Willis szerint rémálom lesz a pénteki edzésnap

A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoffrey Willis ugyan magabiztosan várja az idei évet, tisztában van azzal, hogy minden eddiginél keményebb feladat előtt állnak, ugyanis nem lesz lehetőségük tesztelni a szezon közben.

A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoffrey Willis ugyan magabiztosan várja az idei évet, tisztában van azzal, hogy minden eddiginél keményebb feladat előtt állnak, ugyanis nem lesz lehetőségük tesztelni a szezon közben.

Az energiaital-gyárosok hétfőn rántották le a leplet vadonatúj versenyautójukról, melytől a vezetőség komoly eredményeket remél.

Willis azonban figyelmeztetett, senkinek sem lesz könnyű dolga az idei évben, különösen amiatt, hogy az előttük álló még szűk két hónapban kell elvégezniük a munka javarészét, mert a szezon közben már csak a versenyhétvégék pénteki napjain lesz lehetőségük a tesztelésre.

“A legkomolyabb változás, amelyről a decemberi FIA-FOTA találkozón döntöttek, a szezonközi tesztek betiltása, illetve a motorok élettartamának megduplázása” – mondta a szakember.

“Ez pedig azt is jelenti egyben, hogy csak a versenyhétvégék pénteki napjain nyílik majd lehetőségünk a tesztelésre szezon közben. A jövőben nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy három nap alatt 1500 km-t tesztelhessük a különböző komponenseket.”

“Együtt kell készülnünk a versenyekre, és tesztelni az új elemeket. Gondosan ügyelnünk kell arra, hogy a megfelelő elemek időben elkészüljenek, és azokat pályára tudjuk vinni, mert ha néhány napot csúszunk, akkor borulhat minden, mert nem kizárt, hogy a következő versenyhelyszín már nem alkalmas az adott elemek tesztelésére.”

“Mindenképpen javítanunk kell a mérnöki folyamatokon: a tervezésen, a gyártáson, a tervezés koordinálásán, a tesztek szerkezetén, hogy a lehető legfontosabb dolgokon tudjunk dolgozni.”

A szezonközi tesztek betiltásával komoly szerepet kapnak majd a számítógépek, ugyanis a szélcsatornában kell elvégezni a munka nagyobb részét, habár az idei évtől ezen a területen is megszorításokat vezetnek be.

A hétvégék pénteki napjai pedig minden eddiginél keményebbek lesznek, ugyanis rövid idő alatt kell fontos döntéseket hozniuk a szakembereknek, és ha egy kis hibát is vétenek, úszhat az egész versenyük.

“Ügyesnek kell lennünk a pályán szerzett adatok feldolgozása terén” – folytatta Willis. “Pénteken mindössze két óra szünetünk van az első, és a második edzés között. Éppen ezért a lehető leggyorsabban le kell vonnunk a megfelelő következtetéseket az első edzésen elvégzett munkából, hogy megfelelően felkészülhessünk a második edzésre.”

“A pénteki nap végére egy olyan beállításokkal rendelkező autónk kell, hogy legyen, amit szombat reggel is használni tudunk, mert a folytonosság segíthet a versenyzőknek.”

“Egy teszttel ellentétben, ahol három napot tölthetünk a pályán, mindössze 90 percünk van a tesztelésre, majd ki kell elemeznünk az adatokat, változtatásokat kell eszközölnünk, és újabb 90 percet tölthetünk a pályán, ami után döntést kell hoznunk a hétvége hátralévő részére. Tehát minden eddiginél gördülékenyebb munkára van szükségünk” – tette hozzá Willis.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!