Vettel nyert, a Red Bull bajnok lett Brazíliában

Sebastian Vettel vezetésével a Red Bull sima kettős győzelmet aratott a Brazil Nagydíjon. A vb-tabella éllovasa, Fernando Alonso a dobogó alsó fokára állhatott fel, így kedvező pozícióból várhatja az idényzárót.



Napos időben, száraz pályán vette kezdetét a 2010. évi forma-1-es világbajnoki sorozat utolsó előtti versenye, a Brazil Nagydíj.

Az első rajtkockából óriási meglepetésre a williamses Nico Hülkenberg várhatta a piros lámpák kialvását, míg mögüle a Red Bull duója rajtolhatott el, Sebastian Vettel – Mark Webber sorrendben.

Ahogyan arra számítani lehetett, a bajnoki címre pályázó élmenők próbáltak minél hamarabb keresztülvergődni a Williams újoncán; Vettel már a rajtnál, Webber pedig nem sokkal később utasította maga mögé Hülkenberget.

Az energiaital-gyárosok tehát viszonylag korán megoldották a kötelezőt, nem úgy a bajnoki tabella éllovasa, Fernando Alonso, valamint a mclarenes Lewis Hamilton. Előbbi versenyző körökig autózott a német mögött, majd egy agresszív manőverrel maga mögé utasította.

A kerékcserék sorát a regnáló világbajnok Jenson Button nyitotta meg, aki viszonylag korán, már a 11. körben lecserélte az opciós abroncsokat. A brit versenyzőt aztán követte Massa is, ő azonban egy laza kerékanya miatt ismét a bokszba látogatott, így minden esélyét elveszítette arra, hogy jó eredményt érjen el hazai közönsége előtt.

Button taktikája aztán gyorsan a csapat előnyére vált, hiszen a cserét követő néhány körben remek időket tudott autózni, így a 17. körben már az élről rajtoló Hülkenberg előtt folytatta a száguldást.

A három élmenő közül Fernando Alonso érkezett először a bokszba a 24. körben, majd őt körönként váltásban követték a Red Bull versenyzői. A sorrend tehát a kiállások után sem változott az élen, mögöttük azonban bőven zajlottak a küzdelmek.

A 35. körben a veterán Rubens Barrichello kapott bal első defektet, miután kemény csatában összeütközött a toro rossós Jaime Alguersuarival.

Habár a futam felénél Webber folyamatosan zárkózott fel csapattársára, nem tudott támadópozícióba kerülni: a nagy kérdés továbbra is az volt, a Red Bull tartja-e magát ahhoz, hogy egyenlő feltételeket biztosít versenyzői számára a bajnoki címért folytatott küzdelemben, vagy pedig megkérik Vettelt, engedje maga elé istállótársát.

Az 51. körben aztán Liuzzi balesete miatt a versenybírók beküldték a biztonsági autót: az olasz versenyző az első kanyarkombinációban csapta a gumifalnak autóját, ám szerencsére sértetlenül hagyta el azt.

A Safety Car 4 körön át tartotta maga mögött a mezőnyt, s miközben Vettel gond nélkül vette az új ‘rajtot’, csapattársának, Webbernek és Alonsónak meg kellett küzdenie a lekörözöttekkel. Utóbbi versenyzőt Adrian Sutil, valamint Jaime Alguersuari is keményen – s egyben sportszerűtlenül – feltartotta.

A biztonsági autós fázis alatt többen ismét a bokszba látogattak: így tett Lewis Hamilton is, aki az utolsó etapon egy friss kemény szettel próbálkozott.

A verseny végére nem változott a sorrend: a Red Bull Vettel irányításával sima kettős győzelmet aratott, így behozhatatlan előnyre tett szert a konstruktőri bajnokságban, míg Fernando Alonso felállhatott a dobogó legfelső fokára, tehát 8 pontos előnnyel várhatja az évadzáró Abu Dhabi-i Nagydíjat.

A negyedik helyen Lewis Hamilton futott be, akit csapattársa, Jenson Button, valamint a két Mercedes követett. A pole-ból rajtoló Nico Hülkenberg végül nyolcadikként ért célba, az első tíz helyezett sorrendje Robert Kubicával és Kamui Kobayashival egészült ki.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!