Vettel elárulta, miért nem tudta megelőzni Ricciardót

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing

Komoly motorgondjai voltak Daniel Ricciardónak a múlt vasárnapi Monacói Nagydíjon, az őt üldöző Sebastian Vettel mégsem tudott előzni, így az ausztrál nagyszerű győzelmet aratott a Hercegség utcáin.

Ricciardo a pole-ból indulhatott, ám már a verseny elején gondjai támadtak az erőforrással, Christian Horner csapatfőnök pedig úgy fogalmazott, a motorerő 25 százalékát elveszítették a problémák miatt.

Vettelnek viszont még ez sem volt elég ahhoz, hogy megelőzze egykori csapattársát, így végül a második helyen ért célba Monacóban.

„Láttam, hogy gondja van Ricciardónak, és mondták a rádión is, így el is kezdtem nyomni” – magyarázta a négyszeres világbajnok a leintés után.

„De amint közelebb kerültem, elkezdtem küszködni, nem nagyon volt esélyem, főleg az alagút kijáratánál. Nyilvánvaló, hogyha közel kerülsz az előtted lévőhöz, az nem segít a gumik tekintetében. És bizonyos kanyarokban nem is igazán van szükséged motorerőre, Ricciardo pedig gyorsabb volt nálunk. Mindig növelni tudta az előnyét, én pedig soha nem tudtam igazán pozícióba kerülni.”

„Tartotta a tempót, és szerintem még rosszabb lett volna a helyzet számunkra, ha nem lettek volna gondjai. Sajnos nem nagyon volt esély arra, hogy valami mást csináljunk. Nehéz volt megfelelően működtetni az abroncsokat. A Mercedes hasonló helyzetben volt, mint mi, még akkor is, ha ők a keményebb keverékkel voltak kint. Daniel pedig azt mondta, neki semmi problémája nem volt a gumikkal.”

„Ez megnehezítette a dolgunkat a lassú kanyarokban, ahol nincs szükség motorerőre, csak tapadásra, hogy közel tudj maradni hozzá ahhoz, hogy profitálj a több motorerőből az egyenesben. De nem sikerült.”

A verseny vége felé Charles Leclerc és Brendon Hartley balesete után a virtuális biztonsági autós szisztéma lépett életbe, és úgy tűnt, Vettel egy utolsó támadást indíthat a győzelemért. Hirtelen viszont megnőtt a különbség a két versenyző között.

„Nem tudom, mi történt ott. Nagyon rosszul sikerült a bemelegítés, a gumik nem voltak jó formában, szóval nem akartam kockáztatni, mert nagyon könnyű elfékezni. Volt is egy elfékezésem, ami egyfajta figyelmeztetés volt.”

„De nem tudom, az elején miért veszítettem olyan sok időt. Ott volt a McLaren [Stoffel Vandoorne] köztünk, de hirtelen mindketten eltűntek előlem. Nem tudom, mi történt, talán az én VSC-periódusom később ért véget, mint az övék. Meg kell vizsgálnunk, miért buktunk ennyi időt. Kár érte mindenesetre, jó lett volna úgy befejezni a versenyt, hogy legalább nyomást helyezek rá.”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel állítja, jó döntést hozott a Ferrari Kínában

A Forma-1-es Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban is forró témát szolgáltatott a Ferrari csapatánál kialakult helyzet. A legutóbbi, kínai versenyen az olaszok Sebastian Vettelnek kedveztek, de vajon valóban ő az első számú versenyző a maranellóiaknál?

A Ferrari már Bakuban előrelépést vár

Mattia Binotto, a Ferrari F1-es csapatfőnöke elárulta, még nincsenek teljesen tisztában azzal, hogy mi okozza az istálló idei, vártnál gyengébb szereplését.

Kukába a papírformával, jön az Azeri Nagydíj!

Hétvégén következik az Azeri Nagydíj, amely mindenben ellentmond az F1-es városi pályákkal szemben felállított hiedelmeknek: eddig csak izgalmakat, előzéseket és fordulatokat láthattunk Bakuban!

Ricciardo: Nem felejtettem el vezetni

Daniel Ricciardo, a Red Bull versenyzője szerint a Forma-1-ben teljesen megszokott, hogy az emberek hamar ítélkeznek, ha nem jönnek az eredmények egy pilóta számára.

Friss hírek