Teljes csapatnév | McLaren Honda
Csapatfőnök | Eric Boullier
Főtervező | Tim Goss
Bázis | Woking, Anglia
Autó | MCL32
Motor | Honda
Gumi | Pirelli
Első szezon | 1966
Világbajnoki címek | 8
Versenyzők | Fernando Alonso & Stoffel Vandoorne
Weboldal | http://www.mclaren.com
[divider style=”normal” top=”20″ bottom=”20″]

[divider style=”normal” top=”20″ bottom=”20″] Versenyzők

CsapattörténetEredményekStatisztikákKapcsolódó cikkekFotók
2015A McLaren és a Honda újraegyesülése az új motorszabályok mellett nem volt a legelőnyösebb. Annak ellenére, hogy két viágbajnok – Jenson Button és Fernando Alonso – ült a volán mögött, csak 27 pontot szerzett, mellyel a bajnokság kilencedik helyén zárt.
2014Utolsó szezonja a Mercedesszel (mielőtt még Honda egységre váltott volna) kemény volt, jóllehet a szezonnyitón mindkét versenyzője dobogóra állhatott. Ezt követően azonban sem Button, sem az újonc Magnussen nem tudta megismételni ezt a tettet és a csapat csak az ötödik lett az összetettben.
2013Azt követően, hogy egy teljesen új autót épített a trendnek megfelelően, az MP4-29 igen gyengén teljesített az első versenyeken Jenson Buttonnal és új csapattársával, Sergio Perezzel. Mindössze az ötödik helyen végzett a konstruktőrök versenyében, és hosszú idő után egyetlen dobogós helyezést sem szerzett.
2012Hullámhegyek és hullámvölgyek tarkították a szezont. Button győzelemmel indított a szezonnyitón Melbourne-ben, azonban később a gumikkal szenvedett. A szezon közepén bemutatott újítások sokat hoztak a konyhára, ismét versenyképessé vált az MP4/27, Hamilton és Button is nyert futamot, ám a megbízhatósági problémák miatt nem volt esélyük a bajnoki cím megszerzésére.
2011Egyetlen alkalom kivételével képtelen volt megverni a Red Bullt az időmérő edzésen. A versenyen viszont többször megfogta és legnagyobb riválisa volt a szezonban. Hamilton és Button három-három győzelmet szerzett, a csapat a második helyen végzett.
2010A McLaren versenygépe nem bizonyult olyan gyorsnak, mint a későbbi világbajnok Rad Bullé, ám az innovatív F-csatornának köszönhetően – ami lehetővé tette, hogy a versenyzők menet közben csökkentsék a hátsó szárny légellenállását – a szezon első felében kiválóan teljesített és vezette is a bajnokságot. Végül azonban öt futamgyőzelemmel a markában a második helyen végzett az összetettben.
2009Borzalmas szezonkezdést produkált a csapat, ám a szezonközi fejlesztéseknek hála a bajnokság második felében ütőképesebbé vált az MP4-24, mellyel Hamilton Magyarországon és Szingapúrban is győzelmet tudott aratni, mellyel a McLaren felkapaszkodott a harmadik helyre a bajnokságban.
2008Lewis Hamilton megszerezte a csapat első bajnoki címét 1999 óta, ám a Fernando Alonso helyére érkezett Heikki Kovalainen nem volt elég erős ahhoz, hogy bezsebeljék a csapatnak a konstruktőri címet, ami végül a Ferrarihoz vándorolt.
2007Nyolc futamgyőzelmet szerzett, azonban kizárták a konstruktőrök versenyében, illetve 100 millió dollárra megbüntették, amiért megszerezte és hasznot húzott a Ferrari bizalmas dokumentumaiból. Hatalmas volt a belharc Lewis Hamilton és Fernando Alonso között, akik azonos pontszámmal zárták az idényt, egy ponttal lemaradva a bajnoki címet megszerző Kimi Raikkönen mögött.
2006Bár a szezon második felében kiválóan teljesített, végül a harmadik helyet szerezte meg a bajnokságban. Hosszú idő után egyetlen futamgyőzelem nélkül zárta az évet. Kimi Raikkönen dominált a csapaton belül, Juan Pablo Montoya pedig évad közben távozott, a NASCAR felé vette az irányt.
2005Egyértelműen a mezőny leggyorsabb autójával rukkolt elő a csapat, azonban az MP4-20 gyenge megbízhatósága miatt végül elbukta a bajnokságot a Renault-val szemben, jóllehet kettővel több, szám szerint 10 futamgyőzelmet szerzett. Kimi Raikkönen a második lett Fernando Alonso mögött.
2004Borzalmasan indította a szezont, mindössze öt pontot szerzett csak az első hét futamon. A szezonközi fejlesztések azonban meghozták az eredményeket, az évad második felében jobban teljesített, Kimi Raikkönen győzelmet szerzett Belgiumban, és végül az ötödik helyen zárta a bajnokságot a csapat.
2003A Williams mögött a második helyen végzett. Kimi Raikkönen átvette a vezető szerepet a csapatnál, és csak az utolsó versenyen bukott el Michael Schumacherrel szemben, az egyéni trófeáért vívott küzdelemben.
2002A Ferrari és a Williams mögé, a harmadik helyre szorult vissza a konstruktőrök versenyében, miközben David Coulthard az ötödik lett az egyéni pontversenyben.
2001A Minardi színeiben bemutatkozott a Forma-1-ben. Legjobb eredménye egy 10. hely volt a Német Nagydíjon, azonban teljesítményével felhívta magára a figyelmet, így nem volt meglepő, hogy szerződést kapott a Renault-tól.
2000-2001Mika Haikkönennel és David Coultharddal a második helyen végzett a gyártők versenyében, a Ferrari mögött.
1998-1999Kihasználva az új szabályokat, a McLaren visszatért az élmezőnybe. Mika Haikkinen mindkét évben megnyerte az egyéni bajnokságot, míg 1998-ben a wokingi alakulaté lett a konstruktőri cím.
1998-1991Abszolút McLaren uralom volt a mezőnyben. 1988-ban Ayrton Senna megverve csapattársát, Alain Prostot, megszerezte a bajnoki címet, aki 1989-ben visszavágott a brazilnak. Senna 1990-ben visszaszerezte a címet, és megvédte azt 1991-ben.
1985-1986Alain Prost egymást követő két évben bajnoki címet szerzett csapatának.
1984Niki Lauda lett Alain Prost csapattársa a csapatnál. Az osztrák versenyző megnyerte a bajnokságot, fél ponttal francia márkatársa előtt.
1976James Hunt megnyerte az egyéni bajnokságot, egy ponttal megelőzve a Ferrarival versenyző Niki Laudát.
1970Életét vesztette Bruce McLaren, miközben tesztelt egy Can-Am sportautót Goodwoodban.
1968Bruce McLaren győzelmet szerzett Belgiumban, mellyel megszerezte csapata első győzelmét, amely a második helyen zárta a bajnokságot.
1963Megalapították a Bruce McLaren Motor Racing Ltd.-t.
SzezonIstálló / MotorVBPontRajtGYPoleLK
2016HondaAz idei év adatai feldolgozás alatt…
2015Honda9.27.0019000
2014Mercedes5.181.0019000
2013Mercedes5.122.0019001
2012Mercedes3.378.0020783
2011Mercedes2.497.0019616
2010Mercedes2.454.0019516
2009Mercedes3.71.0017240
2008Mercedes2.151.0018683
2007Mercedes2.151.0018683
2006Mercedes3.110.0018033
2005Mercedes2.182.001910712
2004Mercedes5.69.0018112
2003Mercedes3.142.0016223
2002Mercedes3.65.0017102
2001Mercedes2.102.0017426
2000Mercedes2.152.00177712
1999Mercedes2.124.00167119
1998Mercedes1.156.00169129
1997Mercedes4.63.0017312
1996Mercedes4.49.0016000
1995Mercedes4.30.0017000
1994Peugeot4.42.0016000
1993Ford2.84.0016511
1992Honda2.99.0016513
1991Honda1.139.00168104
1990Honda1.121.00166125
1989Honda1.141.001610158
1988Honda1.199.0016151510
1987TAG2.76.0016302
1986TAG2.96.0016422
1985TAG1.90.0016626
1984TAG1.143.50161238
1983Ford5.34.0011102
1982Ford2.69.0015402
1981Ford6.28.0015101
1980Cosworth9.11.0014000
1979Ford7.15.0015000
1978Ford8.15.0016000
1977Ford3.60.0017363
1976Ford2.74.0016683
1975Ford3.53.0014302
1974Ford1.73.0015421
1973Ford3.58.0015313
1972Ford3.47.0012111
1971Ford6.10.0011001
1970Ford5.35.0012000
1970Alfa Romeo0.004000
1969Ford4.38.0011100
1968Ford2.49.0011300
1968BRM10.3.008000
1967BRM10.3.006000
1966Ford9.2.003000
1966Serenissima10.1.001000

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím8
Rajt785
Győzelem182
Dobogós helyezés485
Pole pozíció155
Leggyorsabb kör152
Pontszám5033.50
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozícióElső hely
Legjobb eredményElső hely
Legjobb vb-pozícióVilágbajnok, 1988, 199 pont
Első versenyMonacói GP, 1966 – Bruce McLaren
Első pontokBrit GP, 1966 – Bruce McLaren, 1 pont
Első győzelemBelga GP, 1968 – Bruce McLaren
Első pole pozícióKanadai GP, 1972 – Peter Revson

Adatok 2015-ig bezárólag.

[post_grid id=”48438″]