Reklám

Amikor Te vagy a sofőr, a versenyző pedig a navigátor

Fotók: Muszi Vivien

Mit csinál egy WTCR-versenyző, ha nem utazik, nem éppen a pályán köröz, és nem a futamhétvégékre készül? Akkor sem tud elszakadni a benzingőztől, sőt: szeretné megmutatni másoknak is, hogy milyen könnyű beleszeretni egy-egy csodaautóba – és ehhez elég egy élményautózás.

Nagy Norbi 2018-ban a WTCR sorozatban, a Zengő Motorsport színeiben versenyzett, ahol az autó idei gyengélkedése ellenére Szlovákiában dobogóra tudott állni. A 23 éves pilóta a versenyhétvégék után hazautazik: szívesen látogat vidékre, otthonába, azonban nagyon gyakran „szabadsága” idején sem tud elszakadni a versenypályáktól és az autóktól.

De mit csinál ilyenkor? Szeretné másokkal is megszerettetni a sebességet, az autókat: legyen az szuperautó, izomautó, formaautó, vagy bármilyen más, csodaautó.

Norbival az itthon töltött hétvégék jelentős részén Kiskunlacházán, az Euroringen vagy a Hungaroringen lehet találkozni, ahol egy-egy élményautózás során instruktorként segít az embereknek, hogy hogyan kell ezeket a – sokszor versenyautó szintű – gépeket vezetni.

Norbi mint instruktor

Az ilyen élményautózás-napokon van, hogy több mint 100 megajándékozott is megfordul a pályákon, így Norbi rengeteg lelkes emberrel találkozik, akik születésnapjukra, névnapjukra, vagy bármilyen más alkalomra ajándékba kapták azt, hogy szabadon száguldhatnak a pályán.

„Sokszor van, hogy ott tudják meg, hogy mit kaptak születésnapjukra. Vannak ilyen aranyos sztorik” – mesélt Norbi.

„Sok olyan élmény van, ami megmarad. Annyi emberrel találkozom. Sokszor előfordul, hogy elsírják magukat, hogy ők ilyen autóban még nem ültek. Legtöbbször az történik, hogy a család összedobja a családfőnek. Volt, hogy beült mellém egy 60 éves ember, és azt mondta, hogy 40 éve erről álmodik, hogy ilyen autóban üljön. Ez ilyenkor mindig fura érzés, és elgondolkodom, hogy én meg itt vagyok 23 évesen, és szinte bármikor tudok vezetni egy ilyet” – elmélkedett a fiatal pilóta.

„Előfordul, hogy már nagyon fáradt vagyok, és a 40. ember ül be mellém, de akkor sem tehetem meg azt, hogy másképp viselkedem vele, mert ezt az ajándékot az összekuporgatott pénzükből vették meg, és lehet, hogy tényleg az egyetlen alkalom az életében, hogy ilyen autót vezethet.”

Megszeretni és megszerettetni

Formaautót és HellCatet vezetni óriási dolog, azonban vannak itt még gépek, amiket érdemes fontolóra venni, ha valamiféle élményautózással szeretnénk meglepni szeretteinket.

Van egy szupersportautó, 520 lóerővel, V10-es motorral, amely a fentiekhez képest egészen más feelinget ad, és éppen ezért imádják olyan sokan: kitaláltad már? Naná, hogy a Lamborghiniről van szó!

„Hasonlít a Ferrarihoz, teljesen ugyanaz a kategória, de 10 évvel idősebb autó, kicsit lassabban vált, mint a Ferrari, viszont az a hamisíthatatlan Lambo-hang előjön” – mesélt a gépről Norbi csillogó szemekkel. „A Volkswagen csoport tagjai nagyon szoktak örülni, hogy egy Audi A6-nak a belső kezelőszerve fogadja őket benne. Meg szokták csodálni az emberek, hogy a VW konszern ebben is kiütözik. És ez egyáltalán nem negatívum, hanem érdekesség.”

Meg lehet különböztetni az első-, a hátsó-, és az összkerék-meghajtású autókat, de a Porsche érzésre valami egészen más…

„Ez egy külön kategória” – mondta Norbi. „Olyan vezetni, mint egy erős Skodát. Hátul van a motor, hátul van a hajtás, viszi a hátulja az egész autót. Ezért van az is, hogy a hátulja széles, nagyon széles, hordószerű hátsó kerekei vannak, mert ha megindul, nagyon nehéz megfogni. Ezt mindig megmondjuk a sofőröknek is, hogy nagyon nehéz kezelni, nehéz bármit is tenni, ha megindul az autó hátulja. Ez manuális váltós, szóval sok minden az ember kezében van. A turbó olyan hirtelen jön meg, hogy 3-4000-es fordulaton lazán megindulunk 300 lóerővel, aztán megérkezik még 200 lórúgásszerűen.”

„Ezt is nehéz kezelni, de aki rajong a Porschéért, annak egy ilyen turbó az egyik legjobb választás lehet. Ez az egyik legjobb, amit kipróbálhat.”

Nehéz dönteni közöttük – Te tudnál?

És hogy melyik a kedvenc autója Norbinak? „Azért szeretem a Ferrarit a legjobban, mert instruktori oldalról közelítem meg a dolgot, és ott van az embernek a legkevesebb dolga. Kivédi a veszélyhelyzetek 90 százalékát.”

„Viszont ha az érzelmeimre hallgatok, akkor egyértelműen a Porsche. Volt már lehetőségem szuperautókat vezetni, mentem már Lamborghinivel, Ferrarival, Porschéval, McLarennel, AMG GTR-rel. És az összes autóról azt tudom elmondani, hogy 3 kör alatt kinyírja az ember, onnantól minden túlmelegszik. Kivéve a Porsche. A Porschéval egész nap lehet körözni, tankolni kell, meg gumit cserélni. Nem veszi el a fordulatot, a lóerőt, nálam ez nagy respectet váltott ki a Porschénál.”

Ha szeretnél Te is – ha nem is egész nap, de legalább – körözni egy Porschéval, és magadévá tennéd az érzést, akkor az ÉlményPláza weboldalán válogathatsz a lehetőségek között… 🙂

Szólj hozzá!