Whitmarsh: A Forma-1-nek szüksége van Amerikára

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy a Forma-1-nek igenis szüksége van legalább egy észak-amerikai futamra, különösen azt követően, hogy egy amerikai csapattal bővülhet a mezőny 2010-ben.

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy a Forma-1-nek igenis szüksége van legalább egy észak-amerikai futamra, különösen azt követően, hogy egy amerikai csapattal bővülhet a mezőny 2010-ben.

Azzal, hogy a Kanadai Nagydíj kikerült az idei versenynaptárból, a sport történetében először nem rendeznek futamot Észak-Amerikában, pedig a térség nagyon fontos a Forma-1-ben jelenlévő autógyártók számára.

Whitmarsh éppen ezért úgy gondolja, a csapatoknak mindent meg kell tenniük azért, hogy a sport valamilyen úton-módon visszatérhessen az Egyesült Államokba, ahol egyre nagyobb az érdeklődés a királykategória iránt.

A brit szakember szerint a résztvevőknek nem szabad arra várniuk, hogy majd a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone megoldja a helyzetet, nekik kell kezükbe venni az irányítást, hogy visszatérhessenek az Államokba a jövőben.

“Teljes az egyetértés a FOTA tagjai között abban, hogy szükségünk van egy versenyre az Egyesült Államokban, és ki kell dolgoznunk, miként tudnánk mindezt megvalósítani” – mondta Whitmarsh az autosport.com-nak.

“A FOTA-n belül úgy gondoljuk, sokkal inkább stratégiailag kell megközelítenünk azt, hogy miként bővítsük a versenynaptárat. Bizonyosságot kell szereznünk arról, hogy életképes a sportunk, kordában tudjuk tartani a költségeket, és javítani tudunk a show-n.”

“Az idei versenynaptár már elkészült, mire a FOTA elkezdte a munkáját, azonban meg kell néznünk, hol vannak a nagyobb befektetőink, és Amerika egy igazi kihívás. Nem fordíthatunk hátat, de talán teljesen másképpen kell megközelítenünk a dolgokat.”

“Ahelyett, hogy azt kellene figyelnünk, ki fizet a legtöbbet azért, hogy ott versenyezzünk, stratégiai alapon kellene megközelítenünk a dolgokat, és a FOTA-nak talán fel kellene ajánlania támogatását a szervezőknek. Versenyzőinket promóciós turnéra küldhetnénk egy évvel, fél évvel az esemény előtt, hogy különböző rendezvényeken vegyenek részt, ezzel népszerűsítve az adott futamot.”

“Ahelyett, hogy mindent a promóterre hagynánk, fel kell tennünk a kérdést, hogy vajon milyen módon tudnánk növelni az érdeklődést. Miként fokozhatjuk az izgalmakat, és miként tehetjük vonzóbbá a Forma-1-gyet Észak-Amerikában. Legyen szó a Ferrariról, a Daimlerről, a BMW-ről, vagy bármely jelentős befektetőről a Forma-1-ben, a legtöbb csapat számára nagyon fontos az amerikai piac” – tette hozzá Whitmarsh.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!