Fotó: Mercedes AMG Petronas Motorsport
Hírek

Wolff láncfűrésszel vágná le a Halót a Mercedesről

Habár tisztában van az idén bevezetendő Halo előnyeivel Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója, az autóbemutatón azért kifejezte, hogy egyáltalán nem tetszik neki a fejvédő.

A 2018-as versenygépekre felkerült az idén bevezetendő fejvédő, a Halo, amely az idei autókon határozottan a legnagyobb változást jelenti az előző évekhez képest. A korábbi visszajelzések összességében nem voltak túl pozitívak a Halóval kapcsolatban, a szurkolóknak nem nyerte el a tetszését, és a versenyzők véleményét is megosztotta.

Nem vagyok lenyűgözve az egész dologtól” – nyilatkozta Toto Wolfff a Mercedes 2018-as versenygépének bemutatóján. „Ha adtok egy láncfűrészt, levágnám. A versenyzők biztonságára vigyáznunk kell, de a megvalósult Halo esztétikailag nem szép.”

A Halo biztosan változni fog a következő években, és Wolff is úgy nyilatkozott, hogy dolgozni kell azon, hogy esztétikailag javítsanak az autók kinézetén.

„Foglalkoznunk kell vele, és egy olyan megoldással kell előállnunk, ami jobban néz ki. Ez egy masszív súly az autó tetején, ami elcseszi a tömegközéppontot. Lenyűgöző látni a statisztikai adatokat, hogy elbír egy emeletes buszt is, de ez egy Forma-1-es autó.”

A Halo célja a biztonság növelése, ugyanakkor felmerült, hogy előjöhetnek olyan eshetőségek, amelyeket nem tudtak korábban szimulálni, és a kimentés a fejvédő miatt sokkal tovább tarthat egy a baleset után. Annak ellenére, hogy egyáltalán nem tetszik neki az új kiegészítő elem, Wolff szerint a legfontosabb, hogy biztonságosabb legyen a versenyzés.

„Az FIA alapos teszteket végzett, és megvizsgálta a lehetséges forgatókönyveket. A Halóval a versenyzők sokkal nagyobb biztonságban vannak. Hogy vannak-e olyan eshetőségek, amikor a pilóta az autóban ragad… Biztosan vannak, de összességében biztonságosabb a dolog a Halóval mint nélküle.”

Szólj hozzá!