Fotó: Hungaroring Media
Hírek

Whiting: A sok apró büntetés lealacsonyító az F1 számára

Fotó: Hungaroring Media

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elmondta, szívesen alkalmazzák az Abu Dhabiban is látott kritikus kerékvetőt – inkább, minthogy büntetéseket osztogassanak.

Whiting szerint az Abu Dhabiban is elhelyezett „hurka” fantázianevet viselő kerékvető nagyon hasznos szerepet tölt be, és arra ösztönzi a pilótákat, hogy betartsák a pálya határait.

Az Abu Dhabi Nagydíjon több pilóta is pórul járt, amikor ráhajtott a magas rázókőre – ekkor ugyanis esélyes, hogy az autó padlólemeze is megsérül.

Nem mindenhol van lehetőség arra, hogy lefektessék a speciális kerékvetőket, mivel azokon a pályákon, ahol MotoGP-t is tartanak, ezek csak ideiglenesen kerülhetnek oda – erre pedig külön engedélyt kell kérniük.

Whiting elmondta, szeretnék csökkenteni a büntetések mértékét, ezért jobb, ha a pilóták saját magukat ösztönzik arra, hogy maradjanak a pálya vonalán beül.

„Nem azt mondom, hogy minden egyes alkalommal, amikor átlépik a fehér vonalat, meg kell büntetni őket” – mondta Whiting a Motorsport.com-nak.

„Ez zéró tolerancia lenne. Mert már számtalanszor elmondtam, hogy az, hogy elhagyják a pályát, az nem jár büntetéssel. Ha előnyt szereznek belőle, az már igen.”

„Meg akarunk bizonyosodni arról, hogy nem szereznek előnyt belőle, sőt inkább veszítsenek emiatt” – folytatta.

„Azt gondolom, hogy ez alapján a 20-as és 21-es kanyar közötti kerékvető nagyon jól működött. Biztos vagyok benne, ha megkérdeznénk a pilótákat, hogy származik-e előnyük abból, ha ráhajtanak, azt mondanák, hogy nem. Erre van szükségünk.”

Az FIA versenyigazgatója hozzátette, a sorozatos büntetéseket ők sem szeretik, így a magas kerékvető egy jó megoldás annak elkerülésére is, hogy folyamatosan azt vizsgálják, előnyt szerzett-e valaki a pálya elhagyásából.

„Nem akarjuk minden egyes alkalommal jelenteni a versenybíráknak, ha egy autó átlépi a fehér vonalat. Ez rettenetesen fárasztó dolog, és lealacsonyító a sport számára.

Szólj hozzá!