Whiting: A silverstone-i balesetek versenyzői döntések miatt történtek - F1VILÁG.HU

Whiting: A silverstone-i balesetek versenyzői döntések miatt történtek

HIRDETÉS
Fotó: Alfa Romeo Sauber

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint a silverstone-i versenypálya új DRS-zónájában „versenyzői döntések” következtében történtek balesetek az elmúlt hétvégén.

A Brit Nagydíjon három DRS-zónát használhattak az F1-es versenyzők, az egyiket a silverstone-i pálya célegyenesében, illetve az 1-es és 2-es kanyarokban.

Romain Grosjean a pénteki edzésnapon törte össze autóját az 1-es kanyarban, Lewis Hamilton pedig az eset után azt mondta, az új DRS-zóna „értelmetlen és veszélyes”. A vasárnapi versenyen aztán Marcus Ericsson is hasonló balesetet szenvedett.

A balesetek után egyébként Grosjean és Ericsson is azt mondta, a hepehupás aszfalt miatt lecsúszott az ujjuk a DRS-gombról a kormányon.

„Azt gondolom, az incidensek, melyek során a versenyzők elvesztették a kontrollt az 1-es kanyarban, azért történtek, mert nyitva volt autóik hátsó szárnyra az 1-es kanyarban, ez pedig egy versenyzői döntés – ugyanúgy, mint bármilyen más az autóban” – mondta Charlie Whiting.

„Néha megpróbálnak padlógázzal venni valamit, amit nem lehet, és aztán megpördülnek. Itt ugyanaz a helyzet, az ő döntésük. Ha azt gondolják, menni fog, megpróbálják. Nem kötelező. Ugyanolyan döntés ez, mint bármely más, amit egy csapat vagy versenyző meghoz.”

Whiting azt mindazonáltal elismerte, az előzések tekintetében nem volt sok haszna az új DRS-zónának.

„Nem gondolom, hogy sokat segített” – mondta a szakember.

„Az elképzelés az volt, hogy a versenyzők talán közelebb tudnak kerülni egymáshoz, így jobb támadópozícióba kerülhetnek az 5-ös és 6-os kanyarok közti egyenesben.”

Hirdetés

Fotó: Sauber

Whiting hozzátette, azt az elképzelést semmiképpen sem preferálja, hogy a régi szabályt alkalmazva a versenyzők mindenhol használhassák a DRS-rendszert.

„Nem hiszem, hogy ennek értelme van, mert minden, ami történne, hogy gyorsabbak lennének a köridők. A DRS lényege az volt, hogy elősegítsük az előzést, és olyan helyeken használják, ahol logikus. Szóval nem támogatnám, hogy visszatérjünk a korábbi megoldáshoz.”

Az FIA versenyigazgatója elárulta, Hockenheimben is lesz egy extra DRS-zóna.

„Lesz egy extra a célegyenesben – ehhez, illetve az 1-es és 2-es kanyarok közötti zónához egy mérési pont lesz, és a fő DRS-zóna a 6-os kanyar előtt egy kicsit hosszabb lesz.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!