Változhat a pontrendszer a Forma-1-ben

Világbajnoki ponttal jutalmazhatják az időmérő második, üres tankos etapjának győztesét, illetve bevezetésre kerülhetnek a háromversenyes motorok a királykategóriában, ha a csapatok vezeti rábólintanak a radikális szabálymódosítási javaslatokra.

Világbajnoki ponttal jutalmazhatják az időmérő második, üres tankos etapjának győztesét, illetve bevezetésre kerülhetnek a háromversenyes motorok a királykategóriában, ha a csapatok vezeti rábólintanak a radikális szabálymódosítási javaslatokra.

A csapatok szövetsége (FOTA) a hétvégén több megbeszélést is tart Kínában, ahol az illetékesek arról fognak tárgyalni, hogy milyen módszerekkel lehetne drasztikusan csökkenteni az egekbe szökő költségeket.

Bár még csak egy hosszú folyamat elején vagyunk, melynek végére körvonalazódnak illetve összeállnak majd az új szabályok, a csapatok között már most egyetértés van abban, hogy mely ötletek, javaslatok érdemesek arra, hogy előterjesszék azokat a FOTA végrehajtó bizottságának.

A javaslatokat a csapatvezetőkből álló bizottságnak kell elfogadnia, és csak azután kerülhet az FIA elé véglegesítésre.

Megbízható források szerint az egyik legradikálisabb ötlet, amit a munkacsoport is támogat, nem más, mint az, hogy egy világbajnoki ponttal jutalmazzák a leggyorsabb versenyzőt az időmérő második etapjában.

Más nagyobb szériákban, a GP2-t is beleértve, a pole pozíciót megszerző versenyző pontot szerez, ám egészen mostanáig ez az ötlet nem merült fel a Forma-1-ben.

Korábban, a sport indulásának kezdetén, 1950 és 1959 között a versenyben megfutott leggyorsabb körért is járt pont, azonban ettől az időszaktól eltekintve, csakis a helyezéseket jutalmazták.

Egyes értesülések szerint a csapatok támogatják a háromversenyes motorok bevezetését, mellyel tovább csökkenhetnének a költségek, mind nagyvállalatok, mind pedig a független kiscsapatok számára, akik olcsóbban juthatnának hozzá az erőforrásokhoz.

Az illetékesek állítólag ahhoz is közel állnak, hogy megegyezzenek a tesztek további korlátozásáról. A jelenlegi 30 000 km-es limitet 20 000 kilométerben szabnák meg, mellyel jócskán csökkennének a szezonközi tesztek, és az azokkal járó költségek.

A csapatoknak négy napjuk lenne arra, hogy független versenyzőket futtasanak, ám a szezonközi teszteken csakis egy autóval képviseltethetnék magukat, bár a szezon előtti, téli teszteken továbbra is engedélyezett lenne a két autó használata.

A fizető közönség szórakoztatásának javítása érdekében is tesznek lépéseket az illetékesek. A tervek között szerepel, hogy a versenyzőknek kötelező autogram-osztáson kellene részt venniük péntekenként a boxutcában, valamint egy olyan ötlet is felmerült, miszerint mind a pénteki edzések, mind pedig az időmérő után nyilvánosságra hoznák az autók üzemanyagszintjét, ezzel is érthetőbbé téve a sportot.

Megbeszélések folynak arról is, hogy a jelenlegi 300 km helyett 250 km-re rövidítsék a versenytávot, és a maximális időt 120-ról 90 percre csökkentsék.

Bár az a cél, hogy már a jövő évben új szabályok lépjenek életbe, a csapatok azt gondolják, nem ártana kikérni az emberek véleményét és egy nagyszabású kérdőív kitöltése után mérlegelni, miként lépjenek tovább.

A csapatok időközben leszavazták a verseny közbeni tanulás eltörlését.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!