Willis: A KERS nem könnyíti meg az előzéseket

A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoff Willis úgy gondolja, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetésével, nem feltétlenül lesz több előzés jövőre a Forma-1-ben.

A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoff Willis úgy gondolja, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetésével, nem feltétlenül lesz több előzés jövőre a Forma-1-ben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mindent megtesz annak érdekében, hogy izgalmasabbá és látványosabbá tegye a versenyeket, ugyanis az elmúlt években nagyon kevés előzést láthattunk a sportban.

Többek között emiatt is jönnek az új szabályok. Változnak az aerodinamikai regulák, a versenyzők menet közben változtathatnak az első szárnyon, és bevezetésre kerül a fékenergia tárolására, illetve felszabadítására szolgáló KERS.

Az új, nagyfeszültségű eszköz használata néhány másodpercig hozzávetőlegesen 80 lőerő pluszt jelent, ami komoly segítséget nyújthat egy-egy előzés alkalmával, nem is beszélve arról, hogy az első szárnyprofil változtatásával stabilabbá válhat a követő autó.

Willis azonban úgy gondolja, hogy sem az állítható szárnyak, sem a KERS használata nem eredményez majd több előzést a királykategóriában, ha valamitől, akkor maximum az új aerodinamikai szabályoktól lehet némi előrelépést várni ezen a téren.

“Úgy gondolom, hogy a csapatok hamar meg fogják tanulni, miként használják és optimalizálják a KERS rendszert, azonban ez önmagában nem fogja túlságosan elősegíteni az előzéseket” – mondta a szakember az Autosprint magazinnak.

“Az új aerodinamikai szabályok viszont nagyobb súllyal esnek majd a latba, és megkönnyíthetik az előzéseket. A hátsó szárny felületének csökkenésével a követő autó közelebb kerülhet az előtte haladóhoz, mivel a szélárnyékban nem lesz olyan nagy a leszorító erő veszteség.”

Willis azonban hozzátette, mindez a szezon folyamán sokat változhat, ugyanis a csapatok nyilvánvalóan azon lesznek, hogy olyan megoldásokat találjanak és vessenek be, melyek megnehezítik a követő autó dolgát.

“Nyilvánvalóan az egyik aerodinamikai fejlesztés arra irányul majd, hogy minél kuszább légörvényeket keltsen az autód, hogy nehezebb legyen a követő versenygépben ülő dolga, és kevésbé legyen megelőzhető az autód.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!