Vettel megtörte az átkot, és nyert hazai versenyén

A rajtnál megelőzte a pole-t szombaton előle elhappoló Hamiltont, és onnantól kezdve Vettel a kerékcserék körüli keveredéseket leszámítva végig az élen állva nyert. Räikkönen és Grosjean állhatott még dobogóra.


A rajtnál megelőzte a pole-t szombaton előle elhappoló Hamiltont, és onnantól kezdve Vettel a kerékcserék körüli keveredéseket leszámítva végig az élen állva nyert. Räikkönen és Grosjean állhatott még dobogóra.

Meleg, napsütéses idő várta a mezőnyt a Német Nagydíj rajtja előtt, a levegő 25, az aszfalt 40 Celsius-fokos volt. Az első hat helyezett lágy, a 7-11. helyezettekig közepes keveréken álltak fel a rajtrácsra.

A rajt a Red Bullé volt, bár eleinte úgy tűnt, hogy a pole pozícióból Lewis Hamilton is jól lőtt ki. A Mercedes versenyzője a belső ív felé terelte Sebastian Vettelt, de a német tudott elsőként elfordulni a jobbos első kanyarban, sőt, Hamiltont még Mark Webber is megelőzte a külső íven.

Felipe Massa is jól rajtolt, de az ő versenye a negyedik körben véget is ért. A Ferrari brazilja az egyes kanyarban vesztette el az irányítást autója felett, és az aszfaltozott bukótérbe csúszott, ahonnan már nem tudott visszamenni a pályára, mert autója lefulladt. A brazil a hatodik helyről esett ki.

A lágy gumik az előzetes várakozásnak megfelelően nem bírtak túl sokat, már a negyedik körben megkezdődtek a kerékcserék. Ebből adódott is két incidens. Előbb Paul di Restát engedték ki figyelmetlenül, aki így kis híján összeütközött Jean-Eric Vergne autójával (az esetet a versenybírák a leintés után vizsgálják majd). A Red Bull sokkal nagyobbat hibázott, Mark Webber jobb hátsó gumiját rosszul rögzítették, a kerék pedig rögtön indulás után levált, és eltalált egy, az eseményeknek háttal álló operatőrt. Az ausztrált a szerelők visszatolták a garázs elé, majd visszaküldték a pályára az utolsó helyre.

Az élre a kerékcserék közepette az a Romain Grosjean került, akinek Lotusa a lágy gumikkal rendkívül kíméletesen bánt az első etapban. A francia a 13. körben cserélt gumit, és a 3. helyre állt vissza. Onnantól kezdve is ő volt az egyik leggyorsabb a pályán, és miután megelőzte a közepes keverékekkel rajtoló és eddig még nem cserélő Jenson Buttont, folyamatosan faragta Vettellel szembeni hátrányát.

Mögöttük Hamilton autózott, de a Mercedesen mintha nem működtek volna a gumik, Kimi Räikkönen különösebb nehézség nélkül ment el mellette, Fernando Alonsót viszont körökön keresztül sikerült maga mögött tartania. A 22. kör végén Hamilton a bokszba menekült kerékcserére, a nyolcadik helyre állt vissza. Jenson Button egy körrel korábban állt ki friss gumikért, és ötödikként folytatta.

A 25. körben pályára küldték a biztonsági autót, miután ismét hajmeresztő jelenetsor játszódott le. Jules Bianchi autójában elfüstölt, majd kigyulladt a motor. A pálya mellett hagyott Marussia azonban szép lassan elkezdett visszafelé gurulni, és átgurult a pályán is. Szerencsére senkit nem hátráltatott, de sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből. A versenyirányítás emiatt küldte be a safety cart, ami körökön keresztül a mezőny élén haladt, mire mindenki elfoglalta helyét.

Ez a kis közjáték Räikkönennek különösen kapóra jött, hiszen így elolvadt a hátránya, és komoly esélye nyílt arra, hogy harcba szállhasson a győzelemért. Az új rajtnál (öt kör után állt ki a biztonsági autó) azonban Vettel még könnyedén faképnél hagyta a Lotusokat (Grosjean volt a második). Az éllovas trió mögött Alonso haladt, de ő mintha nem tudta volna tartani a lépést az előtte haladókkal.

A Ferrari mögött Button, Hülkenberg, Hamilton sorrendben haladtak az üldözők, és a Mercedesnek ezúttal a Sauber is feladta a leckét. A mezőny végéről Webber is támadásba lendült, de fennakadt a másik Sauberen, Esteban Gutierrezen. A mezőny összerázódott a safety car mögött, így több látványos párbaj alakult ki a pályán.

A Lotusok – továbbra is Grosjean, Räikkönen sorrendben – közben utolérték Vettelt, de a támadáshoz nem tudtak elég közel kerülni. A 40. kör végén Grosjean cserélt kereket, majd egy körrel később, amikor Vettel is szervizelt, az 5-6. helyre változatlan sorrendben álltak vissza. Räikkönen így az élre került, és ő csak a 49. kör végén állt ki. Sima kerékcsere után lágy gumikkal állt vissza, Vettel és Grosjean mögé. Alonso is ekkor cserélt, szintén lágy gumikkal a negyedik helyre állt vissza.

A frissebb gumikon Räikkönen hamar utolérte Grosjeant, akinek már előre szóltak rádión, hogy ne nagyon hátráltassa márkatársát. Öt kör volt hátra, amikor megtörtént a helycsere, ekkor 2,5 másodperc volt Vettel előnye Räikkönennel szemben. A finn jó tempót ment, de hiába érte utol, előzni már nem tudott. Így Vettel élete első F1-es győzelmét aratta hazai pályán, és ezzel ismét növelte előnyét összetettben.

Alonso a hajrában utolérte Grosjeant, de helycsere már itt sem történt. Alonso ahogy áthaladt a célvonalon, az első kanyarnál félre is állt, valószínűleg nem maradt elég üzemanyag az autójában.

Hamilton ötödik lett a pole-ból rajtolva, de ezúttal egyszerűen nem volt több a Mercedesekben – Rosberg kilencedik lett a 11. helyről rajtolva. A két Mercedes közt a McLarenek által közrefogott Webber ért célba, az ausztrál tehát ismét remek hajrát mutatott be, a mezőny végéről szerzett pontot. Az utolsó pont a sauberes Hülkenbergé lett.

A bajnokság következő, idei 10. fordulóját a Hungaroringen rendezik három hét múlva.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!