Véget ért a duffúzor-gate a Forma-1-ben

Bár még csak néhány napja robbant ki a diffúzor botrány, vasárnap este pontot tehetünk az ügy végére, ugyanis a Ferrari és a Sauber istálló is rábólintott az FIA javaslatára, miszerint vonják vissza a korlátozást, és állítsák vissza a korábbi állapotot a Forma-1-ben.


Bár még csak néhány napja robbant ki a diffúzor botrány, vasárnap este pontot tehetünk az ügy végére, ugyanis a Ferrari és a Sauber istálló is rábólintott az FIA javaslatára, miszerint vonják vissza a korlátozást, és állítsák vissza a korábbi állapotot a Forma-1-ben.

Bár az említett két csapat volt az, aki megvétózta a szövetség javaslatát a vasárnap délelőtti megbeszélésen, a Ferrari és a szintén az olaszok erőforrásait használó Sauber istálló is beleegyezett abba, hogy állítsák vissza az elmúlt versenyen érvényben lévő diffúzor szabályokat.

Ez pedig azt jelenti, hogy az FIA ismét engedélyezni fogja a gázadási nélküli fúvott diffúzor használatát a két hét múlva megrendezésre kerülő Német Nagydíjtól, azonban az extrém motorvezérlést tiltja, azaz a kvalifikáció és a verseny között nem lehet azon módosítani.

Mikor arról kérdezték, hogy a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone igazat mondott-e, mikor úgy nyilatkozott, hogy mind a 12 csapat egyezségre jutott, a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali a következőket mondta:

„Én is erről tudok. Úgy gondolom, hogy ez a dolog senkinek sem jó. Meg kell húznunk a vonalat, és most már csakis előre kell tekintenünk, máskülönben hova fogunk tartani?”

„Bár azt kell mondjam, hogy nem feltétlenül értek egyet a folyamattal, a sport érdekében meg kellett tennünk ezt a lépést.”

A Sauber csapatfőnöke, Peter Sauber ugyan nem kívánta megerősíteni, hogy csapata valóban aláírta az egyezményt, miszerint visszatérnek az Európa Nagydíjon is érvényben lévő szabályok, elmondta, hogy Ecclestone nem hazudott, mikor azt mondta, a csapatok egyezségre jutottak.

„Mikor Bernie mond valamit, az igaz” – mondta. „Az egész dolog bosszantó. Minden a montreali verseny után kezdődött, és nem tudom, mikor ért véget. Nem is akarok erről beszélni.”

„Az FIA a montreali futam után azt mondta, hogy a rendszer illegális, és meg fogják változtatni. Aztán rengeteg megbeszélésünk volt a motorokról és minden ilyen dologról. Mindenki a saját érdekeit nézte, azonban ez teljesen normális, azt kell, hogy mondjam.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!