Whiting igazat ad Vettelnek: Tényleg tudnak trükközni a versenyzők

Sebastian Vettel (GER) Ferrari with Charlie Whiting (GBR) FIA Delegate at Formula One World Championship, Rd3, Bahrain Grand Prix Preparations, Bahrain International Circuit, Sakhir, Bahrain, Thursday 13 April 2017.
Fotó: Bahrain GP

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, igaza volt Sebastian Vettelnek akkor, amikor még májusban arról beszélt, a versenyzők trükközni tudnak a virtuális biztonsági autós szakaszok (VSC) során.

A Ferrari négyszeres világbajnoka tavasszal többször utalt rá, nem kellően jó az a rendszer, melyet jelenleg használnak a Forma-1-ben, Vettel szerint ugyanis van mód arra, hogy a versenyzők gyorsabban menjenek a pályán, mint kellene a virtuális biztonsági autós szakaszok alatt.

„Mindenki tisztában van azzal, hogy van gyorsabb módja is a VSC alatti haladásnak, mintsem a delta-idő követése – mégpedig az, hogy lopod a távolságot.”

„Egy olyan rendszer kellene, melyben nincsenek kiskapuk, hiszen ez rákényszerít minket arra, hogy nevetséges íveket használjunk a pályán. És mindenki csinálja, szóval szerintem nem titok.”

Bár korábban Whiting nem teljesen értette, miről beszél Vettel, és nem is tulajdonított komoly jelentőséget a német szavainak, Kanadában elismerte, valóban vannak gyenge pontjai a szisztémának.

„Igen, most már értem. A rendszerint 50 méterenként kalkulál a célvonaltól való távolság alapján, ha pedig a versenyző csökkenti ezt a távolságot, minimális időt nyerni tudott” – mondta Whiting, aki számszerűsített is: szerinte körönként „150 ezredmásodperc” nyerhető.

Ez ugyan nem tűnik soknak, egy 3 körön át tartó virtuális biztonsági autós periódus során azonban már közel fél másodpercet jelent, és még Whiting is elismeri: „A Forma-1-ben ez is ér valamit.”

Az F1-es versenyigazgató ígéretet tett rá, megpróbálnak javítani az általuk használt rendszeren.

„Korrigálni tudjuk ezt, és ki fogjuk tudni védeni ezeket a kritikákat.”

A virtuális biztonsági autós rendszert néhány éve vezették be a Forma-1-ben: a lényege, hogy egy-egy incidens esetén – amikor nem szükséges pályára küldeni a Safety Cart –, a versenyzők egy előre meghatározott deltaidő alapján kénytelenek haladni a pályán – ezt a deltaidőt minden egyes sportbírói posztnál mérik, melyekből körülbelül 20 van minden versenyhelyszínen.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!