Vettel sejti, miért lassúak az egyenesekben

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
A Ferrari német versenyzője, Sebastian Vettel szerint idei autójuk azért lehet lassabb az egyenesekben, mert a kanyarokban jobban teljesít elődjénél.

Az elmúlt idényben az olasz istálló rendkívül versenyképes volt a végsebességeket tekintve, az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon azonban Sebastian Vettel és Charles Leclerc is küszködtek ebben a tekintetben.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko nemrég azt mondta, szerinte a Ferrarinak hűtési gondjai lehettek Melbourne-ben, ezért tekerték lejjebb a teljesítményt.

Vettel azonban Bahirenben azt mondta, nem ezért voltak lassabbak az egyenesekben.

„Mindenhol veszítettünk. Amikor azt mondom, hogy mindenhol, az azt is jelenti, hogy az egyenesekben is” – mondta a négyszeres világbajnok.

„Túl sok konklúziót azért nem vonnék le. Tavaly nagyon hatékony autónk volt, és az év végén egy kicsit talán hiányzott a leszorítóerő, szóval gyorsabbak tudtunk lenni az egyenesekben.”

„Azt gondolom, hogy az idei autó – amiről tudjuk, hogy nagyon erős – igazán gyors a kanyarokban, ezért egy kicsit talán lassabb az egyenesekben.”

„Viszont nem töltöttünk még elég időt a pályán, nem volt még elegendő verseny ahhoz, hogy megfelelő választ adjak.”

Amikor a német versenyzőt Helmut Marko sejtésével kapcsolatban kérdezték, így felelt: „Nos, a dolog mindig attól függ, hogyan állunk a többiekhez képest. De nem hiszem, hogy más ligában versenyzünk, mint mások.”

Vettel azt mondja, sikerült válaszokat találniuk a melbourne-i küszködés után, de ezek csak „részben lehetnek hasznosak” Bahreinben.

„Számomra a döntő faktor az, hogy a téli teszteken egy olyan autót vezettem, ami igazán tetszett, és amelyben nagyon kényelmesen éreztem magam. Azt csinálta, amit én akartam, nem igazán volt mire panaszkodnom. Aztán megérkeztünk Ausztráliába, és az autó nem ilyen volt.”

„Van néhány válaszunk az ausztráliai gyenge teljesítményre. De nem versenyzünk újra Ausztráliában. Igazi választ soha nem kapunk, mert csak jövőre megyünk oda ismét.”

„Mindig vannak leckék – néhány a beállításokkal kapcsolatos, és van olyan, ami a pálya konfigurációjával. Okunk van azt hinni, hogy erősek leszünk itt, de nem akarok számokat mondani.”

„A Mercedes sokkal versenyképesebb volt, mint vártuk, miközben mi alulteljesítettünk – ez magyarázza a nagy különbséget.”

 

Kapcsolódó cikkek

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Vettel: A következő hetek kulcsfontosságúak lesznek

A Ferrari idei eredményei egyelőre elmaradnak attól, amit a maranellóiak vártak volna az idei F1-es szezonban: Sebastian Vettel szerint még sok munka vár rájuk ahhoz, hogy kihozzák az autóból a benne rejlő lehetőségeket.

Vettel: A „gyenge újságírás” áldozatai vagyunk

A Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel szerint csapata a „gyenge újságírás” áldozatává vált a vasárnapi Kínai Nagydíj után. A németnek egyáltalán nem tetszik az, ahogy a média tálalta a Ferrari sanghaji csapatutasítását.

Friss hírek