Villeneuve és a feltámadó Grand Prix Masters

Az egykori Forma-1-es világbajnok, Jacques Villeneuve is szeretne versenyezni az újraéledő Grand Prix Masters szériában, mely az idei év végén indulhat újra útjára.

Az egykori Forma-1-es világbajnok, Jacques Villeneuve is szeretne versenyezni az újraéledő Grand Prix Masters szériában, mely az idei év végén indulhat újra útjára.

A széria előző változata 2005 és 2006-ban összesen 3 versennyel került megrendezésre, olyan egykori sztárokkal és világbajnokokkal, mint Nigel Mansell és Emerson Fittipaldi.

Azonban tavaly hivatalosan is bezárt a széria, úgy nézett ki, teljesen becsődöl az öregfiúk versenye, de a Delta Motorsport, amely cég építette és versenyeztette az autókat, kidolgoztak egy tervet a sorozat feltámasztására.

Villeneuve az első pilóta, aki máris jelezte részvételi szándékát feléjük, és reméli hogy eltörlik a minimum 45 éves korhatárt, hogy több résztvevője lehessen a versenyeknek.

“A Masters egy kiváló ötlet volt, jól is indult és sikeres lehet” – nyilatkozta a kanadai az Autosport magazinnak.

“Jó lenne, ha pár olyan fiatalabb versenyzőt is engednének indulni, mint én, így az egykori versenyzőknek sem lenne módja visszavonulásuk után ellustulni, berozsdásodni. Néztem az első versenyt a tv-ben, és azt gondoltam magamban, hogy nagyszerű lenne ilyen fickó ellen versenyezni, mint Nigel Mansell.”

“Ha tényleg újraindul a széria, a részese szeretnék lenni. Ha valamiért mégsem tudnék indulni, akkor is azt szeretném, hogy ismét felbőgjenek az öregek motorjai, mert szívesen nézném is. Tényleg hiszek a koncepcióban.”

A kanadai végül kitért arra is, hogy szerinte miként lenne megoldható a kicsit fiatalabb és az idősebb versenyzők közötti különbség áthidalása: “Ballasztokat kellene használni, hogy a versenyzők súlya közötti egyenlőtlenségeket kiegyenlítsük. Minél fiatalabb vagy, annál több extra súlyt kellene még magaddal vinned.”

Az eredeti Grand Prix Masters kasznit már nem használnák tovább, de átdolgoznák és egy új motort is kapna a konstrukció: egy kisebb térfogatú turbó motort, közel 600 lóerős teljesítménnyel.

A Deltának egy 15 versenyautóból álló flottája van, és Simon Dowson vezérigazgató reményei szerint az első új változatú modell már júliusban pályára gördülhet. Tárgyalnak leendő potenciális együttműködő partnerekkel is, merész optimista reményei szerint már a következő hónapban sikerül szerződést kötni.

“Hátat fordítottunk a befektetőknek. Ez nemcsak a pénzről szól, hanem olyan partnert keresünk, akinek van elég média és marketing tapasztalata ahhoz, hogy a szériát sikeressé tegye” – fogalmazta meg röviden elképzeléseiket a széria újraálmodója.

Öt versenyes szezont terveznek, a téli hónapokban, az év végén.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!