Webber nyerte az izgalmas Magyar Nagydíjat

Mark Webber győzelmével zárult az idei jubileumi Magyar Nagydíj, ahol egy szárnydarab izgalmas futamot eredményezett. Fernando Alonso behozta a Ferrarit a második helyre, Sebastian Vettel elé, akit megbüntettek.



Mark Webber a rajtnál ugyan visszacsúszott a harmadik helyre, azonban kiváló stratégiájának, és fantasztikus sebességének köszönhetően megnyerte idei negyedik versenyét, mellyel átvette a vezetést a bajnokságban Lewis Hamiltontól, aki egy műszaki hiba miatt kiesett.

A tizenötödik körig úgy tűnt, hogy egy unalmas versenyt láthatunk a Hungaroringen, ám egy leszakadt szárnydarab mindent megváltoztatott, ami miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ami után hatalmas kavarodás alakult ki a boxutcában.

A Red Bull ausztrál pilótája mögött Fernando Alonso végzett, aki maga mögött tudta tartani Sebastian Vettelt, akit egy áthajtásos büntetéssel sújtottak, mert a biztonsági autó mögött elaludt, és tíz autónál nagyobb távolságot hagyott csapattársa mögött, ami szabálytalan.

A pole pozícióból induló Vettel kiválóan kapta el a rajtot, első helye egy pillanatig sem volt veszélyben.

A Red Bull másik pilótája, Webber azonban a piszkos ívről indulva egy kissé beragadt, amit Alonso azonnal ki is használt, és az első kanyarban elment mellette, így a harmadikról feljött a második helyre.

Lewis Hamilton is jól indult, azonban az első kanyar előtt igen korán kezdett el fékezni, így pozíciót vesztett Vitaly Petrovval szemben, akit egy körrel később legyűrt, és visszavette ötödik helyét.

Jenson Button közben visszaesett Michael Schumacher mögé a tizennegyedik helyre, miután elrontotta a rajtját. A McLaren és a Mercedes versenyzői folyamatosan az autójukra panaszkodtak, és tempójuk jócskán elmaradt csapattársaikétól.

Tíz kör után Vettel már majd’ tíz másodperccel vezetett Alonso előtt, akit egy másodperces távolságból Webber követett a harmadik helyen. Felipe Massa a negyedik helyen autózott a másik Ferrarival, Hamilton és Petrov előtt, akit Nico Rosberg, Robert Kubica, és a Williams duója követett az első tízben.

Már-már kezdett unalomba fulladni a verseny, mikor az egyik Force India elvesztette első szárnyának egy darabját, ami az ideális íven maradt, így a versenyigazgatóság azonnal beküldte a pályára a biztonsági autót.

Vettel ezzel majd’ tizenkét másodperces előnyét dobta el, ám még éppen, hogy időben tudott behajtani a boxutcába, jóllehet át kellett dobnia autóját a rázókövön, hogy ne kelljen egy újabb kört teljesítenie a biztonsági autó mögött.

Szinte mindenki kiállt a boxba, ahol hatalmas volt a kavarodás. Rosberg autójának jobb hátsó kerekét nem rögzítették megfelelően, az abroncs akadálytalanul végiggurult a boxutcán, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem lett nagyobb baj.

A Mercedes német pilótája három keréken a boxutca végén megállt, és feladta a küzdelmet. Közben Adrian Sutil összeütközött Kubicával a boxban.

A Renault szerelői, talán a guruló kerék miatt, nem figyeltek eléggé, és éppen akkor adtak zöld jelzést versenyzőjüknek, mikor Sutil beállni készült a boxba. A Force India pilótája azonnal feladta a küzdelmet, míg Kubica egy kisgenerál után, tovább folytatta.

A lengyel versenyző azonban ezzel visszacsúszott az utolsó helyek egyikére, ráadásul még egy tíz másodperces stop&go büntetést is kapott, mert veszélyt okozott a boxutcában, majd később beállt a garázsba, és ő is feladta.

Az új rajt sima volt, Webber – aki nem állt ki új gumikért – átvette a vezetést, és ahogy kiállt a biztonsági autó, hatalmas előnyre tett szert, ugyanis Vettel látványosan elaludt, és rögtön öt másodpercet kapott csapattársától.

Miközben a bajnokság éllovasa, Hamilton a 24. körben egy műszaki probléma miatt kiesett, mellyel jócskán romlottak esélyei, a stewardok egy áthajtásos büntetéssel sújtották Vettelt, ugyanis a biztonsági autó mögött több, mint tíz autónyi távolságra lemaradt Webbertől.

Vettel a büntetés után visszacsúszott Alonso mögé, akit négy másodperces lemaradásban követett a harmadik pozícióban, miközben Webber már majd’ húsz másodperce növelte előnyét az élen, de még volt hátra egy kiállása.

Webber a végsőkig kivárt, 23 másodperces előnnyel érkezett a boxba, ami bőven elég volt ahhoz, hogy visszavegye vezető pozícióját Alonso és Vettel előtt, akik óriási csatát vívtak egymással a második pozícióért.

A Red Bull ausztrál versenyzője magányosan autózott az élen, már húsz másodperc volt az előnye ellenfeleivel szemben, és megnyerte idei negyedik győzelmét, mellyel átvette a vezetést a bajnokságban.

Vettel ugyan mindent megtett, de nem tudott elmenni Alonso mellett, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

Massa a negyedik pozícióba hozta be a másik Ferrarit, aki mögött már több mint negyvenöt másodperccel lemaradva Petrov futott be, mellyel pályafutása legjobb eredményét érte el a Forma-1-ben.

Nico Hülkenberg a remek hatodik helyet szerezte meg a Williamsnek, akit Pedro de la Rosa követett a Sauberrel, Button, és Kamui Kobayashi (Sauber) előtt, míg a tízedik helyért a végsőkig folyt a harc Rubens Barrichello és Schumacher között.

A hétszeres világbajnok szépen védte pozícióját a lágy gumikon futó egykori csapattársával szemben, aki öt körrel a vége előtt a célegyenes végén elment mellette, azonban nem sokon múlott, hogy a brazilt nem kente fel a falra, amit centikre került el.

Schumacher ellen vizsgálatot indítottak, büntetésre számíthat.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!