Visszaütött a radikális kipufogó a Renault-nál

James Allison, a Renault forma-1-es csapatának technikai igazgatója úgy véli, radikális kipufogórendszerük miatt komoly hátrányokat szenvedtek el az idei világbajnoki sorozatban.


James Allison, a Renault forma-1-es csapatának technikai igazgatója úgy véli, radikális kipufogórendszerük miatt komoly hátrányokat szenvedtek el az idei világbajnoki sorozatban.

A brit-francia istálló a szezont megelőző téli teszteken rukkolt elő a trükkös megoldással, miszerint a kipufogógázokat a hátsó traktus helyett középtájon, az oldalsó légbeömlők előtt vezetik ki, melyek eztán áramolnak hátra az R31-es kódjelet viselő versenygépek diffúzoraira.

A csapat technikai igazgatója, James Allison nemrégiben elismerte, valószínűleg hiba volt alkalmazni a radikális megoldást, az ugyanis közel sem bizonyult olyan sikeresnek, mint azt korábban remélték.

A Renault éppen ezért a Nürburgringen és a Hungaroringen is pályára vitt egy hagyományos elrendezést, a váltás azonban nem várt problémákat okozott, így végül visszatértek a korábban kifejlesztett kipufogórendszerre.

„Amikor meghoztam a döntést az elöl kivezetett kipufogóról, izgalmas koncepció volt, és valójában felülmúlta a hátul kivezetett, diffúzorra fújó rendszert” – fogalmazott Allison.

„Úgy tűnt, sok potenciál van benne, és akár a futamgyőzelemre is jók lehetünk. Azt gondolom, azóta két-három dolog meglehetősen visszavetett minket.”

„Az első, hogy nagyon nehéz fejleszteni rajta. Meglehetősen jó formában gurultunk ki vele a garázsból, de sokkal nehezebb volt nagyobb teljesítményt kisajtolni belőle. A második dolog, hogy meglehetősen trükkös rendszerről beszélünk: az egésznek arról kellene gondoskodnia, hogy kellő leszorítóerőt generál, ezzel szemben néhány pályán azt tapasztaltuk, hogy ez közel sem teljesült annyira, amennyire szerettük volna.”

Allison elárulta, a kipufogóval kapcsolatos problémák főként a lassú pályákon tűntek ki, mint amilyen a szingapúri is volt.

„Szingapúrba vegyes érzésekkel érkezünk… Volt bennünk némi izgatottság, de egy kis óvatos optimizmus is, mert kétségtelen, hogy sokat javítottunk autónk teljesítményén az elmúlt versenyeken. Bíztunk abban, hogy ezzel sikerül felülkerekednünk azon a jelenségen, amelyet Monacóban, Magyarországon, és most, Szingapúrban is láthattunk, tehát azokon a pályákon, ahol a kis sebességű kanyarok vannak túlsúlyban.”

„Őszintén szólva nem láttuk előre azokat a nehézségeket, melyekkel a 60-100 km/h-s sebességű kanyarokban néztünk szembe. Ami azt illeti, a szélcsatornában nem tudtuk megfelelően lemodellezni ezeket a kanyarokat, illetve mindazokat a hatásokat, melyek ezekben a kanyarokban érik az autót.”

A technikai igazgató hozzátette, meggyőződése, hogy a következő versenyeken jobban szerepelhet majd a Renault, ám a nagyobb áttörésre várhatóan 2012-ig várniuk kell, akkor térnek át ugyanis a megszokott kipufogó-elrendezéshez.

„A még ránk váró pályákon elméletileg jók kell, hogy legyünk. Remélhetőleg egy kicsit szebb eredményeket érünk majd el.”

„A jövő évi autón viszont már január óta dolgozunk, rengeteg ember dolgozik rajta nagyon hosszú ideje, és elég sokat munkálkodtunk vele eddig. Nagyon sok munkát fektettünk bele. Jövőre visszaállunk a hagyományos elrendezésre, és onnan próbálunk meg építkezni.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!