Technikai újítások - Monaco - F1VILÁG.HU

Technikai újítások – Monaco

HIRDETÉS

Módosított motorborítás


Módosított motorborítás

A Ferrari Monacóra egyet visszalépett fejlesztéseiben: menesztette a Spanyol Nagydíjon bevetett, a speciálisan az F-csatornás rendszerre épült hátsó terelőszárnyát és motorborítását, az ugyanis leszorító erő csökkenéshez vezetett. Monaco szűk utcáin ráadásul még az egyenesekben nyert plusz sebesség sem juthat érvényre a hosszú egyenesek hiányában. A motorborításnak azonban egy módosított verzióját vitték magukkal a hercegségbe: egy mini-szárnyat montíroztak a McLaren-stílus alapján kifejlesztett borítás végére, mely forradalmi módon össze van kötve a hátsó terelőszárnnyal. A mini-elem az alacsony nyomású levegőt hivatott elvezetni, ezáltal pedig növelni a leszorító erőt.

Továbbfejlesztett fékek

A Force India számos újítással készült a hétvégi nagydíjra, többek között egy új első légterelővel, melyet módosított középső konzollal és záró lapokkal láttak el. Az istálló továbbá egy új első fék csatornát is bevetett, mely egy szélesebb és kerekítettebb alsó szekcióval rendelkezik. Ezzel elsősorban nem a fékhatást kívánják javítani, sokkal inkább a légáramlatot kívánják befolyásolni: az első terelőszárnytól érkező levegőt még hatékonyabban próbálják terelni az autó hátulja felé, a diffúzor irányában.

A diffúzor legújabb verziója

A McLaren tovább javított autójának egyik erősségén, a diffúzoron: a brit istálló egy, a Renault által használt diffúzorhoz rendkívül hasonlító verziót mutatott be Monacóban. Több jelentős változáson esett át: a hátsó terelőszárny alatti részen egy kettős hosszanti lemezt alakítottak ki, mely a hátulra áramló levegőt hivatott még hatékonyabban továbbvezetni a diffúzor kivezető része felé. Továbbá a tárgyalt elem felső részére két apró lemezt montíroztak, mely funkciója szintén közvetett: a légáramlat vezetése, de a longitudinális elemekkel ellentétben nem az autó alja felől, hanem a váltó illetve motorborítás irányából.

Kötelező változtatás

A Red-Bull Racing 2010-ben már két fékproblémát is elkönyvelhetett, mind a kétszer Sebastian Vettellel. Ausztráliában és Spanyolországban is komoly gondjai voltak a csapatnak a fékekkel, azonban nem a fékszállító, a Brembo által legyártott elemek okozták a problémát, hanem maga az alapkoncepció. Az istálló a csütörtöki szabadedzéseken apró ovális résekkel ellátott féktárcsákat használt, az időmérő edzésre és a versenyre ugyanakkor a Ferrari által is alkalmazott tárcsák mellett döntöttek.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!