Fotó: Red Bull Racing
HírekMagazin

5 dolog, amire érdemes odafigyelni az F1-es Spanyol Nagydíjon

Az elmúlt versenyhétvégéken látott botladozás után Spanyolországban ismét az élre került a Mercedes: Lewis Hamilton a pole-ból kezdheti meg a ma délutáni versenyt, a Ferrari és a Red Bull versenytempóját látva azonban nem lesz könnyű dolga. Összeszedtünk 5 dolgot, amire mindenképpen érdemes lesz majd odafigyelni a futam során!

Eső

Bár a legfrissebb időjárás-előrejelzések szerint nem várható eső a verseny idejére, az elmúlt éjszaka bizony komoly eső áztatta el a barcelonai versenypályát. Mindez azt jelenti, hogy az elmúlt napokban felhordott gumiréteg lényegében eltűnt az aszfaltcsíkról, ami komoly hatással lehet majd a versenyautók teljesítményére. A pénteki szabadedzéseken is jól látszott, a nyers pálya alaposan megtréfálta a versenyzőket, ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy a katalán ringet nemrég teljesen újraaszfaltozták.

A hétvége során egyébként elég komoly, váltakozó irányú szél nehezítette még a mezőny dolgát, az időjósok szerint pedig ma délután is hasonló lehet a helyzet.

Fotó: Red Bull Racing

Út az 1-es kanyarig

A pole pozíciót az 1-es kanyar csúcspontjától egészen pontosan 739,5 méter választja el, ami azt jelenti, hogy döntő jelentősége lesz annak, ki kapja el a legjobban a rajtot az élmezőny tagjai közül. A 3. helyről startoló Sebastian Vettel már az időmérő után jelezte, mindent megtesz azért, hogy már az első kanyarban megnehezítse az előle rajtoló Mercedesek dolgát.

Mivel a barcelonai pályán meglehetősen nehéz előzni, a versenyzők valószínűleg mindent megtesznek azért, hogy pozíciókat nyerjenek a rajtnál – de legalábbis megtartsák rajthelyüket.

Kapcsolódó cikk

Vettel már a rajtnál megszorongatná a Mercedeseket – F1VILÁG

Nem sikerült sorozatban negyedszer is pole pozíciót szereznie Sebastian Vettelnek, a német azonban nem csalódott, elmondása szerint ugyanis a Ferrari versenytempója elég jó lehet a győzelemhez vasárnap. Utoljára 2004-ben fordult elő, hogy a Ferrari sorozatban négy rajtelsőséget szerzett a Forma-1-ben, akkor Michael Schumacher és Rubens Barrichello segítették ehhez az olasz istállót.

Egymás mellett a Red Bullok

Az élmezőnyben meglehetősen egzakt sorminta alakult ki a szombati időmérő edzésen: az első sorból a Mercedesek, a másodikból a Ferrarik, a harmadikból pedig a Red Bullok vágnak neki a Spanyol Nagydíjnak.

Habár valamennyi házon belüli küzdelem érdekesnek ígérkezik, kétségkívül Max Verstappenre és Daniel Ricciardóra lesz majd érdemes odafigyelni a rajtnál, hiszen a két versenyző a legutóbbi, bakui versenyen egymással ütközött, és mindketten feladták a futamot.

Bár a Red Bull továbbra is hagyja őket versenyezni, talán számítani lehet arra, hogy Verstappen és Ricciardo egy kicsit óvatosabban viszonyulnak majd egymáshoz a rajtnál, ezt pedig a hátrébbról rajtoló riválisok – például Kevin Magnussen vagy Fernando Alonso – megpróbálhatják kihasználni.

Fotó: McLaren

Alonso először rajtol a top 10-ből

Idén először sikerült bejutnia az időmérő edzés utolsó szakaszába [Q3] Fernando Alonsónak. A McLaren komoly fejlesztésekkel érkezett Barcelonában, és bár ezeknek hála egyértelműen jobb lett a wokingiak autója, Alonso az időmérő után azt mondta, még mindig jelentősen le vannak maradva az élmezőnytől.

Miközben a top 10-ből mindenki a lágy gumikon rajtol majd, Alonso a Q2-ben a szuperlágy abroncsokkal érte el legjobbját, így ezekkel a keverékekkel kell nekivágnia a versenynek. Mivel a spanyol kezdetben szintén a lágy gumikkal próbálkozott, a McLaren vélhetően szerette volna elkerülni, hogy a leglágyabb keverékkel kelljen nekivágniuk a versenynek.

Az általános álláspont egyébként az, hogy egyáltalán nem előnyös a szuperlágy gumikon rajtolni, hiszen nincs akkora teljesítménykülönbség a két vegyület között, ráadásul a piros jelölésű gumik jobban kopnak a lágyaknál.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy Barcelonában egyáltalán nem könnyű előzni, Alonso Renault-motoros McLarenje pedig az egyenesekben kétségkívül hátrányban van, nehéz dolga lesz a kétszeres világbajnoknak hazai közönsége előtt.

Eljött a Haas ideje?

Az amerikai istálló már a téli teszteken is remek formával rukkolt elő Barcelonában, a kiváló teljesítmény pedig az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon is megerősítést nyert, habár bokszutcai hibák miatt akkor mindkét versenyzőjük kiesett az előkelő pozíciókból.

Fotó: Pirelli

Hiába a gyors autó, a Haas az első négy versenyen csupán 11 pontot gyűjtött, a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzésén viszont újra felcsillant a remény, hiszen Kevin Magnussen a 7., Romain Grosjean pedig a 10. pozícióban zárt.

Az egykörös teljesítmény és a versenytempó között persze óriási lehet a különbség, és nem szabad elfelejteni, hogy főleg Grosjeannak voltak problémái a hétvége során autójának egyensúlyával. Vajon összejöhet egy erős eredmény a Haas számára? Délután ez is kiderül!

Szólj hozzá!


További hírek