Vettel rajt-cél győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon

A Toro Rosso német versenyzője, Sebastian Vettel minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált, miután parádés győzelmet aratott az esővel tarkított Olasz Nagydíjon. A második helyen Kovalainen végzett a McLarennel, akit a BMW-s Robert Kubica követett.

A Toro Rosso német versenyzője, Sebastian Vettel minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált, miután parádés győzelmet aratott az esővel tarkított Olasz Nagydíjon. A második helyen Kovalainen végzett a McLarennel, akit a BMW-s Robert Kubica követett.

Bár a reggeli órákban elállt az eső, délután ismét rázendített, így vizes pálya fogadta a versenyzőket a szezon utolsó európai állomásának helyet adó Olasz Nagydíjon, ahol a versenyirányítás elővigyázatosságból úgy döntött, hogy a biztonsági autó mögül indítja el a mezőnyt.

Sebastien Bourdais, aki pályafutása legjobb rajthelyezését érte el a tegnapi időmérőn, a rajtrácson ragadt.

A Toro Rosso francia versenyzőjét azonnal betolták a boxutcába, hogy újraindítsák motorját, ami nem akarta az igazságot, így csak egy kör hátrányban tudott csatlakozni a többiekhez.

A biztonsági autó a második körben elengedte a mezőnyt. Vettel szépen tartotta első helyét, mindenki nagyon óvatosan közelítette meg az első sikánt, így nagy meglepetésre senki nem vétette el a kanyarkombinációt.

A versenyzők hatalmas vízfüggönyöket húztak maguk mögött, a látási viszonyok borzalmasak voltak. A pontszerző helyeken nem történt változás, eltekintve attól, hogy Bourdais kiállt a negyedik pozícióból.

Vettel folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb időket, körönként fél másodperccel volt gyorsabb a többieknél, miközben komoly csata bontakozott ki Fisichella és Raikkönen között, aki mögött ott ólálkodott Hamilton a tizenharmadik helyen. A Ferrari finn világbajnoka keményen támadta olasz riválisát, akit néhány kör után a célegyenes végén kifékezett, és azonnal el is szakadt tőle.

Hamilton sem várt sokáig, és egy körrel később, lemásolva Raikkönen manőverét, az első kanyarkombinációban elment a Force India pilótája mellett, így a Ferrari finn versenyzőjének nyomába eredt, akit könnyedén megelőzött.

A tizedik körben Vettel már majd’ hét másodperccel volt Kovalainen előtt, akit Webber és Rosberg követett. Felipe Massa méterekre autózott a Williams német versenyzője mögött, de egyszerűen nem tudott előzési pozícióba kerülni riválisával szemben.

A Ferrari brazilja a második sikánon átdobva autóját elment Rosberg mellett, ám egy körrel később visszaengedte maga elé, ugyanis a Ferrari vezetése nem volt biztos abban, hogy nem minősül-e kanyarátvágásnak versenyzője manővere. Massa azonban nem várt sokáig és még abban a körben átvette a negyedik helyet Rosbergtől a célegyenes végi lassítóban, majd folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb köröket.

Közben Hamilton magára talált a száradó pályán, és néhány körön belül felugrott Alonso mögé a nyolcadik helyre, majd egykori csapattársa mellett is simán elment.

A kiállások első körét az élen autózó Vettel kezdte meg a 18. körben, aki addigra már 11 másodperces előnyre tett szert Kovalainennel szemben. A Toro Rosso német versenyzője visszakapta az extrém esőgumikat, és Massa mögé a negyedik helyre tért vissza.

Négy körrel később Kovalainen, Massa, és Webber is kiállt a boxba, akik mindannyian extrém esőgumikat kaptak. Ezzel visszaállt a rend, és Vettel ismét az élre került, miközben Hamilton már a második helyen autózott, miután megelőzte Rosberget – akik mindketten egy kiállásos stratégián voltak.

A verseny felénél járva Raikkönen és – a közben Vettel nyakára megérkező – Hamilton is kiállt tankolni. Mindketten extrém esőgumikat kaptak, ám a Ferrari finnje nem kapott elegendő üzemanyagot ahhoz, hogy befejezze a futamot – a csapat már akkor számolt azzal, hogy a futam végén feltehetik az intermediate gumikat.

A mezőnyben elsőként a Red Bull Racing veteránja, David Coulthard tetette fel autójára az intermediate abroncsokat, akinek példáját Fernando Alonso követte. A két versenyző időeredményei már az első körökben sejtették, hogy eljött a váltás ideje.

A kiállások második körét Felipe Massa és Heikki Kovalainen kezdte meg, aki nem meglepő módon megkapta a sima esőgumikat. Többen már ekkor úgy döntöttek, feladják eredeti taktikájukat, és egy extra kiállást beékelve lecserélik extrém esőgumijaikat.

Tizennyolc körrel a vége előtt Vettel az élről behajtott a boxba, hogy teljesítse utolsó kiállását. A német versenyző természetesen megkapta az intermediate abroncsokat, miközben Hamilton is kiállt a sima esőgumikért.

Hamarosan a teljes mezőny intermediate abroncsokra váltott. Az utolsó kiállásokat követően Vettel állt az élen 10 másodperccel megelőzve Kovalainent, akit Kubica, Heidfeld, Massa, és a rohamléptekben felzárkózó Hamilton követett – miközben Raikkönen csak a tizennegyedik volt, beragadva a Williams pilótája, Kazuki Nakajima mögött.

A Ferrari világbajnoka ugyan meg tudta előzni a japán versenyzőt, és folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb időket, de a pontszerző helyek már nem voltak elérhetőek számára.

Közben az élen Vettel folyamatosan növelte előnyét, ám a végén már nagyon okosan visszavett a tempóból, és bő tíz másodperces előnyét szépen beosztva, megszerezte pályafutása első győzelmét, mellyel a sport történetének legfiatalabb győztesévé avanzsált.

A második helyen a McLaren finn versenyzője, Heikki Kovalainen végzett, akit a BMW-s Robert Kubica követett a harmadik helyen. Alonso a negyedik helyre kormányozta Renault-ját, míg a pontszerzők sorát Heidfeld, Massa, Hamilton és Webber zárta.

Raikkönen a végén még megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ám már nem volt elég ideje ahhoz, hogy pontot szerezzen a Ferrarinak.

Olasz Nagydíj, verseny:

 1.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari    (B)  1h26:47.000
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +    12.512
 3.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +    20.471
 4.  Alonso        Renault               (B)  +    23.903
 5.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +    27.748
 6.  Massa         Ferrari               (B)  +    28.816
 7.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +    29.012
 8.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +    32.048
 9.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    39.468
10.  Piquet        Renault               (B)  +    54.445
11.  Glock         Toyota                (B)  +    58.888
12.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +  1:02.015
13.  Trulli        Toyota                (B)  +  1:05.954
14.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +  1:08.635
15.  Button        Honda                 (B)  +  1:13.370
16.  Coulthard     Red Bull-Renault      (B)  +     1 kör
17.  Barrichello   Honda                 (B)  +     1 kör
18.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     1 kör
19.  Sutil         Force India-Ferrari   (B)  +     2 kör

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:28.047

Kiesők:

Fisichella    Force India-Ferrari   (B)    12

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!