Mercedes AMG Petronas Motorsport

Teljes csapatnév | Mercedes AMG Petronas F1 Team
Csapatfőnök | Toto Wolff
Főtervező | James Allison
Bázis | Brackley, Anglia
Autó | F1 W08 EQ Power+
Motor | Mercedes
Gumi | Pirelli
Első szezon | 1970
Világbajnoki címek | 3
Versenyzők | Lewis Hamilton & Valtteri Bottas
Weboldal | http://www.mercedesamgf1.com

Versenyzők

CsapattörténetEredményekStatisztikákFotók
2016A német istálló versenyzői, Nico Rosberg és Lewis Hamilton a 2016-os idény során is domináltak, és lényegében ők ketten voltak esélyesek a vb-címre. Végül a német kerekedett felül, aki a bajnoki trófea megnyerése után be is jelentette visszavonulását. A csapat a konstruktőri bajnokságban is verhetetlennek bizonyult.
2015Hamilton vezetésével a Mercedes zsinórban második kettős sikerét érte el a konstruktőrök versenyében, miután a 19 futamból 16-ot a német gárda versenyzői nyertek meg, ebből 12-szer kettős győzelmet aratva.
2014Abszolút domináns szerepet töltött be a hibrid érában, 19 versenyből 16-ot behúzott, 11 kettős győzelemmel. Három futammal a szezon vége előtt már megszerezte a konstruktőri bajnoki címet, és Lewis Hamiltonnal első egyéni diadalát aratta az utolsó versenyen Juan Manuel Fangio óta.
2013Az F1 W04 hihetetlenül gyorsnak bizonyult az elején, azonban keményen bánt az abroncsokkal. Négy egymást követő pole pozíció után Nico Rosberg megszerezte a győzelmet Monacóban, melyet további két elsőség követett Nagy Britanniában (Rosberg) és Magyarországon (Hamilton). Képtelen volt tartani a tempót a Red Bullal a szezon második felében, így a bajnokság második helyén végzett.
2012Rosberg megszerezte a csapat első pole pozícióját illetve futamgyőzelmét – mint gyári csapat 1955 óta – a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíjon a számos innovációval felvértezett F1 W03-as modellel, amelyen először tűnt fel a dupla DRS. A csapat teljesítménye azonban visszaesett a szezon során, nem tudta tartani a tempót ellenfeleivel, így már a dobogós helyezésekért is szenvedett.
2011Schumacher és Rosberg csalódott volt, mivel csapata képtelen volt javítani formáján, és a Red Bull, a McLaren és a Ferrari mögött csak a negyedik legerősebb csapat volt. Legjobb eredménye egy negyedik hely volt Schumacher révén Kanadában.
2010A Mercedes visszatért, mint gyári csapat, miután felvásárolta a bajnokságot nyert Brawn GP alakulatot. Bár sokat vártak az 1955 után először gyári csapatként versenyző németektől, nem tudtak maradandót alkotni. Michael Schumacher visszatérése sem úgy alakult, ahogy azt terezte, szinte rendre kikapott nálánál jóval tapasztalatlanabb honfitársától, Nico Rosbergtől. A brackley-i csapat végül a negyedik helyen végzett.
SzezonMotorVBPontRajtGYPoleLK
2016Mercedes1.765.002119209
2015Mercedes1.703.0019161813
2014Mercedes1.701.0019161812
2013Mercedes2.360.0019381
2012Mercedes5.142.0020113
2011Mercedes4.165.0019000
2010Mercedes4.214.0019000

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím3
Rajt148
Győzelem64
Dobogós helyezés128
Pole pozíció73
Leggyorsabb kör47
Pontszám3050.00
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozícióElső hely
Legjobb eredményElső hely
Legjobb vb-pozícióElső hely, 2014, 2015, 2016
Első versenyBahreini GP, 2010 – Nico Rosberg
Első pontokBahreini GP, 2010 – Nico Rosberg, 8 pont
Első győzelemKínai GP, 2012 – Nico Rosberg
Első pole pozícióKínai GP, 2012 – Nico Rosberg

Adatok 2016-ig bezárólag.