Az ezüstnyilak már a barcelonai tesztek második napján előálltak egy trükkös megoldással: az úgynevezett DAS-rendszerrel a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán. Ez vélhetően az abroncsok optimális hőmérsékleten tartását szolgálja, a rendszer pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelenlegi álláspontja szerint teljesen szabályos.
Lewis Hamilton Barcelonában arról beszélt, nagyon motiváló azt látni, hogy a csapat mérnökei nyitottan gondolkodnak, és nem félnek innovatív megoldásokkal előállni.
„Nagyon büszke vagyok a srácok gondolkodására. Azt gondolom, a csapat teljes mentalitása folyamatosan fejlődik az évek során, egyre inkább nyitottabb gondolkodásúak vagyunk” – mondta a hatszoros világbajnok.
„A mérnökök gyakran meglehetősen szűk látókörűek. Megszokták azt, hogy ugyanazt csinálják, amit korábban, mert az a biztos és megbízható út, mert bevált az évek során.”
„Én nagyon keményen nyomtam a pályán, ugyanakkor pedig arra ösztönöztem a srácokat, hogy térképezzenek fel olyan területeket, ami a komfortzónájukon kívül esik – és olyan dolgokat fedeztünk fel, amiket amúgy soha nem vettünk volna észre.”
„És tényleg fantasztikus dolog az, hogy nyitottak az új ötletekre, és ez az, ami előrevisz bennünket. Szóval nagyszerű azt látni, hogy nem ugyanazt csinálják, amit mindenki más, hanem másképp gondolkodnak. Nagyon inspiráló azt látni, hogy továbbra is innovatívabbak, mint bárki más. Tudom, hogy mindenki más most azt gondolja, ’mi folyik itt?’.” Ez pedig remek dolog számunkra.”