Verstappen higgadtsága hozta meg a győzelmet

Jos Verstappen úgy gondolja, hogy fia, Max higgadtsága volt a kulcs ahhoz, hogy megnyerte élete első versenyét a Forma-1-ben a hétvégi Spanyol Nagydíjon.


Jos Verstappen úgy gondolja, hogy fia, Max higgadtsága volt a kulcs ahhoz, hogy megnyerte élete első versenyét a Forma-1-ben a hétvégi Spanyol Nagydíjon.

A Mercedes duója, Lewis Hamilton és Nico Rosberg első körben történt ütközése, majd a két kiállásos stratégiája maximális kihasználása hozta meg a fiatal holland számára a történelmi sikert, aki 18 évesen és 227 naposan a királykategória legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált.

Mindennek tetejében Verstappen mindössze 10 napja van a Red Bull kötelékében, miután előléptették a Toro Rossótól.

„Nagyon sok mindent történt az elmúlt két hétben, de a legfontosabb az, hogy Max állta a sarat” – mondta a büszke apuka.

„Nagyon sok munkát beletett, és nagyon izgatott volt, hogy egy élcsapatnál versenyezhet. Nagyon rugalmas és könnyen alkalmazkodik a különböző helyzetekhez, amit most is bizonyított. Higgadt és tudja, mit kell tennie, ami igazából nem olyan nagy szám, hiszen egész életében versenyzett, azaz hozzá van szokva.”

„Azonban F1-es versenyt nyerni mindig különleges dolog, ráadásul úgy, ahogy ő ezt most megetette, még nagyobb szó. Végig irányítása alatt tartotta a versenyt, nem hibázott, abszolút megérdemelte a győzelmet.”

Az idősebbik Verstappen kétszer állhatott fel a dobogóra kezdő évében a Forma-1-ben még a Benetton színeiben, azonban 106 versenye alatt egyszer sem tudott győzni 1994 és 2003 között.

„Egy új csapathoz érkezni és azonnal futamot nyerni, hihetetlen dolog” – folytatta. „Soha nem gondoltam volna, hogy ez már az első versenyen megtörténhet, jóllehet tudtuk, hogy egy olyan csapathoz csatlakozott, amellyel nagyobb esélye lesz, hiszen a Red Bull egy top csapat és tudja, hogyan kell futamot nyerni.”

Max a 34. körben teljesítette második és egyben utolsó kiállását, így a közepes keverékeken 32 kört kellett megtennie, amiről korábban azt gondolták, hogy maximum 25 körre lesz jó.

Ráadásul az utolsó 15-20 körben Kimi Räikkönen óriási nyomás alatt tartotta a fiatal versenyzőt, ám a világbajnok jóval nagyobb tapasztalata ellenére sem tudta áthámozni magát a későbbi futamgyőztesen.

„Mikor a második kiállását teljesítette, nem tudtuk, hogy a gumik meddig fogják bírni, de sikerült megkímélnie őket” – magyarázta Jos.

„Tudta, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy elegendő különbséget tartson, hogy ne tudják megelőzni a célegyenesben. Remek munkát végzett az utolsó kanyarokban, és mindig jól tudott ráfordulni a célegyenesre.”

„Végig higgadt maradt.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!