Visszatérnek a kavicságyak a belgiumi tragédia helyszínén

SPA-FRANCORCHAMPS, BELGIUM - AUGUST 30: Anthoine Hubert (FRA, BWT ARDEN) during the Spa-Francorchamps at Spa-Francorchamps on August 30, 2019 in Spa-Francorchamps, Belgium. (Photo by Gareth Harford / LAT Images / FIA F2 Championship)
Fotó: Formula 2
A spa-francorchamps-i versenypálya tulajdonosai azt remélik, még idén megvalósulhat az aszfaltcsík Raidillon nevű kanyarjának átalakítása – mindezt azok után, hogy a múlt hétvégi Forma-2-es versenyen életét veszítette Anthoine Hubert.

A francia pilóta autóját a nagy tempóval érkező Juan Manuel Correa találta el a szombati futam 2. körében. A becsapódás olyan mértékű volt, hogy Hubert nem élte túl a balesetet.

A belga versenypálya köztudottan a legveszélyesebb F1-es helyszínek közé tartozik, az Eau Rouge-ban, illetve feljebb, a Raidillonban számos hátborzongató baleset történt már az évek során.

A szombaton történteket a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), valamint a belga hatóságok is vizsgálják. Többek között azt is, hogy a Raidillon aszfaltozott bukótere milyen szerepet játszott a tragédia bekövetkezésében.

Spában már eleve tervezték a Raidillon bukóterének átalakítását 2022-re, hogy biztonságosabbá tegyék a versenypályát a 24 órás motorversenyre, melyet abban az évben a tervek szerint megrendeznek Belgiumban.

Hubert tragédiája után viszont a pálya vezetősége jól tudja, mihamarabb változtatásokat kell eszközölni a kérdéses szakaszon a biztonság érdekében.

„A versenypálya mindig is együttműködött az FIA-val a biztonság növelése érdekében” – mondta Nathalie Maillet, a belgiumi versenypálya ügyvezetője.

„Most meg kell várnunk a szövetség jelentését, és ki kell elemeznünk, hogy mi is okozta a balesetet. Dolgozunk azért, hogy meglegyen a FIM C-licence. Egyeztetéseket folytatunk az FIA-val és az FIM-mel is a pálya homologizációja kapcsán, és a munkálatok már tervben voltak a Raidillon kapcsán a spái 24 órás motorverseny miatt, amit 2022-ben rendeznek itt.”

„A bukótereket megnöveljük, és gondosan megtervezzük, hogy elkerüljük a frontális becsapódásokat. A Raidillon jelenlegi vonalvezetésén nem tervezünk változtatni. De az biztos, hogy lesznek kavicságyak. A motorversenyekre vonatkozó szabályok sokkal szigorúbbak.”

Maillet azt mondja, azok a változtatások, melyeket a motorosok védelme érdekében eszközölnek majd, minden más versenysorozat számára előnyösek lesznek.

„Maga a tény, hogy a versenypálya alkalmas lesz a motorok számára, pozitív hatással lesz az autókra is. Az egyeztetések még folyamatban vannak a kavicságyak pontos helyét, mélységét illetően, illetve, hogy le kell-e fedni vele a teljes hosszban a kanyart, vagy sem.”

„Igyekszünk mindent véglegesíteni az év végéig, hogy kérelmezhessük a tervezési engedélyeket.”

„A mostani baleset miatt nem kerül veszélybe a Forma-1 jövője Spa-Francorchamps-ban. Ami történt, versenybaleset. Természetesen lesújtott minket, ami történt. Tovább kell dolgoznunk a pálya fejlesztésén. Mint ahogy folytatni fogjuk a kimentési központ fejlesztését is.”

Az elmúlt években egyébként a Forma-1-es versenyhelyszíneken a kavicságyakat többnyire felváltották az aszfaltozott bukóterek – eznek azonban vannak hátrányai is. Michael Masi, az F1 versenyigazgatója azt mondja, a biztonság olyasvalami, amin folyamatosan dolgozni kell.”

„A biztonság mindig fejlődik” – mondta újságíróknak még Belgiumban a szakember. „Önök között vannak olyanok, akik régebb óta vesznek részt F1-es versenyeken, mint én, és jól láthatták a biztonság folyamatos fejlődését ebben a meglehetősen rövid periódusban, ahogy egyre több technológia vált elérhetővé.”

„A biztonság egy folyamatosan fejlődő folyamat. Azt gondolom, soha nem fog véget érni, és már korábban is mondtam, csak ismételni tudom, hogy a biztonság az FIA egyik alappillére, és része annak, hogy miért is létezik a szövetség.”

„Tovább folytatjuk a kutatásokat, megvizsgálunk mindent, és javítunk a dolgokon, amennyire csak tudunk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!