Hírek

Whiting igazat ad Vettelnek: Tényleg tudnak trükközni a versenyzők

Fotó: Bahrain GP

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, igaza volt Sebastian Vettelnek akkor, amikor még májusban arról beszélt, a versenyzők trükközni tudnak a virtuális biztonsági autós szakaszok (VSC) során.

A Ferrari négyszeres világbajnoka tavasszal többször utalt rá, nem kellően jó az a rendszer, melyet jelenleg használnak a Forma-1-ben, Vettel szerint ugyanis van mód arra, hogy a versenyzők gyorsabban menjenek a pályán, mint kellene a virtuális biztonsági autós szakaszok alatt.

„Mindenki tisztában van azzal, hogy van gyorsabb módja is a VSC alatti haladásnak, mintsem a delta-idő követése – mégpedig az, hogy lopod a távolságot.”

„Egy olyan rendszer kellene, melyben nincsenek kiskapuk, hiszen ez rákényszerít minket arra, hogy nevetséges íveket használjunk a pályán. És mindenki csinálja, szóval szerintem nem titok.”

Bár korábban Whiting nem teljesen értette, miről beszél Vettel, és nem is tulajdonított komoly jelentőséget a német szavainak, Kanadában elismerte, valóban vannak gyenge pontjai a szisztémának.

„Igen, most már értem. A rendszerint 50 méterenként kalkulál a célvonaltól való távolság alapján, ha pedig a versenyző csökkenti ezt a távolságot, minimális időt nyerni tudott” – mondta Whiting, aki számszerűsített is: szerinte körönként „150 ezredmásodperc” nyerhető.

Ez ugyan nem tűnik soknak, egy 3 körön át tartó virtuális biztonsági autós periódus során azonban már közel fél másodpercet jelent, és még Whiting is elismeri: „A Forma-1-ben ez is ér valamit.”

Az F1-es versenyigazgató ígéretet tett rá, megpróbálnak javítani az általuk használt rendszeren.

„Korrigálni tudjuk ezt, és ki fogjuk tudni védeni ezeket a kritikákat.”

A virtuális biztonsági autós rendszert néhány éve vezették be a Forma-1-ben: a lényege, hogy egy-egy incidens esetén – amikor nem szükséges pályára küldeni a Safety Cart –, a versenyzők egy előre meghatározott deltaidő alapján kénytelenek haladni a pályán – ezt a deltaidőt minden egyes sportbírói posztnál mérik, melyekből körülbelül 20 van minden versenyhelyszínen.

Szólj hozzá!