Végzett az elemzéssel a Pirelli, jönnek az új gumik

A Magyar Nagydíjtól kezdődően teljesen új abroncsokat bocsát a Forma-1-es csapatok rendelkezésére a királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli a további problémák elkerülése érdekében.



A Magyar Nagydíjtól kezdődően teljesen új abroncsokat bocsát a Forma-1-es csapatok rendelkezésére a királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli, hogy megakadályozza a Silverstone-ban látott gumiproblémák megismétlődését.

Azt követően, hogy mintegy 48 órán át elemezte a Brit Nagydíjon begyűjtött bizonyítékokat, a Pirelli úgy döntött, teljes mértékben újragondolja gumigyártási politikáját.

A múlt hétvégi silverstone-i megmérettetésen számos versenyző kapott bal hátsó defektet, a gumigyártó pedig a versenyt követően nem tudott azonnali válaszokat arra a kérdésre, hogy miért is történt mindez.

Az idő márpedig sürgette a vállalatot, hiszen hétvégén már ismét harcba szállnak a Forma-1 csapatai, a Német Nagydíjat tartják ugyanis a Nürburgringen alig néhány nap múlva.

A Pirelli végül úgy döntött, a soron következő megmérettetésen a csapatok megkapják azokat a kevlárgyűrűs abroncsokat, melyeket a Kanadai Nagydíj pénteki edzésnapján próbálhattak ki.

A július végi Magyar Nagydíjtól kezdve pedig teljesen új gumikat vezet be a gumigyártó, mely kombinálja a 2012-es abroncsszerkezetet az idei keverékekkel. Ezeket a termékeket a mezőny először a július 17-19. között esedékes fiatalok tesztjén próbálhatja ki először, ahol a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntése értelmében aktív versenyzők is pályára gurulhatnak.

A Pirelli az alapos vizsgálatokat követően arra a megállapításra jutott, a silverstone-i gumiproblémákat több tényező összjátéka okozta – ezek a meghibásodások teljes mértékben függetlenek azoktól a futófelület-leválásoktól, melyeket korábban tapasztaltak bizonyos csapatok.

A gyártó szerint az alacsony guminyomás (mely esetenként alacsonyabb volt a Pirelli által javasoltnál), az extrém kerékdőlés és a magas silverstone-i kerékvetők – főleg a 4-es kanyarban – együttesen idézték elő a defekteket, mint ahogy komoly szerepet játszott a csapatok azon akciója is, miszerint felcserélték a két hátsó kereket, minek következtében a gumik rossz oldalára extra nyomás nehezedett. Az F1Világ.hu múlt hónapban számolt be arról, néhány csapat már a téli tesztek óta kísérletezik az abroncsok felcserélésével, meglepő módon ugyanis ezzel a módszerrel hatékonyabban tudják működtetni a gumikat.

Annak érdekében, hogy a jövőben ne forduljanak elő hasonló problémák, a Pirelli szeretné kötelezővé tenni a valós idejű adatszolgáltatást a gumikra vonatkozóan – beleértve a guminyomást és a kerékdőlést. A vállalat emellett a kerékdőlést és a guminyomást is limitálná, sőt, a Németországban használatba kerülő abroncsok felcserélése is szigorúan tilos lesz.

„A Silverstone-ban történtek teljesen váratlanok voltak, először fordult elő ilyen a Pirelli több mint egy évszázados motorsport-történelmében” – mondta Paul Hembery, a gumivállalat motorsport-főnöke.

„Ezek az események – melyek alaposan felzaklattak minket – hangsúlyozták, hogy sürgős változtatásra van szükség, melyeket mi már korábban javasoltunk. Ezek a változtatások pedig mér pénteken, az első németországi szabadedzésen életbe lépnek.”

Hembery kifejtette, valójában az idei abroncsok nem jelentek biztonsági kockázatot mindaddig, amíg a csapatok megfelelően használják őket.

„Szeretném ismét hangsúlyozni, hogy a 2013-as abroncsok teljes mértékben biztonságosak – ha megfelelően használják azokat. A Silverstone-ban történtek arra ösztönöztek bennünket, hogy teljes hozzáférést kérjünk a valós idejű gumiadatokhoz, hogy biztosítani tudjuk a megfelelő használatot és fejlesztéseket. Amíg a szabályok változtatására várunk, addig könnyebben kezelhető abroncsokat vezetünk be.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!