Veszélybe kerülhet a Forma-1 jövője?

A Williams vezérigazgatója, Adam Parr attól tart, hogy nem fognak időben megoldást találni a jelenlegi problémákra, és komoly veszélybe kerülhet a Forma-1 jövője, bár a csapatok és az FIA közötti tárgyalások még javában zajlanak Londonban.

A Williams vezérigazgatója, Adam Parr attól tart, hogy nem fognak időben megoldást találni a jelenlegi problémákra, és komoly veszélybe kerülhet a Forma-1 jövője, bár a csapatok és az FIA közötti tárgyalások még javában zajlanak Londonban.

Azt követően, hogy egy héten belül három nagyvállalat – Ferrari, Toyota, Renault – is megerősítette, hogy készen áll elhagyni a Forma-1-et, ha nem módosul a jövő évre beígért költségvetési sapkás szabály, a csapatok képviselői ma délután a londoni Heathrow reptéren találkoznak Max Mosley-val, és Bernie Ecclestone-nal, hogy mielőbb megoldást találjanak a kialakult helyzetre.

“Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon fontos nap” – mondta Adam Parr a BBC helyszíni tudósítójának még a találkozó kezdete előtt. “Véleményem szerint mindenki érzi, hogy egy olyan megoldást kell találnunk, ami mind a függetlenek, mind a nagyvállalatok, mind pedig az FIA, azaz mindenki számára elfogadható.”

“Mi (Williams) mindig is támogattuk a költségvetési sapka bevezetését. Emlékezni kell arra, hogy az ötlet először 2008 januárjában került hivatalosan megfogalmazásra még Párizsban, és mi mindig is támogattuk azt, jóllehet annak mértékével kapcsolatban mindig rugalmasak voltunk, mert más csapatok más kiindulóponton voltak.”

“Azonban bizonyosságot akarunk szerezni arról, hogy eljutunk odáig, ahol lennünk kell az ideális időpontban. Sajnálatos módon, 12 hónappal ezelőtt lett volna lehetőségünk arra, hogy rugalmasabban kezeljük a dolgot, és attól tartok, hogy kifutunk az időből.”

A csapatok nem csak a költségvetési sapka bevezetése, hanem a szabályalkotás módja miatt is zúgolódnak, ugyanis elfogadhatatlannak tartják, hogy az irányító testület a megkérdezésük nélkül dönt ilyen fajsúlyú ügyekben.

“A csapatok a Forma-1, és a nemzetközi szövetségnek mindössze a bírónak kellene lennie. A szabályokat nekünk kellene írnunk, és Max nem fogadtathatná el azokat a mi megkérdezésünk nélkül. A jelenlegi módszer elfogadhatatlan” – mondta még tegnap a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore

A helyzet súlyosságát bizonyítja, hogy a világ minden tájáról érkeztek televíziós társaságok a mai megbeszélés helyszínére…

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!