Visszafogott lett a Ferrari bakui gumiválasztása

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
Nyilvánosságra hozta a Forma-1-es csapatok bakui gumiválasztásait a száguldó cirkusz gumiszállítója, a Pirelli.

Jövő hétvégén Azerbajdzsánba látogat a Forma-1 mezőnye, ahol a csapatok a C2-es, C3-as és C4-es jelölésű abroncsokat használhatják majd.

A leglágyabb, piros színnel jelölt gumikból a Ferrari választotta magának a legkevesebbet: versenyzői, Sebastian Vettel és Charles Leclerc mindössze 7 garnitúrát használhat ebből a vegyületből, miközben a Mercedes versenyzői 8 szettet.

A többi csapat viszont még ennél is többet, 9, illetve 10 garnitúrát kért pilótáinak.

„A bakui egy furcsa pálya, hiszen van egy nagyon hosszú egyenes, ahol lehűlnek a gumik, és igazán nehéz kiegyensúlyozni megtalálni az egyensúlyt az első és a hátsó gumik között. A korábbi versenyeken a csapatoknak nehézséget okozott az első abroncsok megfelelő felmelegítése úgy, hogy ne hevítsék túl a hátsókat” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.

„Az aszfalt nagyon-nagyon sima, ráadásul vannak olyan részei a pályának, ahol süt a nap, máshol pedig árnyék van – hiszen az aszfaltcsík a város közepén terül el.”

„A gumiválasztásunk ugyanaz, mint Melbourne-ben és Sanghajban. Meg kell értenünk a lágy abroncsok degradációját, ez a legfontosabb. Itt minden a féktávokról és a kigyorsításról szól. Nincs nagy oldalirányú terhelés. Ha tehát tempót veszít valaki, például a biztonsági autó miatt, és az abroncsai már eléggé elhasználódtak, akkor még nehezebb lesz visszahevíteni őket üzemi hőmérsékletre.”

„A gumikopás mértékbe nem olyan magas Bakuban, de ha a verseny utolsó szakaszában, egy hosszú etap után bejön a biztonsági autó, és el van használódva a gumi, akkor kevesebb hőt lehet generálni.”

A csapatok bakui gumiválasztásai:

Forrás: Pirelli

Az Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban az F1VILÁG.HU csapata is ott lesz, szóval érdemes lesz folyamatosan figyelemmel kísérni weboldalunkat!

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel: 2020 végéig biztosan maradok

Sebastian Vettel, a Ferrari F1-es pilótája úgy érzi, még ereje teljében van, ami a versenyzést illeti, így egyelőre nem gondol a visszavonulásra.

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Vettel: A következő hetek kulcsfontosságúak lesznek

A Ferrari idei eredményei egyelőre elmaradnak attól, amit a maranellóiak vártak volna az idei F1-es szezonban: Sebastian Vettel szerint még sok munka vár rájuk ahhoz, hogy kihozzák az autóból a benne rejlő lehetőségeket.

Friss hírek