Íme 11 F1-es rekord, ami megdőlhet idén

Fotó: Bahrain GP
Fotó: Bahrain GP
43 nap múlva elrajtol az F1-es mezőny Ausztráliában: a szezon óriási izgalmakat tartogat, és jó néhány rekord megdőlhet 2019-ben – íme néhány érdekesség, amire érdemes lesz odafigyelni idén!

43 nap múlva elrajtol az F1-es mezőny Ausztráliában: a szezon óriási izgalmakat tartogat, és jó néhány rekord megdőlhet 2019-ben – az F1.com összegyűjtött néhány érdekességet, amire érdemes lesz odafigyelni idén! 

1. Az F1 történetének leggyorsabb köre 

2018-ban Kimi Räikkönen 2044 nap és 113 verseny után az Amerikai Nagydíjon újra nyerni tudott a Forma-1-ben, ám ez előtt egy másik rekord mellé is bejegyeztette a nevét: Monzában a sport történetének leggyorsabb körét teljesítette, ezzel Juan Pablo Montoya 14 éves pole-rekordját döntötte meg. 

Nagy esély van arra, hogy ez a rekord újra megdől az idei szezonban: az autók 2019-es változásai ellenére várhatóan minden idők leggyorsabb versenygépeit láthatjuk márciustól az F1-ben. Ezt figyelembe véve nagy esély van arra, hogy új leggyorsabb kör születik néhány hónapon belül.

Fotó: Pirelli

2. Aki a legtöbb versenyen állt az élen 

Nem meglepő, hogy a legtöbb rekordokat tartalmazó listán Michael Schumacher és Lewis Hamilton neve szerepel az első helyeken. Így van ez annak a statisztikának az esetében is, amelyben aszerint állítják sorba a pilótákat, hogy hány versenyen álltak az élen

A rekordtartó ezen a listán Schumacher, akinek a 142-es szám szerepel a neve mellett, azonban ha Hamilton az idei 21 futamból 14 versenyen az élen tud lenni, akkor már övé lesz az új rekord.

Fotó: Scuderia Ferrari

3. A legtöbb verseny pole nélkül 

Jelenleg két egykori pilóta, Johnny Herbert és Martin Brundle mondhatják el magukról, hogy ők azok, akik a legtöbb F1-es versenyt teljesítették pole pozíció nélkül: 165 versenyhétvégén vettek részt úgy, hogy nem sikerült az első rajtkockába kvalifikálni magukat. 

Ez a kellemetlen rekord fenyegeti idén Sergio Perezt, aki – ha az első 8 versenyhétvégén nem szerez pole-t – átveheti az elsőséget ezen a listán, ugyanis 158 versenyt teljesített pole nélkül.

Fotó: Force India

4. A legfiatalabb dobogó 

A 2008-as Olasz Nagydíjon nem sokan számítottak arra, hogy Sebastian Vettel a Toro Rossóval megnyerheti a versenyt – nemcsak emiatt emlékezetes ez az eredmény, hanem amiatt is, hogy őt szintén két, nagyon fiatal pilóta kísérte célba: Heikki Kovalainen és Robert Kubica. A trió ezzel minden idők legfiatalabb dobogóját alkotta 23,11 éves átlagéletkorral. Megvan az esély arra, hogy idén ez is változik, miután a topcsapatoknál meglehetősen fiatal pilóták fognak versenyezni: Charles Leclerc 21 évesen vezeti majd a Ferrari versenygépét, Pierre Gasly és Max Verstappen, a Red Bull pilótái pedig szintén nagyon fiatalok, 23 és 21 évesek.

Fotó: Toro Rosso

5. A legtöbb pontszerző pozíció

Räikkönenre új kihívások várnak az Alfa Romeo Racing istállónál, amelyek között az is szerepel, hogy minél többször próbáljon meg pontszerző helyen végezni. Ha ez 18-szor sikerül számára idén (2018-ban 17 alkalommal lett pontszerző), akkor megdönti Schumacher rekordját, aki 121 versenyen tudott pontot szerezni karrierje során.

Fotó: Scuderia Ferrari

6. A legfiatalabb pole pozíciós

A 2018-as Mexikói Nagydíjat vegyes érzésekkel hagyta el Max Verstappen: szombaton nagyon szeretett volna minden idők legfiatalabb pole pozíciósává válni, azonban csapattársa, Daniel Ricciardo 26 ezredmásodperccel elhappolta előle az első rajtkockát. Így továbbra is Sebastian Vettel tartja a rekordot 21 évvel és 72 nappal, és Verstappennek már nincs lehetősége arra, hogy ennek a listának az élére kerüljön. 

Vannak azonban nála fiatalabbak is a mezőnyben, akik még reménykedhetnek: Lance Stroll 20 (Racing Point), Lando Norris 19 (McLaren) még próbálkozhat az idei szezonban, de George Russellnek, a Williams pilótájának is lesz még 3 nagydíjon lehetősége megdönteni ezt a rekordot.

Fotó: McLaren

7. A legtöbb pont világbajnoki cím nélkül 

Valószínűleg szeretné elkerülni ezt a rekorddöntést, de Valtteri Bottasnak megvan az esélye, hogy ő legyen az a pilóta, aki a legtöbb pontot gyűjtötte világbajnoki cím nélkül. Ha a finn 2019-ben minimum 205 pontot szerez, akkor átveszi Felipe Massától ezt a pozíciót, a brazil ugyanis 1167 ponttal áll ennek a listának az élén. A listán egyébként Daniel Ricciardo jelenleg megelőzi Bottast, azonban ő tavaly csak 170 pontot szerzett a Red Bull-lal, és idén a kevésbé versenyképes Renault-tal áll majd rajthoz. Így valószínűleg Bottas lesz az, aki először utoléri Massát… 

Fotó: Williams F1

8. A legfiatalabb ferraris futamgyőztes 

Räikkönent Charles Leclerc váltja a Ferrarinál, akinek még bőven van ideje arra, hogy bizonyítson a Forma-1-ben, hiszen szemtelenül fiatal: a 21 éves monacói pilóta nagy esélyt kapott az olasz istállótól, és nagy reményeket is fűznek hozzá. Amennyiben az idei szezonban sikerülne számára a futamgyőzelem, ő lehetne a Ferrari 39. futamgyőztese, de ami még ennél is fontosabb, ő lenne a Ferrari történetének legfiatalabb futamgyőztese – ezzel Jacky Ickx helyét venné át, aki 23 éves volt, amikor 1968-ban megnyerte a Francia Nagydíjat.

Fotó: F1VILÁG

9. A legtöbb konstruktőri cím sorozatban 

Ez a cím egyelőre a Ferrari kezében van, 1999 és 2004 között ugyanis sorozatban 6 bajnoki címet szerzett az istálló. A Mercedes 2014 óta ötször végzett az élen a konstruktőrök listáján – ha idén is behúzzák a csapat vb-címet, akkor utolérik az olasz istállót. A Ferrari célja természetesen az lesz idén, hogy megtartsa ezt a rekordot, de a Red Bull is megakadályozhatja a Mercedest abban, hogy ötödszörre is világbajnokok legyenek.

Fotó: Mercedes

10. A legtöbb eltelt idő két dobogós helyezés között 

A 2019-es szezon egyik legizgalmasabb pontja az, hogy Robert Kubica 8 év után visszatér a Forma-1-be – a lengyel pilóta célja egyértelműen az lesz, hogy segítse a tavaly igencsak gyengélkedő Williams istállót. 

Ha sikerülne számára egy dobogós helyezést összehozni, akkor egy új rekord fűződne a nevéhez: mégpedig a legnagyobb időbeli különbség két dobogó között. Most Alex Wurz „dicsekedhet” ezzel a ténnyel, aki az 1997-es Brit Nagydíjat követően a 2005-ös San Marinó-i Nagydíjon állhatott fel a pódiumra – a két verseny között 7 év, 9 hónap és 11 nap telt el. 

Kubica utoljára a 2010-es Belga Nagydíjon végzett dobogós helyen – habár a Williams az elmúlt években nem a top csapatok között szerepelt, a 2017-es Azeri Nagydíjon Lance Strollnak összejött egy 3. hely… 

Fotó: Williams

11. A legfiatalabb világbajnok 

Ezt a titulust jelenleg Sebastian Vettel hordozza, aki a Red Bull-lal 2010-ben, 23 évesen és 134 naposan lett világbajnok. Most éppen csapattársa, Charles Leclerc az egyik esélyes arra, hogy elvegye tőle ezt a rekordot, de ott van még Max Verstappen, a Red Bull pilótája is – mindketten a szezon végén ünneplik a születésnapjukat, és még csak a 22. következik számukra.

Fotó: Alfa Romeo Sauber
 

Kapcsolódó cikkek

Vettelék „nagyon megnehezítenék” a Mercedes dolgát

Számos újítással érkezett a Forma-1-es Azeri Nagydíj helyszínére, Bakuba a Ferrari Forma-1-es csapata, a versenyzők pedig azt remélik, „nagyon megnehezíthetik” majd a Mercedes dolgát a bajnokság további részében.

Vettel állítja, jó döntést hozott a Ferrari Kínában

A Forma-1-es Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban is forró témát szolgáltatott a Ferrari csapatánál kialakult helyzet. A legutóbbi, kínai versenyen az olaszok Sebastian Vettelnek kedveztek, de vajon valóban ő az első számú versenyző a maranellóiaknál?

Friss hírek