Hírek

Vettel ismét behúzta a győzelmet Szuzukában

Sebastian Vettel taktikus vezetést bemutatva, újabb győzelmet aratott Szuzukában, mellyel komoly lépést tett negyedik vb-címe felé. A Red Bull pilótáját csapattársa, Webber és a sokáig élen autózó Grosjean követte.



Sebastian Vettel zsinórban ötödik győzelmét aratta, miután ellenfeleitől valamelyest eltérő stratégiáját kihasználva, az utolsó etapban átvette a vezetést a Japán Nagydíjon.

A pole pozícióból induló Mark Webber az utolsó körökben előzte meg Romain Grosjeant, mellyel a Red Bull újabb kettős győzelmet ünnepelhetett.

Fernando Alonso a negyedik helyre hozta be a Ferrarit, mellyel megakadályozta, hogy Vettel már ezen a hétvégén megszerezze a bajnoki címet, habár a német pilótának már csak tíz pontot kell szereznie Indiában és bebiztosítja negyedik bajnoki trófeáját.

A rajt sztárja egyértelműen Grosjean volt, aki a negyedik helyről szinte állva hagyva a két, nem túl jól induló Red Bullt, és felugrott az élre.

Lewis Hamilton is remekül lőtt ki, azonnal a Red Bull duója között találta magát, azonban jobb hátsó kereke hozzáért Vettel első szárnyának véglapjához, aminek pedig egy defekt lett a vége. A Mercedes brit pilótája ugyan még bejött új abroncsokért, autója fenéklemeze is megsérült, így a kilencedik körben feladni kényszerült a küzdelmet.

A mezőny hátsó traktusában Giedo van der Garde és Jules Bianchi ütközött az első kanyarban, mely esetet a versenyigazgatóság a futam után fogja kivizsgálni.

A futam első felében Grosjean tartani tudta előnyét Webberrel és Vettellel szemben, miközben ez a trió egyre jobban lépett el az üldözőktől, akiket Nico Rosberg vezetett a két ferraris, Felipe Massa és Fernando Alonso előtt.

Az első kiállásokat követően az üldözők csúnyán beragadtak a kemény gumikon induló és egy igen hosszú első etapon lévő Daniel Ricciardo mögé, aki időközben felugrott a negyedik pozícióba.

Nico Hülkenberg az első kiállások alkalmával át tudott lépni a két Ferrarin, és elsőként előzte meg Ricciardót, ám ekkor a lemaradása az élen autózókhoz képest már majd’ fél perc volt.

Ez tette lehetővé Vettel, Grosjean és Webber számára, hogy eltérő stratégiákat alkalmazzanak. A Red Bull ausztrálja egy háromkiállásos stratégiára állt át, míg Vettel és Grosjean maradt a kétkiállásos taktikán, azonban időbeni eltolással.

Webber az utolsó tíz körig az élen autózott, miközben Vettel egy jóval hosszabb második etapot teljesített, mint Grosjean, mellyel utolsó kiállását követően mindössze két másodpercre került ellenfeléhez, és jóval frissebbek voltak az abroncsai.

Ez pedig előrevetítette azt, ami a 41. körben történt, mikor Vettel az első kanyarban, a DRS-nek köszönhetően elment a Lotus francia pilótája mellett és felugrott a második helyre, amit nem sokkal később az első pozícióra cserélt, mikor Webber kiállt utolsó kerékcseréjére.

Webber utolsó tíz körös etapját már közepes keverékeken teljesítette, amiken rohamléptekben zárkózott fel Grosjeanra, akit az utolsó körök egyikén meg is előzött, mellyel kialakult az első három sorrendje.

Mögöttük Alonso az első kanyar külső ívén elment Hülkenberg mellett és megszerezte a negyedik helyet, mellyel matematikailag még életben tartotta bajnoki esélyeit.

Kimi Räikkönen szintén megelőzte Hülkenberg Sauberjét, és feljött az ötödik pozícióba.

Esteban Gutierrez maga mögött tudta tartani a veszélyes kiengedésért egy áthajtásos büntetést bezsebelő Rosberget, míg az első tíz sorát Jenson Button és Massa zárta, utóbbi szintén áthajtásos büntetést kapott, amiért gyorsan hajtott a bokszutcában.

Szólj hozzá!