Íme 11 F1-es rekord, ami megdőlhet idén - F1VILÁG.HU

Íme 11 F1-es rekord, ami megdőlhet idén

HIRDETÉS
43 nap múlva elrajtol az F1-es mezőny Ausztráliában: a szezon óriási izgalmakat tartogat, és jó néhány rekord megdőlhet 2019-ben – íme néhány érdekesség, amire érdemes lesz odafigyelni idén!
Race winner Michael Schumacher (GER) Ferrari on the podium.
Formula One World Championship, Rd3, Bahrain Grand Prix, Race Day, Bahrain International Circuit, Bahrain, 4 April 2004.
DIGITAL IMAGE
BEST IMAGE

43 nap múlva elrajtol az F1-es mezőny Ausztráliában: a szezon óriási izgalmakat tartogat, és jó néhány rekord megdőlhet 2019-ben – az F1.com összegyűjtött néhány érdekességet, amire érdemes lesz odafigyelni idén! 

1. Az F1 történetének leggyorsabb köre 

2018-ban Kimi Räikkönen 2044 nap és 113 verseny után az Amerikai Nagydíjon újra nyerni tudott a Forma-1-ben, ám ez előtt egy másik rekord mellé is bejegyeztette a nevét: Monzában a sport történetének leggyorsabb körét teljesítette, ezzel Juan Pablo Montoya 14 éves pole-rekordját döntötte meg. 

Nagy esély van arra, hogy ez a rekord újra megdől az idei szezonban: az autók 2019-es változásai ellenére várhatóan minden idők leggyorsabb versenygépeit láthatjuk márciustól az F1-ben. Ezt figyelembe véve nagy esély van arra, hogy új leggyorsabb kör születik néhány hónapon belül.

Fotó: Pirelli

2. Aki a legtöbb versenyen állt az élen 

Nem meglepő, hogy a legtöbb rekordokat tartalmazó listán Michael Schumacher és Lewis Hamilton neve szerepel az első helyeken. Így van ez annak a statisztikának az esetében is, amelyben aszerint állítják sorba a pilótákat, hogy hány versenyen álltak az élen

A rekordtartó ezen a listán Schumacher, akinek a 142-es szám szerepel a neve mellett, azonban ha Hamilton az idei 21 futamból 14 versenyen az élen tud lenni, akkor már övé lesz az új rekord.

Fotó: Scuderia Ferrari

3. A legtöbb verseny pole nélkül 

Jelenleg két egykori pilóta, Johnny Herbert és Martin Brundle mondhatják el magukról, hogy ők azok, akik a legtöbb F1-es versenyt teljesítették pole pozíció nélkül: 165 versenyhétvégén vettek részt úgy, hogy nem sikerült az első rajtkockába kvalifikálni magukat. 

Ez a kellemetlen rekord fenyegeti idén Sergio Perezt, aki – ha az első 8 versenyhétvégén nem szerez pole-t – átveheti az elsőséget ezen a listán, ugyanis 158 versenyt teljesített pole nélkül.

Fotó: Force India

4. A legfiatalabb dobogó 

A 2008-as Olasz Nagydíjon nem sokan számítottak arra, hogy Sebastian Vettel a Toro Rossóval megnyerheti a versenyt – nemcsak emiatt emlékezetes ez az eredmény, hanem amiatt is, hogy őt szintén két, nagyon fiatal pilóta kísérte célba: Heikki Kovalainen és Robert Kubica. A trió ezzel minden idők legfiatalabb dobogóját alkotta 23,11 éves átlagéletkorral. Megvan az esély arra, hogy idén ez is változik, miután a topcsapatoknál meglehetősen fiatal pilóták fognak versenyezni: Charles Leclerc 21 évesen vezeti majd a Ferrari versenygépét, Pierre Gasly és Max Verstappen, a Red Bull pilótái pedig szintén nagyon fiatalok, 23 és 21 évesek.

Fotó: Toro Rosso

5. A legtöbb pontszerző pozíció

Räikkönenre új kihívások várnak az Alfa Romeo Racing istállónál, amelyek között az is szerepel, hogy minél többször próbáljon meg pontszerző helyen végezni. Ha ez 18-szor sikerül számára idén (2018-ban 17 alkalommal lett pontszerző), akkor megdönti Schumacher rekordját, aki 121 versenyen tudott pontot szerezni karrierje során.

Hirdetés

Fotó: Scuderia Ferrari

6. A legfiatalabb pole pozíciós

A 2018-as Mexikói Nagydíjat vegyes érzésekkel hagyta el Max Verstappen: szombaton nagyon szeretett volna minden idők legfiatalabb pole pozíciósává válni, azonban csapattársa, Daniel Ricciardo 26 ezredmásodperccel elhappolta előle az első rajtkockát. Így továbbra is Sebastian Vettel tartja a rekordot 21 évvel és 72 nappal, és Verstappennek már nincs lehetősége arra, hogy ennek a listának az élére kerüljön. 

Vannak azonban nála fiatalabbak is a mezőnyben, akik még reménykedhetnek: Lance Stroll 20 (Racing Point), Lando Norris 19 (McLaren) még próbálkozhat az idei szezonban, de George Russellnek, a Williams pilótájának is lesz még 3 nagydíjon lehetősége megdönteni ezt a rekordot.

Fotó: McLaren

7. A legtöbb pont világbajnoki cím nélkül 

Valószínűleg szeretné elkerülni ezt a rekorddöntést, de Valtteri Bottasnak megvan az esélye, hogy ő legyen az a pilóta, aki a legtöbb pontot gyűjtötte világbajnoki cím nélkül. Ha a finn 2019-ben minimum 205 pontot szerez, akkor átveszi Felipe Massától ezt a pozíciót, a brazil ugyanis 1167 ponttal áll ennek a listának az élén. A listán egyébként Daniel Ricciardo jelenleg megelőzi Bottast, azonban ő tavaly csak 170 pontot szerzett a Red Bull-lal, és idén a kevésbé versenyképes Renault-tal áll majd rajthoz. Így valószínűleg Bottas lesz az, aki először utoléri Massát… 

Fotó: Williams F1

8. A legfiatalabb ferraris futamgyőztes 

Räikkönent Charles Leclerc váltja a Ferrarinál, akinek még bőven van ideje arra, hogy bizonyítson a Forma-1-ben, hiszen szemtelenül fiatal: a 21 éves monacói pilóta nagy esélyt kapott az olasz istállótól, és nagy reményeket is fűznek hozzá. Amennyiben az idei szezonban sikerülne számára a futamgyőzelem, ő lehetne a Ferrari 39. futamgyőztese, de ami még ennél is fontosabb, ő lenne a Ferrari történetének legfiatalabb futamgyőztese – ezzel Jacky Ickx helyét venné át, aki 23 éves volt, amikor 1968-ban megnyerte a Francia Nagydíjat.

Fotó: F1VILÁG

9. A legtöbb konstruktőri cím sorozatban 

Ez a cím egyelőre a Ferrari kezében van, 1999 és 2004 között ugyanis sorozatban 6 bajnoki címet szerzett az istálló. A Mercedes 2014 óta ötször végzett az élen a konstruktőrök listáján – ha idén is behúzzák a csapat vb-címet, akkor utolérik az olasz istállót. A Ferrari célja természetesen az lesz idén, hogy megtartsa ezt a rekordot, de a Red Bull is megakadályozhatja a Mercedest abban, hogy ötödszörre is világbajnokok legyenek.

Fotó: Mercedes

10. A legtöbb eltelt idő két dobogós helyezés között 

A 2019-es szezon egyik legizgalmasabb pontja az, hogy Robert Kubica 8 év után visszatér a Forma-1-be – a lengyel pilóta célja egyértelműen az lesz, hogy segítse a tavaly igencsak gyengélkedő Williams istállót. 

Ha sikerülne számára egy dobogós helyezést összehozni, akkor egy új rekord fűződne a nevéhez: mégpedig a legnagyobb időbeli különbség két dobogó között. Most Alex Wurz „dicsekedhet” ezzel a ténnyel, aki az 1997-es Brit Nagydíjat követően a 2005-ös San Marinó-i Nagydíjon állhatott fel a pódiumra – a két verseny között 7 év, 9 hónap és 11 nap telt el. 

Kubica utoljára a 2010-es Belga Nagydíjon végzett dobogós helyen – habár a Williams az elmúlt években nem a top csapatok között szerepelt, a 2017-es Azeri Nagydíjon Lance Strollnak összejött egy 3. hely… 

Fotó: Williams

11. A legfiatalabb világbajnok 

Ezt a titulust jelenleg Sebastian Vettel hordozza, aki a Red Bull-lal 2010-ben, 23 évesen és 134 naposan lett világbajnok. Most éppen csapattársa, Charles Leclerc az egyik esélyes arra, hogy elvegye tőle ezt a rekordot, de ott van még Max Verstappen, a Red Bull pilótája is – mindketten a szezon végén ünneplik a születésnapjukat, és még csak a 22. következik számukra.

Fotó: Alfa Romeo Sauber

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!