Verstappen vs. Ocon

Whiting: Nincs szükség gyorsabb biztonsági autóra

Fotó: Daimler AG
Fotó: Daimler AG

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting nem ért egyet a versenyzőkkel abban, hogy gyorsabb biztonsági autóra lenne szükség a királykategóriában.

Az idei Mercedes AMG a Forma-1 történetének legerősebb biztonsági autója, Whiting azonban elárulta, folyamatosan kapnak kéréseket a versenyzőktől arra vonatkozóan, hogy tegyék valahogy gyorsabbá.

A Forma-1 versenyigazgatója szerint viszont erre nincs szükség, a lényeg ugyanis éppen az. hogy lelassítsák a versenyzőket.

„Minden évben megpróbáljuk kicsit gyorsabbá tenni, de mennyire akarnak gyorsak lenni? Az a lényeg, hogy lelassítsuk őket!” – mondta Whiting.

„Mindannyian a lehűlt gumikra és fékekre panaszkodnak, de ez mindenkit ugyanúgy érint, egyszerűen a körülményeknek megfelelően kell vezetniük: ha tehát kisebb a tapadásuk, lassabban kell menniük, amíg nem javul a helyzet.”

„Tudom, hogy ez nem túl örömteli a versenyzők számára, de a lényeg, hogy lelassítsuk őket, és kontrolláljuk az autókat. Ezért használunk biztonsági autót például akkor, amikor a Grosjean autójának mentésén dolgozó pályabírók mellett elhalad a mezőny.”

„Nem támaszkodhatunk a versenyzőkre, hogy majd ők lassan fognak elhaladni az incidens mellett. Erre való a Safety Car.”

Whiting elárulta, a múlt hétvégi bakui versenyt követően senki sem panaszkodott a Safety Car sebességére.

 

 

Kapcsolódó cikkek

Ezt tudtad? Így zajlik a mentés az F1-ben!

Ahogy a versenyzés és az autók fejlődtek, úgy növekedett a pilóta körüli védelem – a biztonság, illetve a mentés komplexitása egyaránt, így az F1-es pályákon dolgozó kimentő csapatokon is folyamatosan nő a nyomás. 

Képgaléria – FIA Díjátadó Gála 2018

Pénteken tartotta díjátadó gáláját Szentpéterváron a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Az eseményen Lewis Hamilton és a Mercedes átvehette a világbajnoki címért járó elismerést, és díjazták

Friss hírek