Hírek

Verseny közbeni módosítással nyert a Mercedes

A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe elárulta, a német istálló brazíliai kettős győzelmében kulcsszerepet játszott az, hogy a piros zászlós időszak alatt változtattak a versenyautók beállításain,


A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe elárulta, a német istálló brazíliai kettős győzelmében kulcsszerepet játszott az, hogy a piros zászlós időszak alatt változtattak a versenyautók beállításain,

A Brazil Nagydíj első megszakításakor a televíziós közvetítésben is látszott, hogy a Mercedes szakemberei Jo Bauerrel, az FIA technikai delegáltjával egyeztetnek, és mérleggel ellenőrizték bizonyos alkatrészek súlyát.

A szabályok szerint ugyanis ha a versenyautók bármely elemét kicserélik a piros zászlós időszakban, az új alkatrészek súlya ugyanolyan kell, hogy legyen, mint a korábban használt elemé.

„Az autó száraz pályára volt beállítva” – mondta Paddy Lowe a Motorsport.com című brit lapnak.

„Szárazra kellett beállítanunk, ha ugyanis nem lehetünk 100 százalékig biztosak abban, hogy a verseny esős lesz, mindig szárazra konfiguráljuk a versenygépeket, a száraz pálya ugyanis a verseny bizonyos pontján egyszer úgyis előkerül.”

„Mivel azonban a versenyen világossá vált, hogy az eső nem áll el, gyakorlatilag esős beállításokra váltottunk, az autó egyensúlyát előre állítottuk. Ilyenkor meg kell bizonyosodni arról, hogy nem építünk be könnyebb elemeket, szóval az FIA-t is bevontuk. Volt néhány konyhamérlegünk, megbizonyosodtunk arról, hogy minden rendben!”

„A tempónk jó volt, a versenyzők nem küszködtek, és az egyensúly is kiváló volt a futam során.”

Lowe hozzátette, szerencséjük volt, hogy az új alkatrészek nem voltak könnyebbek.

„Hogy őszinte legyek, erre a jövőben jobban oda kell figyelnünk, mert nem tudatosan készültek el így ezek az elemek.”