Kimi Räikkönen (#7, Ferrari)

Rajtszám | #7
Születési év | 1979. október 17.
Születési hely | Espo (FIN)
Nemzetiség | finn  
Lakhely | Wollerau (CH)
Magasság | 175 cm
Súly | 63 kg
Családi állapot | nős, felesége, Minttu, 2 gyermek 
Hobbi | snowboard, motokrossz, jéghoki Weboldal | http://www.kimiraikkonen.com

  Életrajz

20162016-ban szemmel láthatóan javult a teljesítménye. Bár a Ferrari autója nem volt különösebben versenyképes, Räikkönen az egész idény során csapattársa, Vettel szintjén tudott teljesíteni. 4-szer dobogóra is állt, végül 6. lett a bajnoki tabellán.
20152015-ben sem tudott jól teljesíteni a Ferrari-versenyzőjeként: miközben csapattársa, Sebastian Vettel 3 futamgyőzelmet is szerzett, ő csupán 3 dobogós eredmény elérésére volt képes. Végül 4. lett az összetettben 150 pontot gyűjtve.
2014A nagy visszatérés a Ferrarinál elmaradt, képtelen volt kezelni a gyengén teljesítő F14-T modellt. A dobogóra sem tudott felállni, legjobb eredménye egy negyedik hely volt Belgiumban. A 12. helyen végzett a tabellán, hat pozícióval és 106 ponttal lemaradva csapattársa, Fernando Alonso mögött.
2013Fantasztikusan, győzelemmel kezdte a bajnokságot Ausztráliában, amit három második hely követett Kínában, Bahreinban és Spanyolországban, így abszolút bajnokesélyesként harcolhatott, míg a Lotus teljesítménye valamelyest visszaesett. Szeptemberben leigazolt a Ferrarihoz a következő idényre, majd kihagyta az utolsó két futamot, hátműtéte miatt.
2012Öt dobogós helyezés, köztük három második hely az első tizenegy versenyen nem rossz kezdés, azonban az első győzelemre a 18. futamig várni kellett. Mindezekkel a harmadik helyen végzett a bajnokságban, ami két év kihagyás után kiváló eredmény.
2011Második bajnoki szezonját töltötte a WRC-ben. Nem sikerült számára az áttörés, majd szerződést kötött a Lotus istállóval, hogy visszatérhessen a Forma-1-be 2012-ben.
2010Elhagyta a Forma-1-et, hogy a rali-világbajnokságban próbáljon szerencsét (WRC). Tizenegy futamon indult, legjobb helyezése egy hetedik hely volt Németországban.
2009Csalódást hozott számára az év első fele, sokan kritizálták, hogy elvesztette motivációját. Aztán Monte-Carlóban felállt a dobogóra egy harmadik hellyel, majd a nyári szünet után másodikként futott célba Magyarországon, majd megszerezve a Ferrari egyetlen győzelmét, a dobogó legmagasabb fokán ünnepelhetett Belgiumban. A szezon végén már nem tudott mit kezdeni a riválisokkal, mivel a Ferrari leállította az F60 fejlesztését. Elvesztette versenyzői ülését Fernando Alonsóval szemben.
2008Kiválóan kezdett világbajnoki címvédőként, azonban később vesztett lendületéből, főként az időmérőkön gyengélkedett. A szezon végén a másodhegedűs szerepét töltötte be csapattársa, Felipe Massa mellett, jóllehet hozzá hasonlóan 10 leggyorsabb kört tudhatott magáénak. További két évre aláírt a Ferrarival.
2007Első versenyét megnyerte a Ferrari színeiben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, amit további öt győzelem követett, beleértve a döntő sikert, a szezonzáró Brazil Nagydíjon aratott diadalt, mellyel egy ponttal ugyan, de megszerezte első világbajnoki címét.
2006A McLarennél eltöltött utolsó évében nem tudott győzelmet aratni, ugyanis autója képtelen volt felvenni a versenyt a Renault és a Ferrari versenygépével. Mindezek ellenére minden futamon pontot szerzett, mellyel a bajnokság ötödik helyén végzett. Szerződést kötött a Ferrarival 2007-re.
2005Öt pole pozíció, hét győzelem, öt dobogós helyezés, ám ennek ellenére csak a második helyen végzett a bajnokságban, megbízhatósági problémák miatt. Legnagyobb győzelme a Japán Nagydíjon volt, ahol a 17. helyről indult, és az utolsó körben előzte meg Giancarlo Fisichella Renault-ját és szerezte meg az első pozíciót.
2004A kezdeti megbízhatósági problémák miatt már korán elszálltak a reményei a bajnoki cím megszerzésére, azonban így is kimagaslóan teljesített. Silverstone-ban megszerezte a pole pozíciót, majd Belgiumban fantasztikus küzdelemben legyőzve Michael Schumachert, megszerezte a győzelmet.
2003Megszerezte első győzelmét Malajziában, és összesen tíz dobogós helyezést szerzett. Michael Schumacher legnagyobb ellenfelévé lépett elő, és mindössze két ponttal lemaradva német riválisától, a második lett a bajnokságban.
2002A McLarennél folytatta pályafutását, és első évében három harmadik illetve egy második helyet szerzett csapatának.
2001Kiválóan debütált a Forma-1-ben a Sauber színeiben. Kilenc pontjával a bajnokság tizedik helyén végzett, és tíz alkalommal sikerült az első tízből rajtolnia.
2000A Brit Formula Renault bajnoka. Három versenyen indult az Európa Formula Renault bajnokságban és két győzelmet, két pole pozíciót illetve két leggyorsabb kört szerzett.
1999A Brit Formula Ford és Formula Renault bajnokságban versenyzett, utóbbi téli szezonját megnyerte.
1998Finn gokart bajnok, illetve számos kiváló eredmény nemzetközi gokart szériákban.

Eredmények a Forma-1-ben

SzezonIstálló / MotorVBPontRajtGYPoleLK
2016Ferrari / Ferrari6.18621001
2015Ferrari / Ferrari4.15019002
2014Ferrari / Ferrari12.5519001
2013Lotus F1 Team / Renault5.18317102
2012Lotus F1 Team / Renault3.20720102
2009Ferrari / Ferrari6.4817100
2008Ferrari / Ferrari3.75182210
2007Ferrari / Ferrari1.11017636
2006McLaren / Mercedes5.6518033
2005McLaren / Mercedes2.112197510
2004McLaren / Mercedes7.4518112
2003McLaren / Mercedes2.9116123
2002McLaren / Mercedes6.2417001
2001Sauber / Petronas10.916000

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör 

F1-es statisztikák

Statisztikák:
Világbajnoki cím1
Rajt251
Győzelem20
Dobogós helyezés84
Pole pozíció16
Leggyorsabb kör43
Pontszám1360
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozícióElső hely
Legjobb eredményElső hely
Legjobb vb-pozícióVilágbajnok, 2007, 110 pont
Első versenyAusztrál GP, 2001 – Sauber / Petronas
Első pontokAusztrál GP, 2001 – Sauber / Petronas, 1 pont
Első győzelemMaláj Nagydíj, 2003 – McLaren / Mercedes
Első pole pozícióEurópa GP, 2003 – McLaren / Mercedes

Adatok 2016-ig bezárólag.