Vettel: „Sokkal kevesebb” volt a tapadás, mint a teszteken

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
„Sokkal kevesebb” volt a Ferrari versenyautójának tapadása a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, mint az előszezoni teszteken – ezt mondta Sebastian Vettel, aki csak a 4. helyen ért célba a melbourne-i idénynyitón.

Az olasz istálló magabiztosan érkezett meg Ausztráliába, a téli teszteken ugyanis az SF90-es versenygép pazar formát nyújtott. A teljesen eltérő melbourne-i körülmények azonban kibabráltak a csapattal, és Vettelék képtelenek voltak harcba szállni a győzelemért.

A Ferrari már az időmérőn messze elmaradt a Mercedesektől, vasárnap pedig még Max Verstappen is Vettel előtt végzett a Red Bull autójával.

Vettel a verseny után azt mondta, autója egyszerűen nem működött olyan jól, mint a februári teszteken.

„Ha őszinte akarok lenni, sokkal kevesebb volt a tapadás” – mondta a négyszeres világbajnok, amikor arról kérdezték, mi volt a legfőbb különbség Melbourne-ben a téli tesztekhez képest.

„Barcelonában már az első naptól kezdve elégedettek voltunk az autóval. Az egyensúly rendben volt, az autó jól reagált arra, amit kértem tőle. Nagyon magabiztos voltam benne.”

„De itt egész hétvégén nem volt meg az az önbizalom, ami Barcelonában, szóval nem volt alattam olyan autó, amivel játszani tudtam volna. Nem csinálta azt, amit kértem tőle.”

Fotó: Scuderia Ferrari

„Voltak persze dolgok itt-ott, amik igazán erősek voltak, és szerintem a teljesítményünk bizonyos kanyarokban igazán jó volt. A kanyarok többségében viszont nem. Ezért voltunk lassabbak a többieknél, és azért kaptunk ki szombaton, akárcsak ma.”

Az élmenők közül Vettel elsőként állt ki kerékcserére a vasárnapi futamon – a verseny 14. körében. A német saját bevallása szerint sokat küszködött a Pirelli közepes keverékű abroncsaival.

Arra a kérdésre, hogy túl korán állt-e ki a bokszba, a német így felelt: „Kezdetben azt gondoltam, igen, de hogy őszinte legyek, a teljes második etap nem volt valami erős a közepes keverékkel.”

„Az első etappal egészen elégedett voltam, egy kicsit talán ellentétben Charles-lal. De a másodikkal már nem. Jelenleg nem tudom, mi ennek az oka, de meggyőződésem, hogy van rá magyarázat. Szóval egy kicsit mélyebbre kell ásnunk. De valami biztosan volt.”

„Nem bíztam annyira az autóban, mint az első etapban, szóval küszködtem a tempóval, és a végén nagyon szenvedtem a gumikkal is. Szóval igen, egy kicsit talán korán hajtottunk a bokszba, másfelől viszont voltak, akik ugyanakkor álltak ki, mint mi, és a végén nem szenvedtek annyira.”

„Szóval nem gondolom, hogy a stratégiát okolhatjuk.”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettelék „nagyon megnehezítenék” a Mercedes dolgát

Számos újítással érkezett a Forma-1-es Azeri Nagydíj helyszínére, Bakuba a Ferrari Forma-1-es csapata, a versenyzők pedig azt remélik, „nagyon megnehezíthetik” majd a Mercedes dolgát a bajnokság további részében.

Vettel állítja, jó döntést hozott a Ferrari Kínában

A Forma-1-es Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban is forró témát szolgáltatott a Ferrari csapatánál kialakult helyzet. A legutóbbi, kínai versenyen az olaszok Sebastian Vettelnek kedveztek, de vajon valóban ő az első számú versenyző a maranellóiaknál?

A Ferrari már Bakuban előrelépést vár

Mattia Binotto, a Ferrari F1-es csapatfőnöke elárulta, még nincsenek teljesen tisztában azzal, hogy mi okozza az istálló idei, vártnál gyengébb szereplését.

Kukába a papírformával, jön az Azeri Nagydíj!

Hétvégén következik az Azeri Nagydíj, amely mindenben ellentmond az F1-es városi pályákkal szemben felállított hiedelmeknek: eddig csak izgalmakat, előzéseket és fordulatokat láthattunk Bakuban!

Friss hírek