F1 1000. – A résztvevők kedvencei (3. rész)

Fotó: Mercedes
Fotó: Mercedes
A Forma-1 történetének 1000. versenyét rendezik hamarosan, Kínában. Megszámlálhatatlanul sok felejthetetlen pillanat, melyekre nemcsak az egyszeri rajongók, de természetesen maguk a résztvevők is szívesen emlékeznek vissza.

Cikksorozatunk harmadik részében többek között Ross Brawn, Chase Carey, valamint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso kedvencéről is lerántjuk a leplet. Jó szórakozást!

Kevin Magnussen (Haas) – A 898. verseny | Ausztrál Nagydíj, 2014

„A saját első Forma-1-es versenyem igazán különleges volt számomra, ez nyilvánvaló. Fantasztikus kezdés volt a 2. helyen célba érni életem első futamán. Nem győzelem volt, de határozottan úgy éreztem.”

„Az első verseny, amin ott voltam, az 1993-as Európa Nagydíj volt Doningtonban. Igazán híres verseny, de nem emlékszem semmire belőle, mert körülbelül fél éves lehettem. Az első, amire emlékszem, az az 1997-es spái futam. Emlékszem a hangra – a mai napig bennem van!”

Valtteri Bottas (Mercedes) – A 940. verseny | Európa Nagydíj, 1997

„Otthon voltam és néztem a versenyt. Éreztem a boldogságot, Mika [Häkkinen] első győzelme volt ez 1997-ben, az év utolsó futama. Szóval igazán különleges volt. Később világbajnok is lett. Ez a verseny volt az én kedvencem.”

George Russell (Williams) – A 662. verseny | Ausztrál Nagydíj, 2009

„Az első igazi emlékem a Forma-1-ről a 2009-es Ausztrál Nagydíj. A szobámban mindig ott voltak azok a kis fénybeszűrődések, és próbáltam kitalálni, hány óra van, mert teljesen sötét volt. Egyszerűen csak bekapcsoltam a TV-t. Igazából még csak nem is terveztem, hogy megnézem a versenyt, de végül így alakult.”

„Pár kör telt csak el, de az a fehér és fluoreszkáló sárga autó vezette a futamot, és fogalmam sem volt, ki ő. Nyilván kiderült, hogy Jenson Button és a Brawn. A mai napig látom, ahogy befordul az utolsó kanyarba, ez a kép beleégett a fejembe. Arra gondoltam, ’ki ez és mi folyik itt?’. Tudtam, hogy mi a Forma-1, és őszintén szólva nem tudom, hogy korábban láttam-e versenyt, de ez a verseny egyértelműen kiemelkedik az emlékezetemből. Szerintem örökké velem marad.”

„Az F1 iránti szeretetem akkor kezdődött, amikor elkezdtem sikeres lenni a versenyzésben. 2009, 2010 és 2011 – ezek voltak a legjobb éveim a gokartban. Ekkor kezdtem el sokat nézni a Forma-1-es versenyeket, és gyanítom, ekkor döntöttem el azt is, hogy GP-versenyző leszek.”

Ross Brawn (A Forma-1 sportigazgatója) – A 827. verseny | Brazil Nagydíj, 2009

„Szerencsésnek tartom magam, hogy szinte egész életemben a Forma-1-ben dolgozhattam különféle szerepekben. Az egyetlen szerepkör, ami hiányzik, a versenyzői. Rengeteg verseny van, melyekről nagyszerű emlékeket őrzök, nehéz kiemelni közülük egyet.”

„A képzeletbeli listámon ott vannak azok, melyeken vb-címeket nyertünk Michael Schumacherrel, mint ahogy a 2009-es verseny is, melyen Jenson Button, illetve a nevemmel fémjelzett istálló megnyerte a bajnokságot. De van még sok egyéb futam is.”

Fotó: Brawn GP

„Amikor 2013 végén távoztam a Mercedes csapatától, azt hittem, hogy életem ezen fejezete egyértelműen lezárult, de aztán lehetőséget kaptam a visszatérésre, és gondoskodhatok arról a sportról, amit úgy imádok.”

„A győzelem ma már nem az a csodálatos megszállottság számomra, mint volt korábban minden egyes nap. Ezt felváltotta az aziránti vágy, hogy szerepet vállaljak a Forma-1 jövőjében. Ez egy lehetőség arra, új útra tereljük a sportágat, melynek van néhány riválisa a látványt, illetve a globális elérést tekintve.”

„A Forma-1 lenyűgöző történelemmel bír, és ez az 1000. verseny a legfényesebb szimbólum.”

„Még látványosabbá és kiszámíthatatlanabbá akarjuk tenni a Forma-1-et, azt akarjuk, hogy financiálisan és gazdaságilag is fenntartható legyen. Mindannyian közösen dolgozunk ezen cél eléréséért, és nagyon optimista vagyok, mert igazán szolid alapokkal rendelkezünk.”

„Mi, akik annyira imádjuk ezt a sportot, jól tudjuk, hogy még gyorsabban változik a világ. Szeretnénk, ha a következő F1-es generáció tartaná a lépést ezekkel a változásokkal, és szeretnénk, ha ők ott lennének az autók volánjai mögött, a versenypályák lelátóin, vagy a TV-készülékek előtt ülve.”

Fernando Alonso (2005 és 2006 világbajnoka) – A 866. verseny | Európa Nagydíj, 2012

„Óriási szám, amit ez a sportág elér. A kedvenc versenyem… nos, mindenkinek másra esik a választása. Nekem szerintem a 2012-es valenciai futam van a listám élén. Emlékszem arra is, amikor gyerekként néztem a versenyeket otthon, figyeltem Ayrton Sennát és Alain Prostot, illetve a feszültséggel teli szuzukai versenyeket. Ikonjai az F1 történetének.”

Fotó: Scuderia Ferrari

Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) – A 866. verseny | Európa Nagydíj, 2012

„Az első verseny, amire emlékszem, hogy néztem, a 2001-es Olasz Nagydíj volt Monzából, de amire a legjobban emlékszem, az a 2012-es valenciai Európa Nagydíj. Ez volt az, amit Fernando Alonso a mezőny végéről nyert meg [a 11. helyről rajtolt – a szerk.]. Fantasztikus volt – úgy végigmenni a mezőnyön és győzni hazai közönsége előtt, egyszerűen lenyűgöző volt.”

„Emlékszem, hogy a római Fiumicino Repülőtéren néztem a versenyt, mert épp Indonéziába repültem [egy Formula Pilota China versenyre]. Amikor fiatalabb voltam, minden egyes versenyt és edzést megnéztem, ahol csak tudtam – még nyáron a strandon, néha az iskolában is!”

Toto Wolff (a Mercedes csapatfőnöke) – A 905. verseny | Osztrák Nagydíj, 2014

„Rengeteg pazar verseny volt, de az, amelyikre a leginkább emlékszem, az a 2014-es Osztrák Nagydíj. Elsősorban azért, mert hazai versenyem, és 2014 volt az első év, hogy a Forma-1 visszatért Ausztriába 2003 óta, köszönhetően Dietrich Mateschitz munkájának és elképzelésének. Mindig van valami különleges abban, amikor az ember saját hazájában versenyezhet. Rengeteg az érzelem, elvárás, és nagyon erős a vágy, hogy jól szerepelj hazai közönséged előtt. Összességében nagyon pozitív érzés, és igazán élvezem a spielbergi versenyeket.”

„Másodsorban pedig mindig nagyszerű hangulat veszi körbe a versenypályát. Nagyszerű emlékeket őrzik az Ausztriában eltöltött időkből, főleg az Österreichringről. Amikor fiatalabb voltam, a Walter Lechner Racing School instruktoraként dolgoztam a spielbergi versenypályán, és rengeteget megtanultam a versenyzésről és az életről úgy általában, miközben Walterrel dolgoztam. Olyan volt számomra, mint az egyetem.”

„Nagyon egyszerű életet éltem akkoriban. A pálya melletti parasztházban laktam egy családdal, akik fantasztikusak voltak. Frissen sült kenyeret és friss tejet kaptam tőlük reggelire, esténként olyan volt, mintha én is a családhoz tartoznék. Imádtam, mert olyan volt, mintha úton lennénk az álmom megvalósulása felé, hogy autóversenyző legyek.”

„Visszatérve 2014-re, nem volt jó időmérőnk. Nico [Rosberg] harmadik volt, Lewis [Hamilton] pedig messze hátul csak kilencedik. De nagyszerű versenyt futottunk. Azt hiszem, Lewis már a nyitókörben a negyedik helyen autózott, és aztán mindketten felküzdötték magukat az élre.”

„Kettős győzelmet arattunk Nico vezetésével. A hab a tortán pedig az volt, hogy Valtteri [Bottas] megszerezte első dobogós eredményét azon a hévégén a Williamsszel, ami az én csapatom volt, mielőtt csatlakoztam a Mercedeshez, ráadásul Felipe [Massa] is a negyedik helyen zárt. Szóval olyan volt, mintha egy különleges kapocs kötne össze a teljes dobogóval. Összességében hihetetlen verseny volt.”

Chase Carey (a Forma-1 elnöke) – A 950. verseny | Szingapúri Nagydíj, 2016

„A Forma-1 a motorsport csúcsa, és az is marad. Egyedülálló, mert a versengés vegyül a mérnöki tudással és a technológiával. A mi sportunkban a sikerhez rengeteg adat elemzésére van szükség másodpercenként, technikai tudásra, hogy órák alatt újjáépítsünk egy sérült autót, és csapatmunkára, hogy négy kereket lecseréljünk két másodperc alatt.”

„A siker a versenyzésben mindig a pilótáról kell, hogy szóljon – ám egy versenyző sem győzhet egy nagyszerű csapat nélkül.”

„Amióta csatlakoztam a Forma-1-hez, rengeteg alkalommal kérdeztek arról, hogy miképp befolyásolja a jövőnket a technológia és a társadalom változása. A világ változik, de mi hiszünk a motorsportban, a versenyzőkben, és abban, hogy nagyszerű jövő vár ránk. A kulcs ennek megvalósításához az, hogy építsünk mindarra, ami naggyá tette ezt a sportot, hogy tiszteljük a múltat, és ne féljünk változtatni, vagy kiaknázni új lehetőségeket.”

„Az első verseny, amin részt vettem, az a 2016-os Szingapúri Nagydíj volt. Megdöbbentő volt. Az ember soha nem felejti el az első versenyt, amin élőben részt vett. Biztos vagyok benne, hogy én sem fogom!” 

 

Kapcsolódó cikkek

Bottas nagyon aggódott a dupla kerékcsere miatt

A Mercedes versenyzője, Valtteri Bottas elárulta, nagyon aggódott amiatt, hogy csapatának sikerül-e hiba nélkül teljesítenie a vasárnapi Kínai Nagydíjra betervezett dupla kerékcserét.

Kubica: A futam csúcspontja a felvezető kör volt

Robert Kubica, a Williams versenyzője újra elkeseredetten nyilatkozott az F1-es Kínai Nagydíjat követően, ahol véleménye szerint a csúcspont az volt, amikor megpördült a felvezető körön.

Ilyenek voltak a gumitaktikák a Kínai Nagydíjon

A kétkiállásos stratégia volt a nyerő a Forma-1-es világbajnokság harmadik versenyén, a Kínai Nagydíjon. A Pirelli infógrafikájának köszönhetően most megnézheted, hogyan alakultak az egyes versenyzők gumitaktikái a sanghaji versenyen.

Leclerc megbeszélte a Ferrarival a történteket

Charles Leclerc leült csapatával, a Ferrarival, és megbeszélték az F1-es Kínai Nagydíj futamán alkalmazott csapatutasítást, amit a monacói már a futam során is megkérdőjelezett.

Friss hírek