Verstappen vs. Ocon

Változnak a Forma-1 szabályai 2019-re, több előzés várható

Fotó: Pirelli
Fotó: Pirelli

Már a 2019-es idényre változnak a Forma-1 technikai szabályai, melyekkel a sportág vezetői azt kívánják elérni, hogy több előzést, és nagyobb izgalmakat éljenek át a sportág rajongói.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által nemrég kiadott közlemény szerint azok után, hogy a Bahreini Nagydíj hétvégéjén a Liberty Media ismertette jövőre vonatkozó terveit a Forma-1 csapataival, több ponton is változnak a technikai szabályok – már a következő idényre.

Bár úgy tudni, hogy nem minden istálló állt ki a változtatások mellett, a támogatás elég volt ahhoz, hogy az FIA elfogadja az új regulákat a 2019-es idényre.

Az F1 Bizottsága jóváhagyta, hogy a következő évadra egyszerűsítsenek az első szárnyakon, illetve növeljék a hátsó terelőszárny méretét, hogy hatékonyabbá tegyék a DRS-rendszereket.

„Azok után, hogy a Bahreini Nagydíjon prezentálták a szorosabb versenyzésre, és a több előzésre irányuló terveket a Forma-1 csapatainak, a Stratégiai Munkacsoport, az F1 Bizottsága és a Motorsport Világtanács számos szabályváltozást fogadott el a 2019-es évadra” – áll az FIA közleményében.

„A mostani szavazást az FIA intenzív kutatási folyamata előzte meg, mely a kereskedelmi jogok birtokosának támogatásával, az F1 csapatok többségének hozzájárulásával valósult meg.”

„Ezek a kutatások valószínűsítik, hogy a változtatások pozitív hatással lesznek a versenyzésre és az előzésekre, ezért az új szabályokat ratifikáljuk a 2019-es idényre.”

Az FIA megerősítette azt is, a 2021-től érkező új szabályokról tovább folytatják az egyeztetéseket.

 

Kapcsolódó cikkek

„Drága hibának” tartja a 2019-es változásokat a Red Bull

A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint még a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media is elismerné, hogy elsiették a 2019-ben bevezetésre kerülő aerodinamikai szabályokat. A szakember szerint a változtatásoktól nem lesz jobb a versenyzés idén.

Ezt tudtad? Így zajlik a mentés az F1-ben!

Ahogy a versenyzés és az autók fejlődtek, úgy növekedett a pilóta körüli védelem – a biztonság, illetve a mentés komplexitása egyaránt, így az F1-es pályákon dolgozó kimentő csapatokon is folyamatosan nő a nyomás. 

Friss hírek