5 dolog, amire érdemes odafigyelni az F1-es Spanyol Nagydíjon

Fotó: Red Bull Racing
MONTMELO, SPAIN - MAY 12: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during qualifying for the Spanish Formula One Grand Prix at Circuit de Catalunya on May 12, 2018 in Montmelo, Spain. (Photo by David Ramos/Getty Images)

Az elmúlt versenyhétvégéken látott botladozás után Spanyolországban ismét az élre került a Mercedes: Lewis Hamilton a pole-ból kezdheti meg a ma délutáni versenyt, a Ferrari és a Red Bull versenytempóját látva azonban nem lesz könnyű dolga. Összeszedtünk 5 dolgot, amire mindenképpen érdemes lesz majd odafigyelni a futam során!

Eső

Bár a legfrissebb időjárás-előrejelzések szerint nem várható eső a verseny idejére, az elmúlt éjszaka bizony komoly eső áztatta el a barcelonai versenypályát. Mindez azt jelenti, hogy az elmúlt napokban felhordott gumiréteg lényegében eltűnt az aszfaltcsíkról, ami komoly hatással lehet majd a versenyautók teljesítményére. A pénteki szabadedzéseken is jól látszott, a nyers pálya alaposan megtréfálta a versenyzőket, ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy a katalán ringet nemrég teljesen újraaszfaltozták.

A hétvége során egyébként elég komoly, váltakozó irányú szél nehezítette még a mezőny dolgát, az időjósok szerint pedig ma délután is hasonló lehet a helyzet.

Fotó: Red Bull Racing

Út az 1-es kanyarig

A pole pozíciót az 1-es kanyar csúcspontjától egészen pontosan 739,5 méter választja el, ami azt jelenti, hogy döntő jelentősége lesz annak, ki kapja el a legjobban a rajtot az élmezőny tagjai közül. A 3. helyről startoló Sebastian Vettel már az időmérő után jelezte, mindent megtesz azért, hogy már az első kanyarban megnehezítse az előle rajtoló Mercedesek dolgát.

Mivel a barcelonai pályán meglehetősen nehéz előzni, a versenyzők valószínűleg mindent megtesznek azért, hogy pozíciókat nyerjenek a rajtnál – de legalábbis megtartsák rajthelyüket.

Kapcsolódó cikk

Vettel már a rajtnál megszorongatná a Mercedeseket – F1VILÁG

Nem sikerült sorozatban negyedszer is pole pozíciót szereznie Sebastian Vettelnek, a német azonban nem csalódott, elmondása szerint ugyanis a Ferrari versenytempója elég jó lehet a győzelemhez vasárnap. Utoljára 2004-ben fordult elő, hogy a Ferrari sorozatban négy rajtelsőséget szerzett a Forma-1-ben, akkor Michael Schumacher és Rubens Barrichello segítették ehhez az olasz istállót.

Egymás mellett a Red Bullok

Az élmezőnyben meglehetősen egzakt sorminta alakult ki a szombati időmérő edzésen: az első sorból a Mercedesek, a másodikból a Ferrarik, a harmadikból pedig a Red Bullok vágnak neki a Spanyol Nagydíjnak.

Habár valamennyi házon belüli küzdelem érdekesnek ígérkezik, kétségkívül Max Verstappenre és Daniel Ricciardóra lesz majd érdemes odafigyelni a rajtnál, hiszen a két versenyző a legutóbbi, bakui versenyen egymással ütközött, és mindketten feladták a futamot.

Bár a Red Bull továbbra is hagyja őket versenyezni, talán számítani lehet arra, hogy Verstappen és Ricciardo egy kicsit óvatosabban viszonyulnak majd egymáshoz a rajtnál, ezt pedig a hátrébbról rajtoló riválisok – például Kevin Magnussen vagy Fernando Alonso – megpróbálhatják kihasználni.

Fotó: McLaren

Alonso először rajtol a top 10-ből

Idén először sikerült bejutnia az időmérő edzés utolsó szakaszába [Q3] Fernando Alonsónak. A McLaren komoly fejlesztésekkel érkezett Barcelonában, és bár ezeknek hála egyértelműen jobb lett a wokingiak autója, Alonso az időmérő után azt mondta, még mindig jelentősen le vannak maradva az élmezőnytől.

Miközben a top 10-ből mindenki a lágy gumikon rajtol majd, Alonso a Q2-ben a szuperlágy abroncsokkal érte el legjobbját, így ezekkel a keverékekkel kell nekivágnia a versenynek. Mivel a spanyol kezdetben szintén a lágy gumikkal próbálkozott, a McLaren vélhetően szerette volna elkerülni, hogy a leglágyabb keverékkel kelljen nekivágniuk a versenynek.

Az általános álláspont egyébként az, hogy egyáltalán nem előnyös a szuperlágy gumikon rajtolni, hiszen nincs akkora teljesítménykülönbség a két vegyület között, ráadásul a piros jelölésű gumik jobban kopnak a lágyaknál.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy Barcelonában egyáltalán nem könnyű előzni, Alonso Renault-motoros McLarenje pedig az egyenesekben kétségkívül hátrányban van, nehéz dolga lesz a kétszeres világbajnoknak hazai közönsége előtt.

Eljött a Haas ideje?

Az amerikai istálló már a téli teszteken is remek formával rukkolt elő Barcelonában, a kiváló teljesítmény pedig az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon is megerősítést nyert, habár bokszutcai hibák miatt akkor mindkét versenyzőjük kiesett az előkelő pozíciókból.

Fotó: Pirelli

Hiába a gyors autó, a Haas az első négy versenyen csupán 11 pontot gyűjtött, a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzésén viszont újra felcsillant a remény, hiszen Kevin Magnussen a 7., Romain Grosjean pedig a 10. pozícióban zárt.

Az egykörös teljesítmény és a versenytempó között persze óriási lehet a különbség, és nem szabad elfelejteni, hogy főleg Grosjeannak voltak problémái a hétvége során autójának egyensúlyával. Vajon összejöhet egy erős eredmény a Haas számára? Délután ez is kiderül!

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!