Megosztás:

Whiting elárulta, miért lazult meg a csatornafedél Malajziában

Grosjean szerencsére sértetlenül megúszta a bukást.
Grosjean szerencsére sértetlenül megúszta a bukást. © Red Bull

Egy hegesztési miatt szabadulhatott el egy csatornafedél a Forma-1-es Maláj Nagydíj pénteki második szabadedzésén, mely komoly balesetet okozott.

A Haas versenyzője, Romain Grosjean nagy tempóval ráhajtott az egyik kerékvetőből kilógó elemre, mely azonnal defektet okozott autóján. Grosjean versenygépe nagy tempóval csapódott a gumifalba és csúnyán összetört, a francia versenyző azonban szerencsére sértetlenül szállt ki belőle.

„Az egyik csatornafedél – mely mintegy fél méter hosszú és 30 centiméter széles, és öntöttvasból készült – levált” – magyarázta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting az Autosport című szaklapnak.

„Van belőlük néhány a pályán, ezen a helyen 5 darab is a 12-es kanyar külső részén. Ez egy nagy G-erőket kreáló kanyar, óriási terhelés megy át rajta, és néhány ilyen csatorna le van csavarozva, néhány pedig lehegesztve. A hegesztés tökéletesen elfogadható.”

„Gyanítom, hogy a csavarok, melyek olyan helyen vannak, ahol víz is folyik, eltörtek, és ahelyett, hogy kicserélték volna az egészet, úgy gondolták, lehegesztik.”

„Nyilvánvaló, hogy a csavarok elfáradtak, tényleg ennyire egyszerű a dolog. Senki sem látta, hogy ez lesz belőle.”

A szombati pályainspekció során a szakemberek újból tüzetesen átvizsgálják majd a szepangi aszfaltcsíkot, és ha szükséges, megerősítik a csatornafedeleket.

„Nem tudom, hány ilyen van – láttunk néhányat, de nem olyan sokat. Lekaparják róluk a festéket, rendbe hozzák a csavarokat, és újra lehegesztik őket. Ez minden, amit tehetünk. Ezek a csatornafedelek nem a legmodernebbek."

VIDEÓN A BALESET:

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Bár Grosjean, illetve senki más nem sérült meg a balesetben, a Haas versenyautója csúnyán összetört. Mivel a pálya hibája okozta a balesetet, az FIA megengedte az amerikai istállónak, hogy a kijárási tilalom ideje alatt is dolgozzanak szerelői, hogy az autó időben elkészüljön, még a szombati, harmadik szabadedzés előtt.

Grosjean egyébként mintegy 280 km/h-s tempóval kapott defektet, a csapat mérései szerint pedig a gumifalba csapódáskor 17G-s erőhatások érték.

A Haasnál érthetően csalódottak, hiszen Grosjean autójának vadonatúj padlólemeze és első szárnya is súlyosan károsodott.

„A versenyzői értekezleten Charlie [Whiting] elnézést kért, és azt ígérte, hogy minden érintett keményen fog dolgozni azért, hogy szombatra rendbe tegyék a dolgokat” – mondta Grosjean.

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, rendkívül komoly problémát jelentene az,...

Hozzászólások

( komment)