McLaren Honda

  • Csapatfőnök
    Eric Boullier
  • Technikai igazgató
    Tim Goss
  • Főtervező
    John Illey
  • Motorfelelős
    Yusihisa Arai
  • Bázis
    Woking, Anglia
  • Weboldal

Egy továbbfejlesztett motort tesztelt Fernando Alonso versenyautójában az Azerbajdzsáni Nagydíj pénteki edzésnapján a Honda.

2017. június 24., szombat

Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne is 15 rajthelyes büntetést kap a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, miután a McLaren motorpartnere, a Honda...

2017. június 22., csütörtök

Amíg a McLaren nem szakít a Hondával, a Mercedes nem fog közbeavatkozni – ezt mondta Toto Wolff, a német gyártó motorsport-igazgatója. A Mercedes...

2017. június 21., szerda

Lapértesülések szerint nemcsak a Ferrari, hanem a McLaren is alaposan szemmel tartja a Toro Rosso ifjú versenyzőjét, Carlos Sainzot.

2017. június 21., szerda

A Renault Forma-1-es főnöke, Cyril Abiteboul azt mondja, a francia gyártónak megvan a kapacitása ahhoz, hogy 2018-ban egy negyedik csapatot is ellásson...

2017. június 21., szerda

A legfrissebb sajtóhírek szerint a Williams Forma-1-es csapata lehet a kulcsa annak, hogy a McLaren és a Honda útjai különváljanak a 2017-es idényt...

2017. június 20., kedd

Fernando Alonso, a McLaren versenyzője újabb büntetésre számíthat a következő nagydíj helyszínén, Bakuban.

2017. június 20., kedd

Felipe Massa, a Williams versenyzője úgy gondolja, Fernando Alonso csak saját helyzetét vetíti ki az egész Forma-1-re, amikor a sportról panaszkodik....

2017. június 17., szombat
2015 A McLaren és a Honda újraegyesülése az új motorszabályok mellett nem volt a legelőnyösebb. Annak ellenére, hogy két viágbajnok - Jenson Button és Fernando Alonso - ült a volán mögött, csak 27 pontot szerzett, mellyel a bajnokság kilencedik helyén zárt.
2014 Utolsó szezonja a Mercedesszel (mielőtt még Honda egységre váltott volna) kemény volt, jóllehet a szezonnyitón mindkét versenyzője dobogóra állhatott. Ezt követően azonban sem Button, sem az újonc Magnussen nem tudta megismételni ezt a tettet és a csapat csak az ötödik lett az összetettben.
2013 Azt követően, hogy egy teljesen új autót épített a trendnek megfelelően, az MP4-29 igen gyengén teljesített az első versenyeken Jenson Buttonnal és új csapattársával, Sergio Perezzel. Mindössze az ötödik helyen végzett a konstruktőrök versenyében, és hosszú idő után egyetlen dobogós helyezést sem szerzett.
2012 Hullámhegyek és hullámvölgyek tarkították a szezont. Button győzelemmel indított a szezonnyitón Melbourne-ben, azonban később a gumikkal szenvedett. A szezon közepén bemutatott újítások sokat hoztak a konyhára, ismét versenyképessé vált az MP4/27, Hamilton és Button is nyert futamot, ám a megbízhatósági problémák miatt nem volt esélyük a bajnoki cím megszerzésére.
2011 Egyetlen alkalom kivételével képtelen volt megverni a Red Bullt az időmérő edzésen. A versenyen viszont többször megfogta és legnagyobb riválisa volt a szezonban. Hamilton és Button három-három győzelmet szerzett, a csapat a második helyen végzett.
2010 A McLaren versenygépe nem bizonyult olyan gyorsnak, mint a későbbi világbajnok Rad Bullé, ám az innovatív F-csatornának köszönhetően – ami lehetővé tette, hogy a versenyzők menet közben csökkentsék a hátsó szárny légellenállását – a szezon első felében kiválóan teljesített és vezette is a bajnokságot. Végül azonban öt futamgyőzelemmel a markában a második helyen végzett az összetettben.
2009 Borzalmas szezonkezdést produkált a csapat, ám a szezonközi fejlesztéseknek hála a bajnokság második felében ütőképesebbé vált az MP4-24, mellyel Hamilton Magyarországon és Szingapúrban is győzelmet tudott aratni, mellyel a McLaren felkapaszkodott a harmadik helyre a bajnokságban.
2008 Lewis Hamilton megszerezte a csapat első bajnoki címét 1999 óta, ám a Fernando Alonso helyére érkezett Heikki Kovalainen nem volt elég erős ahhoz, hogy bezsebeljék a csapatnak a konstruktőri címet, ami végül a Ferrarihoz vándorolt.
2007 Nyolc futamgyőzelmet szerzett, azonban kizárták a konstruktőrök versenyében, illetve 100 millió dollárra megbüntették, amiért megszerezte és hasznot húzott a Ferrari bizalmas dokumentumaiból. Hatalmas volt a belharc Lewis Hamilton és Fernando Alonso között, akik azonos pontszámmal zárták az idényt, egy ponttal lemaradva a bajnoki címet megszerző Kimi Raikkönen mögött.
2006 Bár a szezon második felében kiválóan teljesített, végül a harmadik helyet szerezte meg a bajnokságban. Hosszú idő után egyetlen futamgyőzelem nélkül zárta az évet. Kimi Raikkönen dominált a csapaton belül, Juan Pablo Montoya pedig évad közben távozott, a NASCAR felé vette az irányt.
2005 Egyértelműen a mezőny leggyorsabb autójával rukkolt elő a csapat, azonban az MP4-20 gyenge megbízhatósága miatt végül elbukta a bajnokságot a Renault-val szemben, jóllehet kettővel több, szám szerint 10 futamgyőzelmet szerzett. Kimi Raikkönen a második lett Fernando Alonso mögött.
2004 Borzalmasan indította a szezont, mindössze öt pontot szerzett csak az első hét futamon. A szezonközi fejlesztések azonban meghozták az eredményeket, az évad második felében jobban teljesített, Kimi Raikkönen győzelmet szerzett Belgiumban, és végül az ötödik helyen zárta a bajnokságot a csapat.
2003 A Williams mögött a második helyen végzett. Kimi Raikkönen átvette a vezető szerepet a csapatnál, és csak az utolsó versenyen bukott el Michael Schumacherrel szemben, az egyéni trófeáért vívott küzdelemben.
2002 A Ferrari és a Williams mögé, a harmadik helyre szorult vissza a konstruktőrök versenyében, miközben David Coulthard az ötödik lett az egyéni pontversenyben.
2001 A Minardi színeiben bemutatkozott a Forma-1-ben. Legjobb eredménye egy 10. hely volt a Német Nagydíjon, azonban teljesítményével felhívta magára a figyelmet, így nem volt meglepő, hogy szerződést kapott a Renault-tól.
2000-2001 Mika Haikkönennel és David Coultharddal a második helyen végzett a gyártők versenyében, a Ferrari mögött.
1998-1999 Kihasználva az új szabályokat, a McLaren visszatért az élmezőnybe. Mika Haikkinen mindkét évben megnyerte az egyéni bajnokságot, míg 1998-ben a wokingi alakulaté lett a konstruktőri cím.
1998-1991 Abszolút McLaren uralom volt a mezőnyben. 1988-ban Ayrton Senna megverve csapattársát, Alain Prostot, megszerezte a bajnoki címet, aki 1989-ben visszavágott a brazilnak. Senna 1990-ben visszaszerezte a címet, és megvédte azt 1991-ben.
1985-1986 Alain Prost egymást követő két évben bajnoki címet szerzett csapatának.
1984 Niki Lauda lett Alain Prost csapattársa a csapatnál. Az osztrák versenyző megnyerte a bajnokságot, fél ponttal francia márkatársa előtt.
1976 James Hunt megnyerte az egyéni bajnokságot, egy ponttal megelőzve a Ferrarival versenyző Niki Laudát.
1970 Életét vesztette Bruce McLaren, miközben tesztelt egy Can-Am sportautót Goodwoodban.
1968 Bruce McLaren győzelmet szerzett Belgiumban, mellyel megszerezte csapata első győzelmét, amely a második helyen zárta a bajnokságot.
1963 Megalapították a Bruce McLaren Motor Racing Ltd.-t.
Csapatok és pilóták profilkép: 
SEO
Link sorrend: 
-1
Szezon Istálló / Motor VB Pont Rajt GY Pole LK
2016 Honda Az idei év adatai feldolgozás alatt...
2015 Honda 9. 27.00 19 0 0 0
2014 Mercedes 5. 181.00 19 0 0 0
2013 Mercedes 5. 122.00 19 0 0 1
2012 Mercedes 3. 378.00 20 7 8 3
2011 Mercedes 2. 497.00 19 6 1 6
2010 Mercedes 2. 454.00 19 5 1 6
2009 Mercedes 3. 71.00 17 2 4 0
2008 Mercedes 2. 151.00 18 6 8 3
2007 Mercedes 2. 151.00 18 6 8 3
2006 Mercedes 3. 110.00 18 0 3 3
2005 Mercedes 2. 182.00 19 10 7 12
2004 Mercedes 5. 69.00 18 1 1 2
2003 Mercedes 3. 142.00 16 2 2 3
2002 Mercedes 3. 65.00 17 1 0 2
2001 Mercedes 2. 102.00 17 4 2 6
2000 Mercedes 2. 152.00 17 7 7 12
1999 Mercedes 2. 124.00 16 7 11 9
1998 Mercedes 1. 156.00 16 9 12 9
1997 Mercedes 4. 63.00 17 3 1 2
1996 Mercedes 4. 49.00 16 0 0 0
1995 Mercedes 4. 30.00 17 0 0 0
1994 Peugeot 4. 42.00 16 0 0 0
1993 Ford 2. 84.00 16 5 1 1
1992 Honda 2. 99.00 16 5 1 3
1991 Honda 1. 139.00 16 8 10 4
1990 Honda 1. 121.00 16 6 12 5
1989 Honda 1. 141.00 16 10 15 8
1988 Honda 1. 199.00 16 15 15 10
1987 TAG 2. 76.00 16 3 0 2
1986 TAG 2. 96.00 16 4 2 2
1985 TAG 1. 90.00 16 6 2 6
1984 TAG 1. 143.50 16 12 3 8
1983 Ford 5. 34.00 11 1 0 2
1982 Ford 2. 69.00 15 4 0 2
1981 Ford 6. 28.00 15 1 0 1
1980 Cosworth 9. 11.00 14 0 0 0
1979 Ford 7. 15.00 15 0 0 0
1978 Ford 8. 15.00 16 0 0 0
1977 Ford 3. 60.00 17 3 6 3
1976 Ford 2. 74.00 16 6 8 3
1975 Ford 3. 53.00 14 3 0 2
1974 Ford 1. 73.00 15 4 2 1
1973 Ford 3. 58.00 15 3 1 3
1972 Ford 3. 47.00 12 1 1 1
1971 Ford 6. 10.00 11 0 0 1
1970 Ford 5. 35.00 12 0 0 0
1970 Alfa Romeo - 0.00 4 0 0 0
1969 Ford 4. 38.00 11 1 0 0
1968 Ford 2. 49.00 11 3 0 0
1968 BRM 10. 3.00 8 0 0 0
1967 BRM 10. 3.00 6 0 0 0
1966 Ford 9. 2.00 3 0 0 0
1966 Serenissima 10. 1.00 1 0 0 0

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím 8
Rajt 785
Győzelem 182
Dobogós helyezés 485
Pole pozíció 155
Leggyorsabb kör 152
Pontszám 5033.50
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozíció Első hely
Legjobb eredmény Első hely
Legjobb vb-pozíció Világbajnok, 1988, 199 pont
Első verseny Monacói GP, 1966 – Bruce McLaren
Első pontok Brit GP, 1966 – Bruce McLaren, 1 pont
Első győzelem Belga GP, 1968 – Bruce McLaren
Első pole pozíció Kanadai GP, 1972 – Peter Revson

Adatok 2015-ig bezárólag.