Teljes csapatnév | Sauber F1 Team
Csapatfőnök | –
Technikai igazgató | Jörg Zander
Bázis | Hinwil, Svájc
Autó | C36
Motor | Ferrari
Gumi | Pirelli
Első szezon | 1993
Világbajnoki címek | 0
Versenyzők | Marcus Ericsson & Pascal Wehrlein
Weboldal | http://www.sauberf1team.com
[divider style=”normal” top=”20″ bottom=”20″]

[divider style=”normal” top=”20″ bottom=”20″] Versenyzők

CsapattörténetEredményekStatisztikákKapcsolódó cikkekFotók
2015A csapat a nyolcadik helyen végzett a bajnokságban. Az újonc Felipe Nasr remekül debütált, és jó párost alkotott Marcus Ericssonnal, akivel a 19 versenyből álló szezon 9 állomásán pontot szerzett.
2014A csapat története leggyengébb szezonját teljesítette, pont nélkül zárta a bajnokságot. Bár Sutil és Gutierrez mindent megtett, a C33 nagyon gyengén produkált, így egy-egy 11. pozíció volt a legjobb, amire tellett Ausztráliában és Magyarországon.
2013A C32 már a bemutatóján felhívta magára a figyelmet nagyon keskeny oldaldobozai miatt, azonban az első versenyeken nem hozta a várt eredményeket. A szezon közepén történt gumimódosítás jótékonyan hatott a csapatra, Hülkenberg a harmadik helyre kvalifikálta magát, majd az ötödik helyen végzett Olaszországban. A csapat 57 pontjából 50-et a szezon utolsó nyolc versenyén szerezte.
2012Kiválóan kezdődött a szezon, Perez a Malajziában és Kanadában aratott dobogós helyezésével mindenki figyelmét felkeltette. A C31-es modell bizonyította, hogy jól össze van rakva, minden pályán lehetett számolni vele, így nem meglepő, hogy Perez és Kobayashi további dobogós helyezéseket szerzett Olaszországban illetve Japánban a szezon második felében.
2011A szezon első felében kiválóan teljesített a csapat, Kobayashi és Perez többször a Q3-ba került és az első tíz hely egyikén végzett. Perez kihagyta a Monte-Carlói Nagydíjat, balesete miatt, majd Kanadában Pedro de la Rosa helyettesítette. A szezon második fele nehézkes volt, a csapat megtartotta versenyzőit 2012-re.
2010A Ferrari motorral hajtott C29-es teljesítménye és megbízhatósága igen gyenge volt a szezon elején. Azonban azt követően, hogy Willy Rampf átadta a technikai igazgatói feladatokat a Force India egykori szakemberének, Hames Key-nek, azonnal javulni kezdtek a dolgok. Pedro de la Rosa az utolsó öt versenyen már nem állt rajthoz, helyét Nick Heidfeld vette át.
2009Nem tudott megfelelően alkalmazkodni az új szabályokhoz, így csak néhány dobogós helyezést szerzett, és visszacsúszott a bajnokság hatodik helyére. A BMW az idény közben bejelentette, hogy az év végén kivonul a Forma-1-ből, és novemberben lehetőséget adott a csapat alapítójának, Peter Saubernek, hogy visszavásárolhassa alakulatát.
2008Az F1.08-as modell kiválóan teljesített, mellyel Robert Kubica megszerezte a csapat első győzelmét Kanadában, és harcban volt a bajnoki címért. A csapat további kilenc dobogós helyezést szerzett. Bár a szezon utolsó felében már nem tudta tartani a fejlesztési tempót ellenfeleivel, 135 ponttal a harmadik helyen zárt a bajnokságban.
2007A Ferrari és a McLaren mögött a legerősebb csapattá vált, és az összes versenyen pontot szerzett. Nick Heidfeld dominált a csapaton belül, azonban Robert Kubica – aki brutális balesetet szenvedett Kanadában – szintén elkönyvelhetett magának néhány jó eredményt.
2006A kezdeti megbízhatósági problémák ellenére az ötödik helyen végzett első évében a BMW irányítása alatt a konstruktőrök bajnokságában. Szezon közben menesztette Jaques Villeneuve-öt, és Robert Kubicát ültette a helyére, aki az Olasz Nagydíjon dobogós helyezést szerzett.
2005Júniusban Peter Sauber bejelentette, hogy lemond csapatvezetői tisztségéről, miután megegyezett a BMW-vel, amely felvásárolta csapatát, és gyári alakulatként vesz részt a bajnokságban 2006-tól.
2004A szélcsatorna fejlesztések meghozták az eredményeket. Folyamatos pontszerzővé vált a csapat, és a bajnokság hatodik helyén zárt. 2005-re leigazolta az egykori világbajnok Jacques Villeneuve-öt.
2003Mindössze öt versenyen szerzett pontot, javarészt esőben. Heinz-Harald Frentzen és Nick Heidfeld a harmadik és az ötödik helyen végzett Indianapolisban, ami a csapat számára az év csúcspontja volt. Mindkét versenyzőt dobta a gárda 2004-re, miután a hatodik helyen zárta a bajnokságot.
2002Mindössze tizenegy pont elég volt ahhoz, hogy a csapat az ötödik helyen végezzen a gyártók versenyében. A szezon legjobb eredménye egy negyedik és egy ötödik hely volt a Spanyol Nagydíjon.
2001A csapat kiváló szezont teljesített, a bajnokságot a negyedik helyen zárta.
2000A nyolcadik helyen zárta az évet, hat pontjával. Legjobb eredménye két ötödik hely volt Németországban és Monacóban. A Brazil Nagydíjon nem indította autóit, miután megbízhatósági problémák merültek fel hátsó szárnyával.
1997A szezon legjobb eredményét Johnny Herbert szerezte meg a Magyar Nagydíjon, ahol harmadikként intette le a kockás zászló.
1996Johnny Herbert a harmadik, csapattársa, Heinz-Harald Frentzen pedig a negyedik helyen végzett Monacóban. A csapat a hetedik helyet szerzet meg a gyártók versenyében.
1995Heinz-Harald Frentzen harmadik helyen végzett Monzában, mellyel megszerezte a csapat első dobogós helyezését.
1993A csapat élete első forma-1-es versenyén pontot szerzett, miután J.J. Lehto az ötödik helyre hozta be versenygépét Dél-Afrikában. A szezont végül a konstruktőrök versenyének hatodik helyén zárta 12 ponttal.
SzezonMotorVBPontRajtGYPoleLK
2016FerrariAz idei év adatai feldolgozás alatt…
2015Ferrari8.36.0019000
2014Ferrari10.0.0019000
2013Ferrari7.57.0019001
2012Ferrari6.126.0020002
2011Ferrari7.44.0019000
2010Ferrari8.20.0019000
2009BMW6.36.0017000
2008BMW3.135.0018112
2007BMW2.101.0017000
2006BMW5.36.0018000
2005Petronas8.20.0019000
2004Petronas6.34.0018000
2003Petronas6.19.0016000
2002Petronas5.11.0017000
2001Petronas4.21.0017000
2000Petronas8.6.0016000
1999Petronas8.5.0016000
1998Petronas6.10.0016000
1997Petronas7.16.0017000
1996Ford7.11.0016000
1995Ford7.18.0017000
1994Mercedes8.12.0015000
1993Sauber7.12.0016000

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím0
Rajt412
Győzelem1
Dobogós helyezés27
Pole pozíció1
Leggyorsabb kör4
Pontszám810.00
Tények, és adatok:
Legjobb ratpozícióElső hely
Legjobb eredményElső hely
Legjobb vb-pozícióMásodik hely, 2007, 101 pont
Első versenyDél-Afrikai GP, 1993 – J. J. Lehto
Első pontokDél-Afrikai GP, 1993 – J. J. Lehto, 2 pont
Első győzelemKanadai GP, 2008 – Robert Kubica
Első pole pozícióKanadai GP, 2008 – Robert Kubica

Adatok 2015-ig bezárólag.

[post_grid id=”48456″]