Wurz szerint elég biztonságos a KERS

A Honda tesztpilótája, Alexander Wurz szerint eredményesen zárult csapata első komolyabb tesztje a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) a héten Jerezben. Az oszták pilóta továbbá azt is elmondta, hogy nem aggódik az egység megbízhatósága miatt.

A Honda tesztpilótája, Alexander Wurz szerint eredményesen zárult csapata első komolyabb tesztje a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) a héten Jerezben. Az oszták pilóta továbbá azt is elmondta, hogy nem aggódik az egység megbízhatósága miatt.

Azt követően, hogy a BMW Sauber egyik szerelőjét megrázta az autó a KERS tesztelése közben még júliusban Jerezben, sokakban felmerült a kérdés, vajon elég biztonságos-e a jövő évben bevezetésre kerülő új rendszer.

Mint később kiderült, az incidens több tényező együttes fellépésének eredménye volt, és a csapatok a héten ismét elkezdték tesztelni az új eszközt.

A Williams, a McLaren, és a Honda is az új eszközzel ellátott autóját küldte pályára a spanyol ringen, bár nem volt mindig aktív a rendszer.

A Honda Racing már korábban is tesztelte a KERS-t Santa Podban, és Silverstone-ban, ám most nyílt először alkalma arra, hogy hosszabb etapokon is kipróbálja az egységet.

Bár elviccelődött egy kicsit azzal, hogy milyen óvintézkedéseket hajtott végre a teszt előtt, Wurz elmondta, abszolút elégedett volt a héten elvégzett munkával.

“Elmentem a fodrászomhoz a teszt előtt, hogy a hajam biztosan ne kaphasson lángra” – mondta viccesen Wurz az Autosportnak. “Komolyra fordítva a szól, abszolút biztonságos.”

“A Honda hatalmas tudásanyaggal rendelkezik az akkumulátor rendszerekről, és folyamatosan vizsgáltuk, hogy minden a legnagyobb rendben van-e. Szóval biztonságban éreztük magunkat.”

Arra a kérdésre, hogy más-e vezetni a KERS-szel felszerelt autót, Wurz a következőket válaszolta: “Igen. Szerencsére érzem a különbséget. Ha nem érezném azt az extra 60 kilowattot, akkor nem szabadna tesztpilótának lennem.”

“Már korábban is kipróbáltam egy bejáratás alkalmával. Először Santa Podban teszteltük a KERS-szel ellátott versenygépet, de most nagyon érdekes volt egy igazi versenypályán is kipróbálni. Más hatása van az autóra, és érdekes érzés érezni a tartalék erőt.”

“Nem olyan extrém, de érzed, ami mindenképpen jó dolog. Működik, és nem is űrtechnológia. Az autógyárak már egy ideje használják a KERS-t a közúti autókban, azonban a Forma-1-ben a dobozolás okozza a nehézséget.”

Wurz azt is elmondta, hogy egyelőre még túl korai lenne arról beszélni, hol állnak a fejlesztések terén a többiekkel szemben.

“Ezt lehetetlen megmondani, mert nem tudjuk, hogy a többiek mennyi energiát tárolnak, és azt miként teszik. Bízom benne, hogy előttük járunk, de erre nincs garancia” – tette hozzá az osztrák versenyző.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!