, és Kanada kiesik, akkor a Török Nagydíj egy héttel későbbre kerül, mellyel a probléma meg lenne oldva, hiszen a csapatoknak elég idejük maradna arra, hogy átszállítsák berendezéseiket Monacóból Isztambulba.

A 2010-es versenynaptár azonban még nem végleges, számos bizonytalan pontot tartalmaz: a Német Nagydíj anyagi háttere még nem biztosított, a Brit Nagydíj jövője is kérdéses, hiszen még egyáltalán nem biztos, hogy Donington vállalni tudja a rendezést, és Silverstone-nak is tudnia kellene, hogy be kell-e ugrania.

A Belga Nagydíjnak helyet adó Spa-Francorchamps működési engedélyét felfüggesztették a nagy zajártalom miatt, arról a jövő héten döntenek az illetékesek, míg Dél-Korea is még csak építi a jövő évi futamnak helyet adó versenypályát.

A FOTA mai megbeszélésén nem csak a versenynaptárról esik szó, hanem a hibrid rendszer (KERS) jövőjéről is, miután a Williams jelezte, hogy jövőre is használná a technológiát, bár korábban a csapatok megegyeztek abban, hogy egyikük sem szereli azt be autójába.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!