Williams Martini Racing

Teljes csapatnév | Williams Martini Racing
Csapatfőnök | Frank Williams
Technikai igazgató | Paddy Lowe
Bázis | Grove, Anglia
Autó | FW40
Motor | Mercedes
Gumi | Pirelli
Első szezon | 1978
Világbajnoki címek | 9
Versenyzők | Felipe Massa & Lance Stroll
Weboldal | http://www.williamsf1.com Versenyzők

CsapattörténetEredményekStatisztikák
2015Remekül teljesített a csapat, azonban nem tudta megszerezni a második helyet és végül a harmadik pozícióban, a Ferrari mögött végzett a konstruktőrök versenyében. Valtteri Bottas és Felipe Massa is két-két dobogós helyezést szerzett, azonban az FW37 csak a gyors pályákon bizonyult ütőképesnek versenytársaival szemben.
2014Egy fantasztikus karosszéria, Mercedes motor és a Bottas-Massa kombináció meghozta a sikert a csapat számára és visszatért régi formájához. Az FW36 volt az egyetlen autó, amely harcolni tudott a Mercedes gyári csapatával, és bár nem tudott győzelmet szerezni, a harmadik lett a konstruktőrök versenyében, nyolc dobogós helyezéssel.
2013Komoly várakozásokkal kezdte meg az évet, azonban a Renault erőforrással ellátott FW35 hatalmas csalódást okozott gyenge teljesítményével. A csapat két versenyzője mindössze két alkalommal végzett pontszerző helyen, mellyel a kilencedik lett az összetettben.
2012A Renault motorokra való váltás komoly lendületet hozott, Pastor Maldonado megszerezte a csapat első futamgyőzelmét Spanyolországban 2004 óta. Azonban az egyenetlen időmérős teljesítmény (Bruno Sennától), illetve a balesetek (Maldonadótól) visszavetették a fejlődést, így a csapat a nyolcadik helyen, főbb riválisai mögött zárta csak a bajnokságot.
2011A csapat történetének leggyengébb éve, tele megbízhatósági problémákkal. Csak öt pontot szerzett, mindössze három alkalommal jutott be a Q3-ba. A csapat technikai igazgatója, Sam Michael szezon közben távozott, és átadta helyét a McLaren egykori kiválóságának, a kémbotrány egyik főszereplőjének, Mike Coughlannek.
2010A szezon eleje felemásan sikerült. Néha-néha az utolsó etapba is bekerültek versenyzőik az időmérőkön, és néhány pontot szereztek. A szezon közepén feljavult a csapat teljesítménye, Rubens Barrichello a negyedik helyen végzett Valenciában. Nico Hülkenberg nagy meglepetésre pole pozíciót szerzett Brazíliában, az esővel tarkított időmérőn, és a csapat végül a hatodik helyet szerezte meg a gyártók versenyében. Hülkenberget a szezon végén dobták, akinek helyére Pastor Maldonado érkezett 2011-re.
2009Nem tudta kihasználni azt a kezdeti előnyt, hogy egyike volt azon három csapatnak, amely már a szezon elejétől használta a vitatott, majd később legálisnak minősített dupla diffúzort. Az FW31-es modell egyenletes és megbízható teljesítményt nyújtott, azonban képtelen volt dobogóra állni. A Toyota kiszállásával, Cosworth-ra váltott a csapat a következő szezonra.
2008A szezon kiválóan kezdődött, Nico Rosberg felállhatott a dobogóra a szezonnyitón Ausztráliában, azonban a Williams képtelen volt tartani a fejlesztési tempót riválisaival. A Szingapúri Nagydíjon megszerzett második helyezése volt az év fénypontja, azonban az alakulat csak a nyolcadik pozícióban végzett a gyártók versenyében, 26 ponttal.
2007Az FW29-es modell sokkal megbízhatóbbnak bizonyult, mint elődje. Mindössze nyolc alkalommal esett ki technikai probléma miatt, ami komoly előrelépés az előző évben látott nem kevesebb, mint húsz meghibásodással szemben. Alexander Wurz a szezon utolsó versenye előtt visszavonult, helyét Kazuki Nakajima vette át, aki megtartotta helyét a következő idényre.
2006Bár a szezon elején úgy tűnt, hogy a Cosworth motorok hozzák a formájukat, hiszen a csapat egy versenyben futott leggyorsabb körrel nyitott az első futamon Bahreinben, végül csalódást okozott a szezon. A Williams a nyolcadik helyen végzett, miután komoly gondok voltak az autó megbízhatóságával. Mark Webber szerezte meg a csapat legjobb eredményét, két hatodik helyet.
2005A bajnokság ötödik helyén végzett, majd búcsút intett motorpartnerének, a BMW-nek. Nick Heidfeld betegség vagy sérülés miatt az utolsó öt versenyt kihagyta. Legjobb eredményét Monacóban szerezte, ahol mindkét versenyzője felállhatott a dobogóra.
2004Ralf Schumacher hat versenyt kihagyott, miután csigolyasérüléseket szenvedett az Amerikai Nagydíjon. Helyét Marc Gené, majd Anrtinio Pizzonia vette át. A csapat úgy döntött, hogy szezon közben mellőzi rozmár-orrkúpját, ami jó döntésnek bizonyult. A szezonzáró Brazil Nagydíjat megnyerte, és a negyedik helyen zárt.
2003A csapat teljesítménye drámaian feljavult a szezon második felében, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy négy futamgyőzelmet szerzett. Végül a Ferrari mögött, a második helyen végzett a gyártók versenyében.
2000-2002Bár nyert néhány versenyt, képtelen volt harcba szállni a bajnoki esélyes Ferrarival.
1997Jacques Villeneuve első és egyben utolsó bajnoki címét ünnepelhette, miközben a Williamsnek megszerezte a kilencedik trófeát a gyártók versenyében.
1996Damon Hill megszerezte az egyéni bajnoki címet, és csapatát nyolcadik elsőségéhez segítette.
1994A Williams számára borzalmas év következett. Ayrton Senna életét vesztette a San Marinói Nagydíjon. Egy ilyen szezonban a csapat megszerezte a konstruktőri bajnoki címet.
1993Alain Prost megnyerte negyedik bajnoki címét a csapattal, és bejelentette visszavonulását.
1992Nigel Mansell megnyerte a szezon első öt versenyét és mind az egyéni, mind a konstruktőri vb-címet bezsebelte. Mansell ezt követően elhagyta a Forma-1-et, hogy Amerikában, az IndyCar szériában próbáljon szerencsét.
1986A csapat tulajdonosa, Frank Williams súlyosan megsérült egy közúti autóbalesetben. Mindezek ellenére – bár tolószékbe kényszerült – elkötelezett maradt, és tovább irányította forma-1-es csapatát.
1980Alan Jones megnyerte a bajnoki címet, és megszerezte a Williamsnek a konstruktőri bajnoki címet.
1979Clay Regazzoni megnyerte a Brit Nagydíjat, mellyel megszerezte a Williams első futamgyőzelmét a Forma-1-ben.
1978Megalapították a Williams Grand Prix Engineering. Alan Jones-t megszerezte a csapat.
1975A Williams debütáló szezonja. Hat ponttal a bajnokság kilencedik helyén végzett a csapat.
SzezonMotorVBPontRajtGYPoleLK
2016MercedesAz idei év adatai feldolgozás alatt…
2015Mercedes3.257.0019000
2014Mercedes3.320.0019012
2013Renault9.5.0019000
2012Renault8.76.0020111
2011Cosworth9.5.0019000
2010Cosworth6.69.0019010
2009Toyota7.34.5017001
2008Toyota8.26.0018000
2007Toyota4.33.0017000
2006Cosworth8.11.0018001
2005BMW5.66.0019010
2004BMW4.88.0018112
2003BMW2.144.0016444
2002BMW2.92.0017173
2001BMW3.80.0017448
2000BMW3.36.0017000
1999Supertec5.35.0016001
1998Mecachrome3.38.0016000
1997Renault1.123.00178119
1996Renault1.175.0016121211
1995Renault2.112.00175126
1994Renault1.118.0016768
1993Renault1.168.0016101510
1992Renault1.164.0016101511
1991Renault2.125.0016768
1990Renault4.57.0016215
1989Renault2.77.0016211
1988Judd7.20.0016001
1987Honda1.137.00169127
1986Honda1.141.00169411
1985Honda3.71.0016434
1984Honda6.25.5016100
1983Honda11.2.001000
1983Ford4.36.0014110
1982Ford4.58.0015110
1981Ford1.95.0015427
1980Cosworth1.120.0014636
1979Ford2.75.0015533
1978Ford9.11.0016002
1976Ford0.001000
1975Ford9.6.0012000

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím9
Rajt654
Győzelem114
Dobogós helyezés310
Pole pozíció128
Leggyorsabb kör133
Pontszám3332.00
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozícióElső hely
Legjobb eredményElső hely
Legjobb vb-pozícióVilágbajnok, 1996, 175 pont
Első versenyArgentin GP, 1975 – Jacques Laffite
Első pontokNémet GP, 1975 – Ian Ashley, 6 pont
Első győzelemBrit GP, 1979 – Alan Jones
Első pole pozícióBrit GP, 1979 – Alan Jones

Adatok 2015-ig bezárólag.