Whiting szerint nem kell félni az állórajtoktól

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint nem kell attól tartani, hogy biztonsági kockázata lesz a jövő évben bevezetésre kerülő, biztonsági autós periódusokat követő állórajtoknak.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint nem kell attól tartani, hogy biztonsági kockázata lesz a jövő évben bevezetésre kerülő, biztonsági autós periódusokat követő állórajtoknak.

A sportot irányító testület nemrég fogadta el azt a szabálymódosítás-javaslatot, miszerint 2015-től verseny közbeni állórajtok követik majd a biztonsági autós periódusokat a Forma-1-ben.

Ezzel kapcsolatban több versenyző is kifejezte már nemtetszését, többen attól tartanak, hogy túlzottan veszélyesek lesznek az új rajtok az elhasználódott abroncsok miatt.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint azonban nem lesznek új problémák, amikor beiktatják az új szabályozást.

„Hallottam, hogy néhányan aggódnak, de szerintem el tudjuk oszlatni ezeket a kételyeket” – mondta a szakember.

„Két dolog miatt aggódnak a versenyzők: az egyik, hogy mennyire fair a dolog, hiszen az élen álló nagyobb eséllyel veszíti majd el az előnyét az állórajttal, mint egy gördülőrajttal. De hogy ez így van-e, vagy sem, abban nem vagyok teljesen biztos.

„Ilyenkor mondhatnánk azt is, hogy aki a második helyen van, annak talán tetszeni fog az ötlet, hiszen átveheti a vezetést, amit mondjuk nem tehetne meg egy gurulórajt esetében.”

„Aztán voltak még aggályok a biztonsággal kapcsolatban is a kopott gumik miatt. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy addig a pontig, amíg el nem érkezünk az állórajtig, a biztonsági autós procedúra ugyanaz lesz, mint eddig. Ha tehát kopott gumikon vannak kint a versenyzők, feltehetően egyébként is kijönnének a bokszba. Most is így tesznek, szóval nem látom okát annak, miért ne cselekednének hasonlóan az új szabályok közepette.”

„Ha csak egy kiállással teljesítik a távot, akkor talán nem jönnek ki, de mindenki más igen, hiszen szeretnének előnyt kovácsolni abból, hogy kvázi időveszteség nélkül cserélhetnek kereket. Most is ez történik, és ugyanígy lesz továbbra is, szóval elég kicsit az esélye annak, hogy egy versenyző esélyei a túlzottan elkopott gumik miatt csökkennek majd le az állórajtok idején.”

Amikor arról kérdezték, hogy az állórajtok bevezetésével szükségtelen veszélyhelyzetet teremtettek-e a Forma-1-ben, Whiting így felelt: „Ha azt mondják, hogy veszélyes egy második állórajt, az azt feltételezi, hogy az első is az.”

„Statisztikailag természetesen nagyobb esély van az incidensre egy állórajtnál, mint a futam bármely más szakaszában. De egyik versenyző sem akarja, hogy ez megtörténjen, és egyik versenyző sem fog balesetet okozni szándékosan. Én személy szerint nem gondolom, hogy több rizikó lenne a dologban.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!