KiemeltMagazin

Időutazás: Fantasztikus fotókon az első Magyar Nagydíj

1986-ban látta először vendégül hazánk a Forma-1 mezőnyét, azóta pedig a száguldó cirkusz sikere töretlen Magyarországon: 33 éve rendszeresen ellátogat a Hungaroringre a királykategória.

A Fortepan jóvoltából pedig most lehetőségünk nyílik arra, hogy egy kis időutazást tegyünk: fantasztikus fotókon keresztül mutatjuk be az első Vasfüggöny mögötti Forma-1-es versenyt, melyet a Williams pilótája, Nelson Piquet nyert meg.

Tartsatok velünk, a szórakozás garantált!

A Williams-Honda garázsa a Hungaroringen, Nigel Mansell versenyautójval. A brit versenyző végül a 3. helyen fejezte be az I. Magyar Nagydíjat. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
A Ferrari svéd pilótája, Stefan Johansson. Összesen 79 Forma-1-es versenyen állt rajthoz pályafutása során. Az első hungaroringi versenyen 4. lett. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
A Hungaroring sajtóterme 1986-ban. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
A McLaren versenyzője, Alain Prost itt még egyszeres világbajnokként. Bár a Magyar Nagydíjon egy baleset miatt hamar kiesett, 1986-ban meg tudta védeni világbajnoki címét. Utána pedig még kétszer ülhetett fel a királykategória trónjára. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Az 1986-os Magyar Nagydíjat augusztus 10-én, a legnagyobb hőségben rendezték. A vízellátást lajtoskocsikkal oldották meg, egy remekül megválasztott parkolóhellyel pedig kiváló kilátás nyílt magára az aszfaltcsíkra is. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Az MTV sportriportere, Gyulai István a Lotus Renault versenyzőjével, Ayrton Sennával, aki az első Magyar Nagydíj idején még nem rendelkezett F1-es világbajnoki címmel. A hungaroringi versenyt azonban a 2. helyen zárta a brazil | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Grid girlök bizony már 1986-ban is voltak a Forma-1-ben, így természetesen a Hungaroringről sem hiányozhattak. A hölgyek öltözéke ma már talán nem felel meg az F1-es trendeknek, az mindenesetre jól látszik, hogy a lányok a főszponzor Marlboro miatt öltöztek piros/fehérbe. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Bernie Ecclestone hosszú évtizedeken át volt a Forma-1 teljhatalmú ura. A használtautó-kereskedőből lett milliárdosnak köszönhető, hogy a száguldó cirkusz 1986-ban Magyarországra látogatott. Ebben persze komoly szerepet játszott a Brazíliában élő magyar üzletember, Rohonyi Tamás is, aki meggyőzte Ecclestone-t arról, hogy kis hazánk tökéletes helyszínül szolgálna a Forma-1 számára. 1985. szeptember 10-én Balogh Tibor, a Magyar Autóklub akkori főtitkára Londonban írta alá az első, 5 évre szóló szerződést Ecclestone-nal. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Riccardo Patrese Brabham-BMW-jével már a verseny 5. körében megpördült, így számára nem tartott sokáig az első mogyoródi F1-es verseny. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Az osztrák Gerhard Berger (Benetton-BMW) ücsörög a Hungaroring célegyenesében, a szalagkorlát mellett, közvetlenül az első Magyar Nagydíj rajtja előtt. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás




A Hungaroring belső parkolója az 1986-os Magyar Nagydíj előtt. Érdemes végignézni az akkori autócsodákat. Ma már nem látunk sokat ezek közül a magyar utakon. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Elöl a későbbi győztes, Nelson Piquet, mögötte a Brabham-BMW versenyzője, Derek Warwick. Utóbbi végül kiesett a versenyen. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Johnny Dumfries Lotus-Renault-ját tolják vissza a garázsba. A brit versenyző a 8. helyről indulva 5. lett a Magyar GP-n. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
A Ligier kamionja a Hungaroring paddockjában. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Nigel Mansell (Williams-Honda) és Jonathan Palmer (Zakspeed) | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
Az első Magyar Nagydíj rajtjára készülve. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás
A McLaren versenyzője, Alain Prost. | Fotó: Fortepan/Urbán Tamás

Az első Magyar Nagydíjról további fantasztikus fotókat galériánkban találsz, ha IDE kattintasz!

Szólj hozzá!


Ezt olvastad már?
Ezt olvastad már?
Szokásunkhoz híven egy csokorba gyűjtöttük Olvasóinknak az elmúlt hét legjelentősebb Forma-1-es híreit. A hét talán legnagyobb horderejű híre a Williams…